Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15821 til 15840 af 48240
-
hjælp!!
ForumindlægHej Må man godt have et resume af den tekst man har, med op til dansk mudnlige eksame prøveform B -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
Trykket fra lighter gas
ForumindlægHej! Jeg skal udregne lightergas tryk i en større opgave i kemi, men jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan. - Lighteren vejede 15,57g før vi gik i gang - Vi fyldte en balje med vand - Vi tog et 250 ml reagensglas og puttede ned i baljen med vand, så den stod med bunden op ad, og var helt fu... -
Hvordan finder man resultatet?
ForumindlægHvordan finder man regnestykket? Jeg vil ikke have resultatet, men hvordan man finder frem til resultatet.. Håber nogen kan hjælpe, da det driller lidt. Forbruget af cigaretter har de senere år været faldende. I 2005 var forbruget 7.966 mio. cigaretter og i 2010 var forbruget 7.702 mio. cig... -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Naturfag hjælp arbejdsspørgssmål.
ForumindlægHej. Vi har om fødevareproduktion globalt og lokalt. Vi har ingen idé om hvad man kan komme ind på i Fysk/kemi. Nogle bud på arbejdsspørgsmål eller forsøg? -
hjælp!
ForumindlægOpgave 4, eksamen´dec 2005 Hej, hvordan løser jeg denne opgave, Linjen I med ligningen y = 5/9x deler punkmængden M i to punktmænger M1 og M2, hvor M1 er punktmængde, der begrænses af linjen I, grafen for f og koordinatsystemets andenakse. Beregn den eksakte værdi af arealet af M1, og gøre r... -
Energien af en foton
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan man skal vise hvordan man beregner energien af en foton der lave et spring mellem to specifikke orbitaler. Hjælp! tak på forhånd -
Hjælp. HASTER
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med spørgsmål b) og c) i følgende opgave? Hovedstolen for et bestemt lån er 600000kr., rentefoden er r=0,099 p.a., og den årlige ydelse er 80000kr. a) Hvor stor er restgælden efter seks år? (Løst) b) Hvor mange år går der, før restgælden er mindre end ydelsen. c) Hvor sto... -
Tyngdepunkt mellem punktmasser
ForumindlægHej, jeg står og skal finde vægten som en punktmasse med førstekoordinatet 74 maks må have, for at tyngdepunktet bliver lig 10 De andre punktmasser er: x-Koordinat Masse -7.5 20000kg -16 30000kg 5 80000kg 5 ... -
Kigge journalrapporter igennem
ForumindlægJeg er i den situation, hvor jeg skal til eksamen til sommer i kemi B - niveau. Vores lærer have givet os i alt 2 journalrapporter (rapporter, som han ikke retter men som vi alligevel kan trække til eksamen). Disse fylder omkring 10 sider hver. - Er der nogen, der har lyst til at kigge dem ... -
Bindinger
ForumindlægSidder og læser til kemi eksamen men er blevet lidt i tvivl om noget. Altså det omhandler polaritet og bindingstyper, jeg forstår godt hvad et upolær og et polær stof er osv. også bindingerne: london, dipol, ion, metal og hydrogen bindinger men det jeg er i tvivl om de her 5 bindingstyper, er det... -
Gøre det noget hvis jeg dumper!?
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg er blevet optaget på et gymnasium, men på onsdag skal jeg op i fysik/kemi og de andre fag senere... Mit spørgsmål er: Gøre det noget hvis jeg får dårlige resultater til eksamen? Jeg er jo blevet optaget... Eller gør det noget hvis jeg f.eks. får 00 i fysik/kemi? (Jeg stinke... -
Kemisk reaktion, reaktionsskema, teoretisk produkt
ForumindlægJeg læser til kemi eksamen og har brug for hjælp til besvarelse af dette emne... Jeg skal forklare, beskrive og gerne give eksempler på en kemisk reaktion, reaktionsskema og teoretisk produkt. Jeg har lavet en tilhørende øvelse omkring natron, som jeg skal have med op til eksamen, så jeres eksem... -
Ændre på synopsis. Tilladt?
ForumindlægMå man ændrer på sin synopsis inden eksamen? ALtså problemformulering, problemstillinger osv., hvis man bare har kopier af den nye med til lærer og censor? -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
karakterer!?
ForumindlægFor det første føler jeg mig røvrendt fordi en fra min klasse som OVERHOVEDET ikek kan sankke tysk har fået 10 som afslu´ttende mdt. karakter, men nok om det.. Jeg har hermed fået afsluttende karakterer (ikek eksamens) og de ser således ud: Kemi mdt. 7 Kemi skft. 7 Tysk mdt. 10 Tysk skrft. 12 Bio... -
obitaner?
ForumindlægHej Er der nogen, der gider forklare mig på en pædagogisk måde hvad obitaner er for noget? Det skal lige siges at der er tale om kemi C niveau :D -
Civilingeniør og Astronom?
ForumindlægJeg vil gerne være Astronom. Kan jeg være en civilingeniør i kemi og Astronom. Vil det hjælpe mig at have en ingeniøruddannelse for at være astronom?
