Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15901 til 15920 af 33650
-
Gymnasie skift
ForumindlægHej.Jeg er lige startet på gymnasiet, og jeg kan mærke det langt fra ikke er mig. Jeg ved det er hurtigt at komme med sådanne en konklusion, men jeg er sikker i min sag, og det er ikke her jeg skal gå. Derimod vil jeg godt på htx på : matematik biologi. ved i om det er muligt med sådanne et skift? -
optagelse på HF
ForumindlægHej..Jeg har en ven (snart 19) der er lige blevet optaget på maglerskolen, men nu siger han at det ikke er noget for ham og han vil heller på HF.Han har tidligere afsluttet:- udvidet afgangsprøve (10. klasse)- 1. år på Handelsskolen (Hg)folkeskolen og 10. klasse er ca. afsluttet med omkring 7-7½ ... -
Kan man komme ind på htx som 18 år
Forumindlægkan man kommeind på htx som 18 årig -
Sammenligne Danske resultater med Udenlandske?
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg kan tage til udlandet og studere, men for kunne gøre det ønsker skolen en slags forklaring hvad de forskellige niveauer mine fag dækker over, altså hvad MAt A dækker over, fagligt.. Karakteren forstår de, da det er det samme system der, men lige hvad Mat A dækk... -
Jeg giver matematik lektiehjælp
ForumindlægHej mit navn er Benjamin, og jeg savner for alvor nogle matematikopgaver. Matematik er mit liv, mit matematiske niveau ligger på cirka matematik b/c på gymnasiet, selv om jeg stadig går i folkeskole. Bare rolig, jeg har lavet alle opgaver i en 9. klasses bog, og keder mig i timerne fordi skolen... -
optagelseprøve
ForumindlægHej. Jeg er desværre ikke blevet UPV derfor skal jeg søge om optagelsesprøve på HF mit spørgesmål er så er der nogle der har prøvet sådan en før og ligesom kan fortælle om deres oplevelse og om prøven var svær Jeg er meget nervøs det betyder rigtig meget for mig at kunne gennemfører HF -
Dumpet studentereksamen?
ForumindlægHej jeg går på HHX på 3 år gang og skal til at afslutte gymnasiet. Jeg er lidt i tvivl fordi min gennemsnit ligger ikke særlig højt og der er chance for at jeg ikke får huen. Derfor lyder mit spørgsmål at hvis jeg ikke får huen kan jeg så have muligheden for at gå et år om igen eller er jeg nød t... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn? -
Hjælp til at løse andengradsligningen x^2 + x −12 = 0.
ForumindlægHjælp til at: Løs andengradsligningen x2 + x −12 = 0. a=1, b=1 og c=-12 jeg ville finde diskriminanten først og dernæst x. d= b2-4ac = 12- 4*1*-(12) = ? den er uden hjælpemidler og er i tvivl om fortegnene, da jeg kunne forestille mig mit resultat: -49 ikke er rigtigt da opg... -
Statistik
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig hvad alle disse begreber betyder? hyppighed frekvens kummuleret frekvens middelværdi boksplot for et grupperet observationssæt. observationssæt, kvartilsæt både for et diskret og et grupperet observationssæt På forhånd tak :) -
Sidste frist for karaktergivning i afsluttende fag
ForumindlægHvornår er den seneste frist for lærere, som skal give karakterer i afsluttende fag? Og hvornår bliver de offentliggjort? -
Dansk eksamen hjælp plz
ForumindlægDANSK EKSAMEN Jeg sidder og skal til eksamen i morgen og har i helt styr på nogle genrer, jeg ville blive så glad hvis nogen gad skrive en kort beskrivelse(som er rigtig) af de her efterfølgende genrer i dansk: Essay Kronik Litterær artikel tusind tak ;D PS. må gerne give beskrivelse af fler... -
SRP - Bevægelse i gravitationsfeltet litteratur?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave her om en månedstid. Derfor er jeg nu på udkig efter noget litteratur til dette formål. Jeg har valg at skrive om bevægelser i gravitationsfeltet (tyngdefeltet) i fagene fysik og matematik begge på A-niveau. Derfor er jeg interesseret i at h... -
Lektiehjælp søges!!!
ForumindlægSkulle der mon være nogen derude der ville være interreserede i at hælpe mig en gang om ugen med Matematik? Jeg starter på Hf på mandag, og har matematik på C niveau. jeg har brug for en der kan hjælpe mig en gang om ugen, og op til prøver og eksamner flere gange om ugen, efter skoletid. Je... -
brøkker
Forumindlæghej er der nogen da ved hvordan man beregne dette brøk som jeg har lagt et billed af det tak -
hjælp til lette ligninger
Forumindlægnogen der elsker at løse ligninger og kan hjælpe mig med at udregne disse (med udregning). ville virkelig hjælpe mig meget. 1) x-3=7 2) x-10=0 3) x-2,3=-17,5 4) x+5=25 5) x+16=0 6) x+2,9=-10,4 7) 4x=20 8) 7x=0 9) 9,5x=-28,5 10) 0,5x ... -
God matematik bog
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på om nogle derude kunne anbefale en god matematikbog til måske at blive bedre til de fleste ting i matematik. Går på HTX og vores matematikbog der er "Teknisk matematik", og kunne godt tænke mig at blive god til de mere basiske ting før man går mere teknisk ind i de... -
studiet psykologi
Forumindlæghej.. jeg overvejer, efter gymnasiet, at studere faget psykologi.. har undersøgt lidt inde på internettet med hensyn til adgangskravene men er blevet i tvivl om hvorvidt man skal have et bestemt snit for at komme ind eller bare have studentereksammen vejledning efterspørges!!!!!! -
"Sabbat"-år mellem 2 og 3 g.
ForumindlægHej! Jeg har af personlige årsager overvejet at tage et sabbat år mellem 2 og 3 g.. Jeg er ikke skoletræt og vil faktisk gerne bruge året som et slags dannelsesrejse, hvor jeg gerne vil ud som frivillige. Min eneste frygt er bare at jeg vil ende med ikke at kunne følge med. Vil bare høre om ... -
Fra erhvervsuddanelse til hf???
ForumindlægJeg er en familiefar på 27 år,der er uddannert murer. Jeg har været udlært i 7 år og har arbejdet som murer i alle 7. Nu har jeg i de sidste par år været træt af murerarbejdet, ( det er ikke udfordrende nok) så nu overvejer jeg at tage en hf, enten fuldtid eller på enkeltfag.( man kan ikke så me...
