Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15801 til 15820 af 23609
-
pH=pKs????
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om atamon. jeg skal bestemme pKs-værdien for een ukendt syre, R-COOH. syren bliver titreret med NaOH. Vi skal kun tilsætte det halve volumen NaOH i forhold til ækvivalenspunktet for at pH=pKs. men hvorfor er pH=pKs her? -
1.verdenskrig
Forumindlæghey...Jeg er igang med at skrive en bog rapport, hvor handlingen foregår omkring 1. verdenskriv, og jeg har aldrig arbejdet med 1. verdenskrig, så har ingtet viden om det. Er der nogle der vil skrive et par vigtige ting i punktform samt årstal evt. mdrMange tak... -
Korrekturlæsning på eksamensopgave
ForumindlægHej! Jeg har nu skrevet 11-12 sider af min eksamensopgave. Det jeg nu efterspørger er en person med de rette kvalifikationer (velformuleret dansk samt viden om afsætning), som vil læse min foreløbige rapport igennem, samt markere evt. stave-/ tastefejl + give en vurdering af det afsætningsmæssige... -
differentialligninger
ForumindlægHej alle Jeg kan til eksamen trække spørgsmål om differentialligninger. Vi har skrevet en rapport, men der er noget jeg er i tvivl om. De trivielle, og u-trivielle løsninger. Hvad menes der egentlig med det? Og hvor vigtigt er det at have styr på det til eksamen? Er der ellers nogen der ved hvad ... -
Blodtyper
ForumindlægSidder og skriver en rapport om blodtyper. Har læst mig frem til at blodet hos rhesus negative mennesker kan agglutinere, hvis de modtager blod som er rhesus positivt, men ikke omvendt. Jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen egentlig er. Det er jo de samme to blodtyper som reagerer med hinanden... -
Øvelsesvejledning Mg afbrænding og opløsning af Mg i HCL
ForumindlægKemieksamen 15.6 HTX. Det er sådan at vi skal kunne lave de 2 forsøg - men vi har aldrig lavet dem før.De går ikke ud af pensum men spørgsmålet er blevet mindre;-) Er der nogen som har øvelsesvejledninger jeg kan læse? Det vil være fedt at kunne gå frem efter. Jeg har søgt - men kan ikke finde de... -
Fremstilling af calciumcarbonat!
ForumindlægHej :) Jeg har i skolen lavet et forsøg der hedder Fremstilling af calciumcarbonat. Vi skulle ved hjælp af stofferne kaliumcarbonat og calciumchlorid fremstille calciumcarbonat ved en fældningsreaktion. I min rapport skal jeg lave et afslit om salte og oplæselighed. Jeg kan ikke helt finde... -
Nernsts lov
ForumindlægSKal skrive rapport og i øvelsesvejledningen står der at vi anvender værdien 58 mv i stedet for de sædvanlige 59 mv, som gælder ved stuetemperatur...men hvordan er det nu lige man ved at der gælder en anden værdi ved 20 grader, som vi arbejder med...nok ikke så vigtigt, men det ville være rart at... -
Salt?...Ughrr...
ForumindlægHejsa! Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-konce... -
Akut Hjælp Biologi
ForumindlægHejsa!Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-koncen... -
Jeg har hårdt brug for hjælp ??
ForumindlægHey alle EksperterJeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har fået 6,5 i gennemsnit men når jeg afleverer rapporter siger meget i timen og får 9 - 10 taller hele tiden. Kan jeg umuligt få det til at give et 6 tal hvis det er 10 så er det 10 og sådan er det. Hvad skal jeg gøre? MVH´. Mathias N -
vektor a+b og a-b = diogonaler i parallelogram
ForumindlægHej jeg er ved at lave en matematik rapport, og der er et af spørgsmålene jeg ikke kan besvare. Jeg skal forklare hvorfor vektor a + vektor b, og vektor a - vektor b, kan opfattes som diagonalerne i det parallelogram som vektor a og vektor b udspænder. Håber i kan hjælpe. Tak :-) -
Forkert resultat af forsøg
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om et forsøg til bestemmelse af vanddamps specifikke fortætningsvarme, men mine resultater er meget langt fra hvad fortætningsvarmen er ifølge en databog.. Jeg har været meget omhyggelig med omregning af mål osv. og kan ikke forstå at forsøget har været så u... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægGoddag..Jeg skal snart til fysikeksamen og er i færd med at læse de forskellige emner, som vi kan komme op i.Jeg har et emne, "Elektromagnetisk stråling", hvortil der knytter sig en rapport. Men det tager jo ikke 20-25 minutter at gennemgå dette, så tænkte på at inddrage andet inden for... -
Paracetamol syntese, optimering?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at lave en større rapport, og dertil har jeg valgt at lave en kemisk syntese af Paracetamol. Jeg er klar på det hele på bortset fra den del med optimering. Hvad vil det egentlig sige at lave en optimering? Hvordan gør man vigtigst af alt? Er gået i ... -
Gibbs energi - Elektrokemi 1071 % afvigelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder og laver rapport over et forsøg hvor vi undersøger Gibbs energiens temperaturafhængighed mm. Halvvejs igennem får jeg en afvigelse på 1071 %, og jeg har grublet længe over dette. Er der nogle herinde der har et godt bud på hvad dette skyldes, andet end et fors... -
Iltforbruget knyttet til havbunden?
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport på mandag i biologi, hvor blandt andet nedenstående skal indgå:”Beskriv iltforbruget knyttet til havbunden.”Jeg har naturligvis læst de kopiark, jeg har fået udleveret af min lærer, men de synes ikke at hjælpe.Nogen hjælp at hente hos jer? -
Hjælp med produkt
ForumindlægHej :) Det er sådan at jeg er i gang med 9. klasses projektuge, og jeg har valgt emnet "islamofobi". I min problemformulering kommer jeg ind på hvad det er og hvad der er bag det. Jeg er færdig med min rapport og powerpoint, men jeg har svært ved at finde på et produkt jeg kan bruge. E... -
Lineære funktioner
ForumindlægJa.. Skal op i naturfag.. Og jeg kan trække "Lineære funktioner".. Altså.. :D Wtf gør man for at trække det op på mere end 8? Har en rapport, jeg selvfølgelig kan tage udgangspunkt i. Men er der ikke nogle af jer der ligger inde med et bevis eller sådan ? Når årskarakteren er 11, ville ... -
Skole og ungdom - kom med ideer til problemer!
ForumindlægHey gutter, i teknologi har jeg emnet Skole og Ungdom. Jeg skal udvikle et produkt til unge i skolen, men... kan ikke rigtigt komme på et relevant problem, hvor de naturvidenskabelige fag kan indgå i udarbejdelse af både produkt og rapport. Kom frisk med nogle ideer og forslag!
