Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15721 til 15740 af 72126
-
Eksamen - romantikken
ForumindlægHej med jer. Er der nogle der ved om hvad der er relevant at fortælle om til den folkeskolens afgangseksamen i dansk om romantikken? Skal man indblande Platon, eller kommer man ud på et sidespor så? -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
Gefion Gymnasium??
ForumindlægPænt Goddag til jer allesammen, Jeg er optaget på gefion gymnasium, men desværre ved jeg ikke så meget om gymnasiet, og har virkelig fået brug for mere viden om Gefion. Jeg vil nemlig efter gymnasiet optages på medicinstudiet, men jeg har overvejet mit studievalg flere gange, da jeg ikke tror p... -
Til medicinstuderende i København
ForumindlægHej, hvor henne i København læser man medicin? Jeg har hørt at det er sådan noget med at de forskellige uddannelser i København er spredt ud over byen, så hvor læser man medicin i København? Mit spørgsmål: hvad er adressen? Og kaldes det for Det sundhedsvidenskabelige fakultet? Håber nogen ... -
gnidning
Forumindlæghey alle, er der nogen der kan hjælpe mig, skal bestemme om en et hagl fra et luftgeværs gnidning er v2-afhængig.. ved at den er det men kan ikke finde ud af at vise det -
Statistik: Sammenhæng mellem kvalitative variable
ForumindlægHej Hvorledes beregnes der er om der er sammenhæng mellem to kvalitative variable. Variablerne antager henholdsvis 4 og 5 svarmuligheder. (Det drejer sig om job og alder) Variabel1: Stats.aut. revisor, Direktør, Journalist eller Aktionær Variabel2: 20-29år, 30-39år, 40-49år, 50-59år eller over 60... -
Jura - hvad er det jeg gør galt?
ForumindlægHej studi, Jeg har gået på jurastudiet i næsten et år nu, og jeg har ikke fået særligt gode karakterer, selvom jeg læser og læser. Jeg har fået to gange 02 i strafferet samt erstatning og kontrakt og et 10-tal i retssystemet og juridisk metode. Jeg skal snart til eksamen igen og overvejer at dro... -
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Skriftlig samfundsfag - hvad læser man op?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, da jeg indtil videre ikke rigtig har brugt min læseferie særlig konstruktivt. Jeg vil gerne læse lidt på noget skriftlig samfundsfag, som jo er på mandag, men jeg ved ikke hvor, jeg skal starte, og hvad der er en god idé at læse på. Er der... -
Håndtering af Historie-eksamen
ForumindlægHej derude! I morgen trækker jeg mit Historie emne, og kan så efter 24 timer kalde mig student :) Men har lige et væsentlig spørgsmål først: Er faktisk meget i tvivl om hvordan jeg skal håndtere historie-eksamen? De tekster, taler, billeder osv. som jeg kan trække, hvordan skal jeg gribe dem an?... -
Obligationsrettens almindelige og specielle del - hjælp til forståelse
ForumindlægHej Jeg har prøvet at forstå obligationsrettens almindelige og specielle del og sammenhængen mellem disse, men jeg kan ikke helt fange det. Jeg kan læse i litteraturen, at den almindelige del omfatter regler, som gælder for alle skyldforhold. Hvad er disse? Jeg kan kun læse mig til, at der er ... -
Krydsprodukt - HASTER
ForumindlægHejsa. Jeg skal til mat-eksamen i morgen d. 21/6 og har lige fundet ud af, at jeg ikke har særlig meget om krydsproduktet!! Faktisk noget der nærmer sig ingenting!! :-( Øv øv... Er der ikke nogen som kan hjælpe mig lidt her i nød. Deff. Regneregler + beviser Evt andre sætninger og beviser?? ... -
Læseteknik på uni?
ForumindlægJeg skal til at læse biotek på uni her snart og tænkte om i har nogle ideer til læseteknink? I forhold til om når jeg læser om jeg helst skal overstrege i bogen, skrive det op på computer eller hvad men er bare nervøs for at jeg ikke skrover det rigtige ned hvis jeg skriver noter på computeren.. ... -
retorik?
Forumindlæghej hvad er en retorik -
Integration - Samfundsfaglige modeller
ForumindlægHejsa Jeg skal op til 2.g årsprøve i samfundsfag, emnet er Integration (Kulturelle forskelle), og jeg har 24 timers forberedelse (dvs. svar venligst inden i morgen kl 11 :) ) Jeg har søgt og søgt efter nogle modeller som kunne have bare den mindste relevans til emnet, men uden den store held.... -
hvor meget skal man kunne af videnskabsteori?
ForumindlægHej! I AT skal man jo også bruge videnskabsteori, men jeg er i tvivl om hvor meget af faget man forventes at have kendskab til. Er det kun de teorier og metoder man bruger eller skal man også være bekendt med teorier og metoder som ville være åbenlyse at bruge, men som man ikke har haft om, m... -
selvstudium
ForumindlægHej, jeg har tænkt mig at tage Engelsk B og Dansk A om med eksamen til den her kommende vinter. Er det muligt? -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
Ren Matematik/Ingeniør/Whatever
ForumindlægSkal til at søge ind på en vidergående uddannelse og da der kun er 2 uger endnu er jeg ved at komme detil hvor man ikke kan udsætte det mere. Det har hele tiden været min plan at jeg ville læse ren matematik på AU, men efter at have kigget lidt på beskæftigelsesmulighederne (undervisning eller ma... -
Molekylær medicin, biokemi & medicinalkemi
ForumindlægHej, Jeg er meget interesseret i udviklingen af ny medicin og er derfor overbevist om, at jeg vil læse et studie inden for dette område. Problemet er, at der er ufatteligt mange uddannelser, som netop berører dette emne. Jeg har efterhånden kogt det ned til molekylær medicin, biokemi og medicina...
