Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15681 til 15700 af 17507
-
Dansk til tysk oversættelse
ForumindlægHejsa Jeg skal oversætte en kort tekst fra dansk til tysk. Efteersom tysk ikke er min stærke side, ville jeg høre om en af jer tysk kyndige herinde fra kunne hjælpe mig. Det er kun et par linjer. Find den forneden: I uddraget fra ”So wie ich will” hører man om Melda, en 18-årig k... -
Andengradspolynomium/andengradsligning
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt et par gange at spørge efter hjælp til dette. Jeg har fået lavet en andengradsligning. Jeg forstår mine beregninger, men har det problematisk med at forklare hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Er der nogen der vil hjælpe? ( det skal lige siges, at jeg har det meget prob... -
Oxidation af hhv. primær, sekundær og tertiær alkoholer
ForumindlægForsøgsbeskrivelse: I forsøget undersøges tre alkoholer propan-1-ol, propan-2-ol g 2-methylpropan-2-ol. Vilkårlig mærket A, B og C. Når reaktionsskemaerne for oxidationerne af alkoholerne er afstemte, kan man vurdere, hvor stor en mængde OH-der dannes ved de enkelte oxidationer. Vurderingen samme... -
Harmonisk svingning
ForumindlægVi har lavet et forsøg med harmoniske svingninger: Der hænges lodder af varierende masse i fjederen. For hvert lod sættes fjedersystemet i svingninger og kraften måles som funktion af tiden. Resultatbehandling: 1. Lav regression af formen f(t) = A*sin(B*t+C)+D (Har jeg gjort) 2. Find ud fra D i ... -
En populationsvækst - differentialligninger, Vejen til Matematik A2, Opgave 318, Side 245. (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 318. En populations vækst kan beskrives ved differentialligningen: 1 dN ----- • ------- = 0,028 - 0,0038 • t N d t Her er N antallet af individer i populationen målt i tusinder, og t er tiden målt i døgn. a. Bestem den relative væksthastighed e... -
hjælp til kemi. haster!!! red mit liv! :((
ForumindlægEN SYRE-BASE LIGEVÆGT dimethylamin (CH3)2NH, er en organisk base, som er letopløselig i vand. a) Beregn pH for en 0,0258 M vandig opløsning af dimethylamin ved 25 grader. - Dette har jeg fået til 11,48 (jeg har brugt den MEGET lange formel for POH for en middelstærk base) I en blanding af demethy... -
Jeg har svært ved at finde ud af om jeg har mulighed for at starte på ny uddannelse
ForumindlægHej med jer. Fra august 2019 tl januar 2023 gik jeg på læreruddannelsen, her var der flere sygemeldinger indblandet - så jeg droppede jeg ud og kigger nu om der er andre uddannelser til mig. Jeg kigger på sundhedsadministrativ koordinator som tager 2,5 år. Jeg er slemt talblind og jeg forstår sle... -
bestem laveste afstand mellem 2 grafer
ForumindlægTo funktioner f og g er bestemt ved f(x) = x2-4x+8 g(x) = 3x*e-x Bestem den værdi af x, hvor den lodrette afstand mellem grafen for f og grafen for g er mindst mulig. Jeg ved at f(x)-g(x) skal være den lavest mulige værdi. På grafen i CAS værktøjet ser det ud som om at det er i f(x) topp... -
HJælp til F_res = F_t - F_gn
ForumindlægHej :) Jeg har lavet en øvelse med nogle lodder i frit fald.. Jeg har lavede nogle strimler papir, hvori jeg har hængte et vægtlod, som skulle føres forbi et stykke karbonpapir, som så satte nogle prikker på papirstrimlen. Ideen med forsøget er at finde de tre vægtlodders accelerationer, men m... -
Opskrivning af redoxreaktion
ForumindlægHej! Jeg er kommet til at side lidt fast i en opgave hvor jeg skal opskrive et reaktionsskema for en redoxreaktion formentlig, (se opgaveformuleringen) Forsøg 1 - Overfør en spatefuld natriumsulfit (Na2SO3) til et reagensglas og opløs stoffet i ca 5 ml vand - Gør opløsningen sur ved at tilsætte e... -
Kursusarbejde - nødvendigt for eksamen?
