Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15801 til 15820 af 23766
-
Overtryk/undertryk???
ForumindlægHej.. Jeg skal efter ferien en rapport om overtryk og undertryk.. Jeg har nogle få oplysninger og det er slet ikke nok.. Derfor ønsker jeg at spørge jeg om hjælp.. Er der ik nogen der sidder med noget stof til det?? Det handler om trykket på jorden lufttryk og vandtryk (Boyles lov). -
joules lov
ForumindlægI vores rapport om Joules lov skal vi svare på følgende:For samtlige målinger beregner vi resistansen R. Den bør være konstant. Vi beregner middelværdi og afvigelse fra middelværdien. (Angiv afvigelsen fra R-middel i %).Menes der her gennemsnittet eller middelværdi på normalfordelingspapir?Hvis d... -
Haster: ELISA-test
ForumindlægHej alle Jeg skriver en rapport om ELISA-testen og skal herunder diskutere dens anvendelighed. I diverse fagbøger står der, at testen følsomhed er en fordel, derfor må det vel betyde, at det ikke handler om at brøndenes indhold blandes osv. Mit spørgsmål lyder derfor hvorfor er ELISA-testen føls... -
Eksamen
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til eksamen i NV i næste uge.. jeg skal skrive en rapport, men har lidt problemer med teorien, så jeg ville hører om i kan svarer mig på Energi der har relation til varmekapaciteten og isens specifikke smeltevarme Beskrivelse af omregning fra strøm til effekt Je... -
Idealgasligning + andre
ForumindlægHeej alle sammen Ville lige hører om der var nogle herinde der kunne have en ide til hvad man kan skrive om følgende formeler? • P * V = n * R * T • n = m / M • n = V * C Skal skrive noget uddybbende om dem alle i en rapport, men kan ikke rigtigt finde noget som man kan skriv... -
uretfærdig engelsk lære. hjælp
Forumindlægkort sagt, så har jeg problemer med min engelsk lære, der gør forskel på dem hun kan lide og omvendt, med mindre man fedter for hende. fik 5 i en engelsk rapport om psykose og neurose, hvor jeg forlangte at få den vuderet af en anden der gav den 10. kan jeg klage eller få hjælp et eller andet ste... -
IT for erhvervsøkonomer (MatLab)
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave, som skal besvares og afleveres i MatLab med tilhørende rapport. Er der nogen eksperter i MatLab, som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Jeg forstår ikke selv programmet, og ved derfor ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Håber der er en venlig sjæl, som vil brug... -
Kvaliativ analyse
ForumindlægEr ved at lave en rapport hvor kvaliativ analyse indgår. Vi skal bestemme stoffets molekyleformel. Men hvordan bestemmer man x og y værdierne? Jeg har beregnet hele stoffets molare masse, og skal nu bestemme værdierne af x og y i stoffets molekyleformel. I forvejen kender jeg massen af stoffet, s... -
nernst lov kemi A-niveau
ForumindlægHej.Jeg har lige siddet og lavet en rapport om nernst lov og så stødte jeg på et spørgsmål, jeg ikke vidste hvordan jeg skulle håndtere.Opskriv nernsts lov for elektrokemisk celle med cellereaktionen:H(g)+Mg2+(aq)-->2H+(aq)+Mg(s)Ved nogen hvordan man gør?Håber nogen gider hjælpe med det samme -
Afvigelsesprocent?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive rapport til NV, og jeg tænkte på. Hvornår "må" man bruge afvigelsesprocenten til at vise hvor meget x afviger fra y, altså i hvilke sammenhænge. Hvis i forstår hvad jeg mener. Mit emne er noget om hvileeffekten, hvor stor min hvileeffekt er fra en ca.... -
Hjælp! Kviksølvskomplekser!!!!
ForumindlægHej, er der nogle herinde der har lavet en rapport på kviksølvskomplekser, også kaldet "Syntese af Kobber(I)tetraiodomercurat(II)?! For jeg har gået til genoptræning det sidste stykke tid, så jeg har ikke haft ret god mulighed for at få at vide hvordan man løser det forskellige! Så hvis der ... -
Oso opgave 10 klasse
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om at være brandmand, fordi det har jeg gået og tænkt på i lang tid. Jeg er næsten færdig med min rapport og har valgt at vise fremlæggelsen med powerpoint, så jeg ikke bliver for kedelig at høre på, skal man have et produkt for at få gode karaktere? og hvad kunne det ... -
Kemihjælp!
ForumindlægEr i gang med rapport om "bestemmelse af styrkekonstanter for chlorethansyrer" og som afslutningsspørgsmål er dette:"Resultatet kommenteres, idet den fundne ændring af styrkekonstanten ved substitution af H-atomer med Cl-atomer i methylgruppen omtales. Den konstaterede ændring søg... -
Isolering af DNA fra løg
ForumindlægHej :-) Jeg har i biologi lavet forsøget hvor man isolerer DNA fra et løg. Jeg har lavet hele rapporten udover diskussion. Der sidder jeg fast. Min lærer har sagt der ikke er så meget at skrive i diskussionen, men jeg er stadig helt blank! Nogen der kan hjælpe mig? Mvh Christina -
Lydens hastighed i luft
ForumindlægHej! Jeg skal skrive rapport om lydens hastighed vha. to metoder I den første metode skal jeg i teori delen skrive noget om hvordan man beregner lydens hastigheden ved brug af følgende formel: v= ds/dt Spørgsmålet er HVORDAN GØRE MAN DET?! Betyder dt; tid eller temperatur? og ds er strækning..... -
Masse % af eddikesyre i husholdningseddike
ForumindlægHej jeg har en rapport hvor jeg skal udregne masse % af eddikesyre i husholdningseddike. Volumen af 0,100 M NaOH = 9ml Stofmængden må jo så være c*V = 0,1*0,09 = 0,009 mol men det er alt den information jeg har til rådighed, hvordan finder jeg indholdet af eddikesyre i masse % udfra dette? t... -
koagulering og clot på dansk
Forumindlægspørgsmål - jeg sidder og læser i en engelsk biokemi bog, men skal skrive rapporten på dansk, hvordan ville i oversætte clot i koaguleringssammenhænge, for kan det passe at det oversættes til prop? ved blodprop tænker man jo sygdom, men det er ikke tilfældet her. hedder det er koagel? brug af det... -
hvor finder jeg noget om harskning af fedt?
Forumindlæghey :)ville høre om der var nogen som vidste hvor hvor jeg kan finde noget om oxidativ og hydrolyttisk harskning...nogle reaktioner og lidt teori.. skal inddrage det i en kemi rapport, men har ledt en del på nettet og kigget i et par bøger.. men kan bare ikke finde noget.. :(håber at der er nogen... -
HASTER SINDSYGT!!
Forumindlæghej jeg sídder her og skriver en kemi rapport om fedt i chips og salt i popcorn og jeg skal skrive det kemiske i det .. altså hvorfor salt bliver blandet med vand og ikk med olie f.eks. det har noget med polært og upolært at gøre ..og hvorfor pentan blandes med fedt og ikk fedt der blandes... -
fortolkning af differentialkvotient. hjælp!
Forumindlæghej. jeg sidder med en mat. rapport, hvori der er et spørgsmål som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. så jeg ville være meget glad hvis nogle gider hjælpe. Giv mindst to eksempler (fra forskellige fagområder) på, hvordan differentialkvotienten af en funktion kan fortolkes. jeg forstår overh...
