Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15701 til 15720 af 48240
-
Forudsætninger for liv - formuleringsspørgsmål
ForumindlægHej vi har om "Forudsætninger for liv (rumvæsner,exoplaneter)" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak p... -
AT - må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt?
ForumindlægHej :-) Jeg har i mit AT projekt valgt historie A og kemi A. Har skrevet at jeg har brugt historie samfundsvidenskabeligt, altså har analyseret tabeller. Men har vel også brugt faget humanistisk da jeg har analyseret kilder? Må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt, ... -
SRP
ForumindlægHej SP! Så er det snart tid til at vælge emne i SRP. Jeg er på bare bund, vil derfor høre om i havde god ideer til emner i fagene Kemi A og Historie A? TAK -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Forberedelse
ForumindlægJeg er så sindssyg dårlig til at forberede mig ordentligt til mundtlig eksamen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne huske et helt emne.. jeg skriver noter, og prøver at gøre dem så selvstændige som muligt (dvs. jeg skriver ikke bare af fra bogen), men når jeg så stiller mig op foran en væg el... -
hvordan forhindrer man at gå i panik
Forumindlægpga eksamen? -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Salte og ioner!!!
Forumindlægjeg skal til eksamen her på mandag og kan ikke komme på mere end 2 forsøg og de kræver mindst 3 forsøg af os. vil i ikke komme nogle forslag til hvad jeg skal sige og bruge af forsøg, jeg kan noget fysik/kemi men hvis i ville sige hvad jeg så skule bruge til forsøgene ville det virkelig være dej... -
noter
Forumindlægeksamen -
Dumpet matematik B, men skal kun bruge C
ForumindlægHej. Jeg går på andet år på HF. Jeg er dumpet matematik B, men for at komme ind på den uddannelse jeg vil, skal jeg have matematik C kun. Har jeg så bestået C? På HF får man jo ikke årskarakter? Men har hørt at man kan snakke med rektor, og få et prøvebevis for at man har bestået Matematik C... -
Regression. Hjælp
ForumindlægJeg brug for at forstå Maple. Opgaven er: År 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Øl (mio. liter) 574 554 527 505 476 453 Tabellen viser danskernes forbrug af øl i perioden 2005-2010. Denne udvikling kan med god tilnærmelse beskrive... -
Hvordan er livet i Uni?
ForumindlægJa hvordan er det, er det samme som gym hvor man sidder og tager notater? - Men genrelt hvordan ser en alm. skoledag ud for jer? En sidste ting, er der lektier fra dag til anden som man ser det i folkeskolen og gym? På forhånd tak :) -
Suppleringsfag? Matematik C-B samt Historie B/Samfundsfag B
ForumindlægHJÆLP :-) Jeg arbejder som kontorelev hvor jeg er færdiguddannet i midten af november. Det har hele tiden været min plan at starte på en videregående uddannelse med start sommer 2011. Nu står jeg så og skal koordinere de suppleringskurser jeg mangler for at blive optaget på drømmestudiet. Jeg søg... -
DIO powerpoint - Indvandring
ForumindlægHejsa! Jeg skal i morgen op til en øve eksamen i DIO med mit emne, Indvandring af Danmark siden 1960'erne. Jeg er derved meget i tvivl om hvilke slides jeg burde lave, da der er så mange forskellige hos de andre, samt nettet har ikke decideret de store eksempler. Nogen hjælp at hente? Mvh -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
Brændværdi af kul på et år
ForumindlægSidder fast ved opgave b, jeg tror at opgave a er korrekt. Men kunne også godt tænke mig at vide om den faktisk er rigtig. Men spørgsmålet lyder på hvordan jeg laver b ? -
Efter 3.g?
ForumindlægHej.. Hvad skal i, gymnasielever efter 3.g?det ku være spændende at vide (: -
Tage 1.g om
ForumindlægHejsa, Jeg er en dreng på 17 år, som går i 1.g. Jeg har det problem, at jeg er endt ud med dårlige årskarakter, fordi jeg ikke har taget mig sammen og har pjækket en del her på det sidste(uansvarligt af mig). Jeg startede 1.g med at tage det seriøst, men jeg syntes at det var alt for nemt og ... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet?
