Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15821 til 15840 af 152758
  • vandopløseligt

    Forumindlæg
    Er der en der sidder med en generel regel, hvorved man ved om et stof er vandopløseligt?
  • ioner- vigtigt!!!

    Forumindlæg
    er der nogle der kan være så venlig at forklare mig ALT der er vær at vide om ioner ?? på forhånd tak M.V.H lærke
  • Madkemi - disposition?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har ideer til disposition i emnet: MADKEMI? overvejer: 1) Tilsætningstoffer 2) Konsistens (herunder emulgator) 4) Emulgator fra naturen (5 fima i grinsted)?? Eller har i ideer?
  • Optagelsesprøve til gymnasie

    Forumindlæg
    Hej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?...
  • fedt,kulhydrater og proteiner

    Forumindlæg
    hej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :)
  • No problem

    Forumindlæg
    Klaret
  • Fra farmaceut til læge

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg er igang med at læse farmaci på KU og er nu på mit 4år. Jeg overvejer stærkt, at skifte til medicin studiet, og overvejelsen skyldes primært, at jeg ikke behersker det engelske sprog vel. Jeg er mildest talt elendig. meget af arbejdet som en farmaceut foregår på engelsk, hvilket bekymr...
  • HHX eller STX?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er en dreng, som skal til at vælge en ungdomsuddannelse, men jeg er kommet meget i tvil her på det seneste. jeg har tænkt mig at jeg måske gerne vi have en videregående uddannelse, som omhandler økonomi, og jura men på den anden side er jeg også list tvivl op jeg vil ændre mening. Fordi,...
  • Hjælp til at beregne iltindhold

    Forumindlæg
    Hej, Er der en, der kan forklare mig, hvordan jeg kan beregne iltindholdet i denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor de 0,85 eller 11 kommer fra i facit, men jeg forstår godt at 0,96 refererer til saturationen. Opgaven er vedhæftet. På forhånd tak.
  • Tællemetode- hjææælp

    Forumindlæg
    På en hylde står der 8 matematikbøger, 7 fysikbøger og 5 kemibøger på hvor mange måder kan man vælge to bøger heraf om to forskellige emner?
  • Forsøg til radioaktiv stråling?

    Forumindlæg
    Vi har i denne uge naturfagsprojekt, og vi har valgt at snakke noget om radioaktiv stråling. Vi skal lave et forsøg, men vi ved ikke helt hvilket, er der nogle som kender nogle gode forsøg?
  • Elektronnegativtet - polær og upoær

    Forumindlæg
    Hej jeg skal finde ud af om ethanol - C2H5OH er polært eller polært Jeg ved godt hvordan man gør når man har to forskellige atomer, men ik når man både har: C, H og O?
  • Antisymmetrisk matrix

    Forumindlæg
    En matrix A som indgår i R(n,n) kaldes antisymmetrisk hvis A(transponeret)=-A. Vis at alle diagonalelementer i en antisymetrisk matrix er 0.
  • HJælp til reducering

    Forumindlæg
    a-2*b)*(a+2*b)-b*(a+b)+a*b
  • Matematik reducere

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå på denne opgave: Reducer udtrykket: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b). Håber der er nogle som kan hjælpe.
  • omskrivning

    Forumindlæg
    Har F(k,A) = a*K^(a-1) * A^(1-a) skal have det omksrivet til = a(k/A)^(a-1) hvordan?
  • Reduction

    Forumindlæg
    Hvordan reduceres et stykke som dette: ((a^5/6 · b^-3/4)^2 · a^-2/3 · b^1/8) / (a^-1/2 ­· b^-5/4 · a^3/4 · b^0 · a^1)?Jeg er lost!
  • haster, kvadratsætninger

    Forumindlæg
    jeg skalk give en geometrisk fortolkning af disse 2 sætninger.. (a+b)*(a-b)+b^2 = a^2 (a-b)^2 + 4ab = a^2 + b^2 + 2ab håber der er nigen der vil hjælpe
  • Hvordan regnes følgende spørgsmål( Substitutionsmetoden)

    Forumindlæg
    Mit spørgsmål er vedhæftet her: https://imgur.com/a/7fR6poj Jeg ved ikke hvordan det skal gribes an. På CAS prøvede jeg at løse det, men uden held, og derfor tænker jeg, at det er bedst at lære, hvordan det løses i hånden, og hvordan det generelt gribbes an. Tak på forhånd!
  • Hva skal jeg gøre?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg står nu her med et stort problem. Jeg er startet på farmaceut studiet her i september. I starten kunne jeg rigtig godt lide studiet, og troede faktisk, at det var noget for mig. Men nej, jeg har i gennem en masse undervisning, forlæsninger, labaratoriearbejde, faktisk fundet ud af...