Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 15821 til 15840 af 65601
-
Matematik programmer/øvelser
ForumindlægEr der nogen programmer man kan downloade eller købe , som har diverse øvelser som 2 grads lininger eller geometri ? -
Matematik: 2. ordensdifferentialligninger
ForumindlægHej! Jeg sidder og har store problemer med en opgave som lyder: Den fuldstændige løsning til (7): a*y''+b*y'+c*y=0, når karakterligningen har diskriminanten 0 og dermed kun én rod r, er givet ved y=(c1*x+c2)*?^(-((b)/(2a))*x). a) Bevis ved at gøre prøve, at y=(c1*x+c2)*?^(-((b)/(2... -
Matematik rapport :-s
ForumindlægHEj folkens, håber ik kan hjælpe mig med disse to sørgsmål!! Jeg er ret desperat.. :-) - Skriv og bevis formlen for bestemmelse af areal af en trekant (vha. to sider og en mellemliggende vinkel). - Beskriv sinus- og cosinusrelationerne (bevis er ikke nødvendig). MVH MIG Og tak på forhå... -
matematik årsprøve - panik!
Forumindlæghej - jeg har meget voldsomt brug for hjælp til en række årsprøve spørgsmål, prøven er om 3 dage så vil sætte pris på hurtig hjælp (: ville være super hvis nogen kunne hjælpe med are et af spørgsmålene! 1) Geometri. Du skal bevise Pythagoras’ sætning samt sætningen om medianernes skæringspu... -
Matematik højt niveau -- hjælp
ForumindlægJeg ved ikke hvordan skal gribe opgaven an. Håber nogen kan hjælpe. -
besværlig matematik opg
Forumindlægopgaven siger at i et koordinatsystem i rummet er der givet en plan a med ligningen 2x-y+z+3=0 og en linje l med parameterfremstillingen (x)=(1) (1) (y)=(2) +t(-1) (z)=(3) (1) a)bestem koordinatsættet til det... -
Matematik, Fart og bremselængde.
ForumindlægJeg er igang med min problemregning jeg har for til på tirsdag. Der er en opgave jeg har brug for hjælp til. Den lyder: Undersøg, hvor stor farten højest må være, hvis bremselængden skal væe under 1000. Jeg har denne formel, som jeg brugte i opgaven før, hvor man skulle finde togets bremselængde,... -
Gymnasie matematik A
ForumindlægDet radioaktive stof strontium 90 henfalder med 2,45% pr år. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004. a) Indfør passende betegnelser, og opskriv et matematisk udtryk, der beskriver hvorledes mængden af strontium 90 ændrer sig med tidfen. -
Hvordan? Matematik 1G (trigometri)
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om denne opgave: http://peecee.dk/upload/view/101675 Hvordan beregner jeg c og a?? -
Studentereksamen matematik A
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer herinde, der ved hvor jeg kan finde alle de gamle studentereksamens prøvesæt, fx dem fra 2010 og optil 2017? det vil være en stor hjælp :-) Tak på forhånd -
hvem vil hjælpe mig med matematik
Forumindlæg2+3.....+12....-22....*3....+22.. i anden ....+3... :2.....-1.....:5= 5 -
Matematikker der vil tjene lidt penge
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en mat B opgave mod betaling. Skriv en privat besked til mig. Jeg svarer ikke her -
Matematik B -niveau (promille)
ForumindlægHej Igen Studieportal, er ikke helt sikker på hvordann og hvorledes dette skal udregnes. Har prøvet at sætte koeficienterne ind på deres plads men er ikke helt sikker. Da jeg ikke får noget svar ud af det på TI- nspire. -
Matematik - procent- plz hjælp
ForumindlægEn der vil være rar at hjælpe? I en bunke kort er der to sorte knægte, to røde damer og to sorte konger. Du skal trække to kort uden tilbagelægning. Hvad er sandsynligheden for, at du trækker først et kort med en dame og så et kort, der ikke er en konge? -
min matematik kan ikke lide
Forumindlægjeg har lavet en problemaflaverning og der stå på den at jeg havde fået 10 i karakter men hun har skiftet den til en 4-tal men jeg havde fået alle opgaverne rigtig -
Matematik opgave 12:30 hjælp :(
ForumindlægHej jeg håber virkelig i kan hjælpe. Jeg skal lave den her opgave inden kl 12:30 ... Hjælp :( 1) I 2011 var den gennemsnitlige undervisningsudgift pr. elev i Viborg Kommune 62 254 kr. og i Samsø Kommune 131 275 kr. Herunder er fire påstande om de to kommuners undervisningsudgifter pr. elev. E... -
om fn verdens mål i matematik
Forumindlægjeg er igang med en opgave om fn verdensmål og er nået til en opgave for jeg ingen ting forstår jeg har lidt info til jer som jeg har vedhæftet da jeg ikke kunne lægge billede ind af det, jeg ville meget gerne have afvide hvordan det er gjordt og hvordan det skal gøres:) Hvor mange procent er jo... -
Radioaktive henfald, matematik
ForumindlægHaster! Virkelig meget brug for hjælp -
Har mistet matematik forberedelsesmateriale 2013
ForumindlægVi fik dette forberedelsesmateriale for som print men har mistet det og der er ingen der kan sende det til mig. Nogen der har en kopi? Hjælp! -
Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej. Jeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis til samfundsfag eksamen i morgen. Ud fra det emne vi har trukket, har vi fået ca. 6-8 bilag vi skal lave en synopsis ud fra. Jeg er dog i tvivl om, hvordan man skal involvere alle bilagene i én synopsis? Er der nogle der har nogle bud på, hvor...
