Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15701 til 15720 af 33009
-
Hjælp - er der en som kan huske reglerne for brug af THAT i engelsk grammatik?
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hurtig hjælp til at ridse reglerne for brug af THAT i engelsk. Opgaven lyder: "... reglerne for, hvordan man undgår, at en præposition(forholdsord) direkte efterfølges af en that-sætning" -
Ordsprog
ForumindlægKunne godt tænke mig at høre hvilke ordsprog i kunne? Og hvis i ville skrive hvad det betød? Det ikke til nogen opgave, mest bare for sjov.. -
HJÆLP engelsk oversættelse
ForumindlægGider i oversætte til engelsk så jeg også kan sende til internationale nødhjælpsorganisationer..my english is very very poor Jeg har læst i de somalisk midier(ikke kun i det somalisk medier men også cnn) at der er voldsomt tørke i det sydvestlig Somalia (Gedo) Det var voldsom følelsesmæssig ople... -
søger råd til skriftlig dansk eksame
ForumindlægHeej , jeg skal op til skriftlig dansk eksame- ligesom mange andre herinde formoder jeg !! :) Jeg er dog kommet i tvivl om en helt banalt ting og søger en der evt. har en oversigt over hvike elementer fra undervisningen man kan inddrage i stile. Et eksempel til nyere tekster er self at kan man i... -
Renter
ForumindlægHejsa er der en der kan hjælpe med dette? .-) -
Rettelse
ForumindlægHej!Nogen der vil rette de værste fejl i min stil?Caroline Wozniacki er i en alle af bare 11 år en af europas bedste tennisspillere. Hun træner hårdt for at opfylde sin drøm at en dag at blive verdens bedste tennisspiller. Men hendes forældre er bekymret for Carolines helbred. Caroline er kæmpe ... -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
AP eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til AP eksamen her om et par dage. Har i nogle gode råd til, hvordan man eksempelvis kan forberede sig til den? Hvad skal man have styr på? -
Betydning af kvantorer
Forumindlæg∀x≠Ø∃y∈x:y∩x=Ø Ovenstående udtryk er et aksiom jeg gerne vil inddrage i min opgave. Er det rigtigt forstået hvis jeg i min SRP om aksiomet skriver: "Hvis det for alle mængder x, gælder at de ikke indeholder den tomme mængde, skal der være en delmængde y, som skal h... -
Løs ligning
ForumindlægOpgaven lyder således: En funktion er givet ved: f(x) = 1/4x^4 - 2x^3 + 4x^2 + 3 a) løs ligningen f'(x) = 0 Hvordan er det nu, man gør?? -
Kemi - protolysegrad?
ForumindlægHeyVi har fået en opgave for som vi slet ikk har haft noget om.. Jeg har kigget i bogen, for at læse omprotolysegraden for et stof, men synes ikk rigtig der stod hvordan man skulle løse. Opgaven lyder:I en 0,0500 M vandig oplsøning af myresyre måles pH ved 25 *C til at være 2,54Jeg fandt en forme... -
tider
ForumindlægJeg har svært ved at komme ind på den rigtige tid, jeg tror fx det er guldalderen, når novellen er skrevet i naturhistorisk tid, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med at sætte de vigtigste tider på plads, for mangler det virkelig, og har svært ved at finde det! Ps: Håber på hjælp, har mu... -
Hjlæp til ligning - Mat b
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge om x = 4 er en løsning til denne ligning: √x + 2 = x + 3 . - synes ikke jeg kan finde frem til noget brugbart.. -
Hjælp!
ForumindlægHej folkens.. Jeg står nu i den situation at jeg har to mundtlig eksamener lige efter hinanden. Ved ikke hvilke af dem jeg skal starte på at læse nu. Jeg har også skriftelig eksamen i en af dem. Er der der nogen, der har prøvet dette? -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHvis Kinas befolkning vokser med 0.5 % årligt og indbyggertallet i 2013 var 1,34 milliarder, hvordan kan det så være, at fremskrivningsfaktoren a bliver 1,005, hvis man vækstraten er 0,5 % og jeg finder a ved at lægge én til vækstraten: 1 + 0.5 = 1.5? y = 1.34 * 1,005^x -
Matematik Hjælp?
ForumindlægJanuar måned; 12400 kr. Beregn gennesnittet pr. Måned. -
Hjælp til Essay
ForumindlægDa jeg selv syntes jeg er usikker på genren essay, ville det være super hvis en flink person bare ville læse den igennem, og evt. give respons på om jeg opfylder kravene. Emnet er: Your dreams for the future. Tag jeg ikke af, hvis der skulle være nogle gramtiske fejl, komma eller lignende... -
Jesu 4 roller? hvilke...?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og kigger på mine rel notater og ser jesus har 4 roller. Men jeg har kun skrevet 3(Helbreder, lærerrolle, dæmonuddriver).Nogen der kan hjælpe mig med den sidste??tak -
"logos" vs. "historia"
ForumindlægEr der nogen der kan oplyse mig om hvad foskellen på disse to begreber er? altså logos og historia? især med henblik på det Herodots skrifter og bøger?på forhånd tak -
Diskursanalyse af avisartikel
ForumindlægHej. Jeg står med et kæmpe problem. Jeg skal have lavet en diskursanalyse af en artikel hvori Mærskkoncernen bliver kritiseret for at undertrykke sine ansatte i Kina. Jeg har allerede lavet en retorisk- og en argumentationsanalyse. Men denne volder mig seriøse problemer. Så jeg har brug for alt d...
