Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 15661 til 15680 af 32066
-
Procentregning
ForumindlægEr procentregning ikke uhyggeligt svært? For slet ikke at tale om forholdsregning (uha!) Når jeg spørger, så er det, fordi jeg nærmest førte læserbrevskrig med mange læsere, der ikke kunne (eller ville) forstå, at 100 % ikke nødvendigvis er det samme som det hele. -
HTX grafregner på computeren, hvor?
ForumindlægHey Jeg går på HTX 1. år og skal til at skaffe mig en grafregner. Gider ikke bruge 1500 kr. på sådan en satan og har så hørt at man kan købe en til computeren istedet. Men hvad hedder programmet? Har hørt om programmet "mathcad" kan det bruges? Er er evt. andre programmer der vil være m... -
Hjælp - SRP ellipsens egenskaber
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogen der kan hjælpe mig på vej i dette spørgsmål, da jeg sidder fast her? Mvh -
Halverings tid.
Forumindlægvi forstiller at vi kaster med 100 terninger, hvor mange seksere forventer vi at få? der omkring 50 terninger. ikke? hvad er grunden til det ? -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
Forståelsesproblemer - int ved subs
ForumindlægJeg fik hjælp herinde for et par dage siden, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår teknikken 100% endnu. Fx int 5x/(2*sqrt(x²+4)) dx Jeg vil nu bruge en sætning i bogen, som hedder int f(g(x))*g'(x) dx = F(g(x)) + k Jeg bestemmer så f(x) = 1/2sqrt(x) og g(x) = x²+4. Da g'(x)-leddet ... -
Opgave om Benzoesyre
ForumindlægHej er der nogen, som vil tjekke min opgave med besvarelser igennem! Det er en lille opgave med 4 spørgsmål... http://peecee.dk/?id=68393 på forhånd tak -
Parenteser med bogstaver.
ForumindlægHej. Nogen som kan forklarer mig hvordan denne løses? (s+3t)*(2t-s) -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
fagsprog højsprog?
ForumindlægHej alle. Hvad er fagsprog og højsprog? Skal bruge det til en fremlæggelse, og kan slet ikke huske noget. Håber i kan hjælpe :// -
Grafer
ForumindlægHej. Er der ikke nogle der kan forklare, hvad grafer er? Jeg forstår det ikke, og skal forstå det inden efterårsferien er slut, hvor jeg skal have lavet en opgave om det, og fremlægge det for min klasse. Syntes ikke, at nogle af de ting der kommer når jeg søger på Google, hjælper særlig meget.. ... -
Linære sammenhænge
ForumindlægJeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r... -
X og Y?
Forumindlæger der en der kan hjælpe? vi har en retvinklet trekant, hvor siderne hedder; x, y, og 1. Omkredsen er 10. jeg ved godt at omkredsen finder man ved at plusse alle tre sider med hinanden. vi skal finde x, og x>y. HJÆLP! -
Hjælp med blæk
ForumindlægHeeej med jer. vil I hjælpe mig med denne opgave På hven lejer familien en cykler til alle. Lejen for en cykel er 60 svensk kr. om dagen. Kursen for svensk kroner er 88,52 . Hvad bliver familien's udgift i dansk kroner til leje af cyklerne ? -
Opgave hjælp!
Forumindlægkig i dokumentet og se om du kan hjælpe mig:) -
matC opgave!!
Forumindlægi el-afgift betales hvert kvartal en fast afgift på 140 kr plus et beløb på 0,70 kr pr kWh 1) lad x betegne forbruget i kWh og y den samlede pris. opstil en ligning, der angiver y udtrykt ved x. 2) en familie fik en el-regning på 660,10 kr. hvor mange kWh havde man brugt? -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
anvendelse af andengradsligning??
ForumindlægDet ville virkelig være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe. Er kørt helt fast med denne opgave: Foran et haveskur skal der anlægges et bed met et areal på 40 kvm. Til bedet står der 18 m hegn til rådighed, som skal indhegne bedet. Hvilke mål skal bedet have? (bemærk : bedet ligger altså op imod s... -
lommeregner
Forumindlægnogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet.. -
hældningskoefficient
ForumindlægHjælp mig jeg er lost... En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-3x+4 Bestem en hældningskoefficient for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1))