ForumindlægJeg har ikke fået lavet alle de 10 matematik kursusarbejder, som ellers skulle have været færdige. I går var jeg til skriftlig matematikprøve - mundtlig skal jeg ikke op til, fordi jeg har haft flere valgfag end mine klassekammerater. Da jeg allerede har været til skriftlig eksamen - samt at å... -
Hypotese (levende og livløst)
ForumindlægJeg har et forsøg der drejer sig om at se kvalitative forskelle mellem levende og livløst. Det drejer sig om at jeg har nogle reagensglasse hvor jeg skal putte levende og ulevende ting nede i. Tilfælles for alle reagensglas er der et messingsøm og 5 dråber indikator phenolrødt. Der skal være e... -
altid ligninger der er problemet :D
Forumindlægtror aldrig jeg bliver super god til ligninger,nogle der kan guide mig lidt her.. jeg har prøvet sådanne Vi løser ligningsproblemet 3x² - x (3x – 4) = 16 + 2x Vi ganger parantesen ud først 9x – 3x + 4x = 16 + 2x Vi forsøger så at isolere x på venstre side 9x – 3x + 4x &n... -
Kemi C eksamen
ForumindlægHej alle Jeg står og skulle snart op til Kemi C eksamen, og vi har fået offentliggjort de spørgsmål vi kan trække. Et af spørgsmålene lyder som følgende: "Mængdeberegninger - Opvarmning af natron Med udgangspunkt i en gennemgang af eksperimentet ”Opvarmning af natron” skal du re... -
Bestemmelse af salt- og chloridkoncentrationen i vandmiljøet
ForumindlægHej folkens Jeg har en aflevering for om bestemmelse af salt- og chloridkoncentrationen i vandmiljøet og kunne virkelig godt tænke mig at få noget hjælp, hvis der nogen der har lavet rapport til det må i meget gerne sende. 1. Beregn stofmængden af AgNO3 i de tilsatte voluminer 0,0600 M AgNO3. 2... -
Integrale ?
Forumindlæghej med jer. jeg har en opgave som skal integreres, men kan ikke finde ud af. opgaven er: ∫2x * sin^2(x) dx. jeg ved at man skal bruge substitutions metode. jeg har forsøgt at lave den, ser således ud: u= 2x ⇔ du= 2dx. dV= sin(x2) ⇔ V= x/2 - 1/4 * sin2x ⇒ x/2 - (sin2x) /... -
Fremlæggelse... hvordan griber man det an?
ForumindlægJeg har lavet en synopsis i faget kommunalt budget (i forbindelse med diplom uddannelse i offentlig forvaltning og administration - ja, gab-gab). Den handler om energibesparende foranstaltninger på et hospital. Her kommer jeg ind på regionens låneregler og sammensætningen af regionens økonomi. Ti... -
Bakterievækst.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder her og er i gang med at skrive SRP i fagene Biologi B og Matematik A. Jeg er blevet bedt om at lave forsøg med bakterien E.coli og ud fra den forhåbentlige udmærket vækst vil jeg nå frem til en vækstkurve som jeg skal lave differentialregning på og komme ind på logis... -
Opdrift opgave hjælp
ForumindlægJeg har udført et forsøg med en vejledning, hvor der stod at jeg skulle måle et reagensglas diameter, veje 2 stålkugle og så fylde et måleglas halvt med vand. Derefter skulle jeg sænke reagensglasset ned og måle hvor mange cm der var fra vandets overflade til toppen af reagensglasset. Dette skull... -
Hjælp! Digt!
ForumindlægHar forsøgt at fortolke dette digt, men er ikke sikker på, jeg har forstået det rigtigt. Er der nogle,der vil byde ud med, hvad de tænker når de læser følgende? engang var der store glæder, store solskinsdage, store sus i maven, at tage alene hjem fra skole, æggesnaps, sækkepude, læse de voks...
