Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15921 til 15940 af 95433
-
Anvendelse
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP en af punkterne under min problemformulering lyder således: Diskuter på grundlag af konkrete eksempler hvordan matematikken fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets europæiske samfund? Har virkelig prøvet og finde noget om det på nettet men kan ikke der står kun... -
Kemiske formler og ioner
ForumindlægHej, i min fysik kemi opgave skal man svare på hvad de negative og positive ioner er i disse kemiske formler: CaSO4, MgSO4, CaCO3, AgNO3, CuSO4, NaNO3, NH4Cl, Ca(NO3)2, K2CO3 og ZnCl2 For eksempel er det positive ion i NaCl Na+ og det negative ion er Cl- Men jeg kan simpelthen ikke forstå det, ... -
Geometrisk isomeri
ForumindlægEller E,Z- stereoisomeri.: opg 6.13 angiv i de tilfælde hvor der er mulighed for E,Z isomeri en tydelig strukturformel og et navn for hver af de isomere former. a) 1,2-dichlorethen b) 1-chlorpropen c) but-1-en d) pent-2-en Hvis der er nogen der kan give en god forklaring på hvo... -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak... -
Indledning er jo ikke det samme som problemformulering.
ForumindlægKan det virkelig passe at der er ingen der har står på foreskellen mellem indledning, problemformulering og emneafgrænsning? -
Bush-doktrinen?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvor jeg kan finde et eksemplar af Bush-doktrinen på skrift, helst på dansk. Desuden skal jeg helst også bruge monroe-doktrinen og truman-doktrinen på skrift. Skriv hvis i har en idé om hvor disse kan findes. Jeg har søgt på bibliotek.dk men uden held. -
Jura i England
ForumindlægHej! Vil man være ligeså godt stillet med en jura uddannelse i England som hvis man tog den i Danmark? Mvh Iben -
Essay om frihed
ForumindlægHej! Jeg skal lave et essay om frihed. Nogen der har lavet noget lignende eller kender nogen gode artikler jeg kan læse. Vil gerne debattere med mig selv. Er vi overhovedet så frie som vi tror? -
Bestemmelse af reaktion
ForumindlægHej Nogen der kan bestemme reaktionerne I DEN OPLOADEDE FIL ? -
perikles gravtale nedskrevet af thukydid
ForumindlægHej alle! Jeg er netop igang med at skrive min DHO. Jeg har valgt historie, hvor jeg skriver om demokratiet i Athen (i det Antikke Grækenland). Jeg mangler nogle kilder, derfor skriver jeg her! Jeg vil høre om der er nogen der har en god ide til nogle kilder? Og så vil jeg også høre om... -
fodnoter i universitetsopgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive min første universitetsopgave. Nu er jeg så kommet til det klassiske problem med fornoter. Man siger jo, at man aldrig kan bruge for mange fodnoter, men hvis jeg henviser til den samme kilde i flere fodnoter i træk, kan jeg så ikke samle dem i en? OG: Skal der v... -
OPSKRIFTEN TIL ET 12' TAL!
ForumindlægHej, Jeg vil gerne lave et forum, hvor alle kan komme med gode ideer til, hvad og hvordan man skal scorer et 12' tal. Det kan både være moralmæssigt (Ikke at man ikke skal være den man er), men også lektiemæssigt. Jeg og jer andre vil måske kunne bruge hint og tricks... Synes at vi som er på... -
En bestemt hjemmeside, som kan udregne det endelige gennemsnit.. men hvilken side? Help!
ForumindlægSom skrevet i emnekategorien ved jeg, at der findes en hjemmeside for henholdsvis sproglige og matematiske 3. g'ere. Her kan man indsætte sine tidligere karakterer og dermed udregne gennemsnit. Sidehenvisningen var her på hjemmesiden sidste år, men der var det ike lige så aktuelt formig. Så. ... -
Hjæææælp!!
ForumindlægHej Alle!Har fået stillet to spørgsmål i historie som SKAL afleveres skriftligt næste uge engang, mit problem er bare at jeg fatter NADA! Jeg prøver virkelig men det er mega svært at forstå!Hvis der var nogen her der kunne hjælpe mig lidt ville jeg blive super glad!!Spørgsmålene lyder:1) Hvorfor ... -
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
Opgaver
ForumindlægHow many days must a man wait Before you upload his assignements? Yes, 'n' how many seas must a white dove sail Before some moderator decides to upload my assignment? Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly Before my assignment is on Studi? The answer, my friend, is blow... -
SRP - hjælp til brainstorm omkring Guantanamo
ForumindlægHej allesammen. Som mange nok er igang med, er jeg ved at tage hul på SRP. Jeg skal redegøre for den amerikanske udenrigs- og sikkerhedspolitik efter d. 11/9 2001- OG kommer ind på Guantanamo-basens betydning i kampen mod terror. Det er det sidste jeg er i tvivl om, - jeg søger derfor hjælp til, ... -
Krafter der påvirker og størrelsen.
ForumindlægJeg læser til eksamen i fyik og et af de emner som driller mig mest er at bestemme krafter der påvirker en ting. Fx hvis to man bærer stang på 8m med massen 20kg, den ene går 2 m fra enden, den anden går 3 m fra enden, hvor meget bærer de hver især? Nogen der har nogen gode notater, eller link... -
Tips til op i fuld pensum?
ForumindlægHej med jer! Jeg fandt ud af for et par måneder siden at jeg skulle op i fuldt pensum her i 3.g pga fravær, det er selfølelig super træls da det ikke helt var planen men jeg prøver at gøre det bedste ud af det. Jeg skriver egenligt bare dette opslag for at høre om der er nogen der har nogle tip... -
Laserlys mod spejl eksamens opgave
ForumindlægHej, jeg er i færd med at læse til Fysik A eksamen, under min forberedelse har jeg stødt på følgende opgave... http://imgur.com/a/m65zB opgave a og b løser jeg uden problemer, men da jeg når til c regner jeg kraften ud med følgende formel: P=F*c hvor c er lysets hastighed. ifø...
