Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 15921 til 15940 af 39386
-
Newton Kepler
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
Trigonometri
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle øvelser i matematik og har sat fast i den vedhæftede opgave i noget tid. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på rette vej? På forhånd tak -
Haster!!
ForumindlægHej.. Nu har jeg ledt alle vegner og jeg kan simpelthen ikke finde en sætning og bevis om "en parabeltangents skæring med parablens symmetriakse".. Hjælp hjælp jeg skal virkelig bruge det snarest!! (Matematik eksamen..) På forhånd tak.. -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHEJ JEG ER I 9.KLASSE OG SKAL TIL TERMINSPRØVE , MEN JEG VED IKKE HVORDAN JEG SKAL FORBEREDE MIG TIL PRØVEN , HAR I NOGLE IDEER OM HVAD JEG SKAL LÆSE ELLER LAVE TIL PRØVEN , OG DEN ER I MATEMATIK DANSK OG ENGELSK . TAK :) -
Gymnasiet
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en pige der går i 9.klasse. Jeg har gået rundt, og har været virkelig stresset over noget. Jeg ved simpelthen ikke om, jeg skal tage HTX eller STX og, hvilken linje jeg skal tage. Jeg er så nervøs og stresset, over at tænke på det hele tiden. Derfor vil jeg gerne have råd, ... -
Tal
ForumindlægHvor mange aksiomer er der i matematikken? Hvordan bevises 3 - og 11 -prøven? Altså at tværsummen af et tal skal være deleligt med 3 hvis tallet er deleligt med 3. For tallet 11 gælder det samme bare den alternative tværsum. -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Skr. censur
Forumindlæg1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :) -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
LinæreFunktioner
ForumindlægHej alle, Jeg går på 1,g i HHX og er ret god til alt matematik UD OVER LINGINGER, Og har fået en emne opgave for som jeg på ingenmåde kan finde ud af, nogen dejlige mennesker derude der kan hjælpe? -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Besværlig ligning
ForumindlægJeg er ved at regne en opgave fra bogen ,Eksamensopgaver i matematik HF tilvalg. Opgave 1.44 volder mig dog en del problemer.opg. Tøndens rumfang V er bestemt vedV = Pi*h/15 (2D2 + dD + 3/4d2 )(hvor 2D og 3/4d er i anden!!)Jeg skal have isoleret D, da det er den ubekendte.V = 150 h= 8 d= 4 -
terminsprøver
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin... -
Valdfag Samfundsfag B eller erhvervsøkonomi c
ForumindlægHej, Jeg overvejer kraftigt at læse økonomi eller matematik-økonomi på universitetet, efter jeg har afsluttet gymnasiet. Jeg skal nu til at vælge valgfag og er i tvivl om hvad der vil være bedst/ mest relevant, hvis jeg vil læse videre.. Så hvad mener i (som måske kender lidt til uddannelserne) ... -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
HTX mat B eksamenshjælp
ForumindlægHej. Jeg har lige modtaget mit eksamensprojekt i Mat B og jeg kunne ærlig talt godt bruge noget hjælp. Så hvis du bare har styr på matematik på B-niveau kunne du måske tjene nogle nemme penge her. Jeg søger hjælp snarest muligt. Bopæl i Odense SØ, Tornbjerg. Skriv hvis du er interesseret. / Morte... -
Hvad Tror i ?
ForumindlægHej . jeg var til optagelses prøve på Hhx tirsdag. Engelsk og matematik gik Meget godt! Men i dansk, gik det fint ind til jeg skulle forklare hvor udsangsled og grundled og alle andre Verber var i et linje stykke. Jeg fandt da Uds. og grund.. men alt det andet var forkert . ... tror i at jeg komm... -
Matematiske modeller
ForumindlægHej! Jeg er igang med en Matematik-Samfundsfags opgave. Jeg skal opstille matematiske modeller for Kinas olieforbrug og olieproduktion for tidsrummet 1985-2005. I 1985 var forbruget 1825 millioner tønder, og dette er i 2005 steget til 6988 millioner tønder. Jeg ville derfor høre om der er nogl...
