Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15821 til 15840 af 47924
-
Fravær
ForumindlægHejsa, Bliver mit fravær nulstillet når jeg går fra grundforløb til hovedforløb (erhvervsuddannelse)? Håber nogen kan svare :) /Kasper -
matematik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 17 år, som lige er startet på risskov gymnasium. Jeg søger en matematik hjælper, en til to gange om ugen. Som kan matematik på gymnasie niveau. Vi kan selvfølgelig aftale en pris, i får for at komme og hjælpe mig. -
medialisering
Forumindlæger der en der kan forklar begrebet Medialisering og spin. -
Gymnasium i Lyngby og omegn?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng i 9. klasse. Jeg er fagligt engageret og får høje karakterer. Jeg leder efter et gymnasium, som har højt fagligt niveau på hele linjen. Jeg bor i Lyngby og leder derfor efter et gymnasium i området. Dog er jeg ikke blot typen der ønsker højt fagligt niveau, da jeg lægger meg... -
00 i 9 afgangseksamen i matematik uden hjælpe midler
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse og har lige været op til matematik afgangseksamen uden hjælpemidler og jeg er 100% sikker på jeg ikke består og jeg får 00. Jeg ved ikke hvad jeg har fået i mit standpunkt udover men der regner jeg med jeg er bestået i matematik uden hjælpemidler. Jeg kunne godt tænke mig a... -
Er gymnasium svært?
ForumindlægHej Jeg er en pige der går i 8. klasse på en friskole. Jeg går allerede og overvejer hvad jeg vil efter efterskole, og det jeg har i tankerne er det almen gymnasium (stx) og HF. Jeg har fået indtryk af at man i gymnasium virkelig skal arbejde hårdt, og at der er sygt mange lektier osv. Men hvor... -
Gode råd modtages!
ForumindlægHej derude! Jeg er i en heldig/uheldig situation. Jeg er i gang som tømrer, og læser matematik og dansk, så jeg kan komme i gang med en ingeniørudddannelse bagefter. (Bare for at være godt forberedt!) Jeg går nu og tænker på at afslutte min tømreruddannelse selvom jeg er halvvejs, for at ta... -
Er det ligemeget hvor man går i skole?
ForumindlægHej allesammen. Først vil jeg lige sige at jeg er ny her, så hvis det er forkert forum undskylder jeg på forhånd. Jeg skal til august starte på HF Enkeltfag for at blive student. Mit spørgsmål er så bare, bliver man student med hue og vogn og alt det der hører med til en normalt gymnasie ... -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Legetøjsflyver, acceleration HJÆLP!
ForumindlægHey, jeg har fået en opgave i fysik, og jeg kan simpelt hen ikke finde en formel at proppe på den. "En lejetøjsflyver bevæger sig i en jævn cirkelbevægelse med en radius 0,85. Omløbstiden er 2,10 s. a) Beregn legetøjsflyverens acceleration _________________ Der er indskudt en kraftmåler i... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
Søger et emne
ForumindlægHey allesammen.. er lidt på bar bund om hvad jeg skal tage mig til. Fag jeg har og vælge imellem: Matematik, Fysik, Dansk og Filosofi, hvor matematik eller fysik skal indgå. Er der nogen derude der sidder med nogle spændende emner som jeg måske kunne undersøge nærmere? tak på forhånd -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
Online notat database
ForumindlægJeg spiller i øjeblikket på mit sidste kvad i gymnasiet, men her op til eksamen tiden, kom jeg på ideen om at lave en online notat database hvor alle kan supplere med hvad de ved og derved stykke et godt grundlag sammen for alle der skal have lidt ekstra med på vejen til eksaminations lokalet.Til... -
Tag et fag ved siden af gymnasiet?
ForumindlægHej alle Har lige et par spørgsmål angående nogle fag. Jeg går lignu på htx i 3.g og har eng på A-niveau. Problemet er at jeg ikke bryder mig om undervisningen på skolen. Er der en måde hvorpå man kan tage faget et andet sted ved siden af gymnasiet? Altså så jeg slipper for have engelsk på skole... -
Eksamensrapport - hvad skal den indeholde?
ForumindlægHej! Nu er tiden kommet til teknologiprojektet, som skal færdiggøres og afleveres i denne uge (fredag inden kl. 14). Jeg har derfor spørgsmål ang. strukturen af rapporten, dens indhold og vigtige krav til den. Da jeg arbejder alene, kan det være svært at overskue hele projektet og dens omfa... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg er simpelthen så meget i tvivl om, hvad det er jeg vil. Jeg har altid haft en vision om at skulle være læge, men tror måske ikke, jeg er så interesseret i det mere. Jeg er startet i 1.G her i år med mat/fys/kemi, men allerede her i grundforløbet synes jeg, at fysik er forholdsvis svært og jeg... -
Bevis for gitterligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan bevise gitterligningen? Der må jo findes et bevis for den, og det kunne jo være rart at have med til eksamen?
