Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16001 til 16020 af 47924
-
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
Er jeg optaget?
ForumindlægHej alle søde mennesker, I dag var jeg til optagelsesprøve, og jeg vil selv sige, at det gik fint. I engelsk skulle jeg fortælle noget om mig selv, og jeg fortale b.la. Hvor jeg blev født, hvad jeg laver i fritiden. Derefter skulle jeg læse et tekst op, som jeg derefter skulle analysere. Jeg sku... -
FSA - det spørgsmål/emne man trækker?
ForumindlægHejsa.. :) Når man skal trække et spørgsmål til fysik/kemi eksamen, hvordan kunne et spørgsmål så lyde? Og står der på papiret hvilket emne man har trukket, eller skal man selv finde ud af det via spørgsmålet? Og hvormange spørgsmål vil der stå? - Og kan man godt komme op i to emner, der måske ik... -
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
Er terminsprøver vigtige ??????????
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej? -
Medicinstuderende?
ForumindlægEr der nogle der ved hvor længe man skal/ eller kan fremlægge sin TPK-opgave? Altså hvor længe kan man tale inden man bliver afbrudt til TPK-eksamen? -
Hvilket universitet bør jeg vælge?
ForumindlægHej.Efter HTX har jeg planlagt at studere videre til partikelfysiker.Jeg er dog i tvivl om hvilket universitet jeg bør vælge. Jeg vil gerne have fat i et hvor der både er gode faciliteter (lokaler, udstyr o. lign,) og lærere, men der skal også være et godt socialt liv.Jeg overvejer selv at tage p... -
Medicinstudiet
ForumindlægHej Jeg er oprindeligt uddannet fængselsfunktionær og bestod i den forbindelse alle mine eksamener med karaktere over 10. Min sidste eksamen bestod jeg med et 13 tal. Jeg er gået i gang med en hf over 3 år. I år har jeg Dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau og Samfundsfag på B-niveau og skal til... -
SRP
ForumindlægHar idag afleveret min SRP, men fordi der i morges var rimelig meget kaos, er jeg nu er virkelig meget usikker på hvor god den egentlig den er.. altså på hvilket grundlag vurdere de den?, jeg har så godt som nu jeg kunne besvaret alle opgaver som er blevet stillet, men af en eller grund, synes j... -
Karakter vægt?
Forumindlæghej alle sammen, er lidt forvirret over hvordan stx engelsk B niveau faget vægtes . Jeg har nu fået 2 årskaraktere og snart et eksamenskarakter, har kigget lidt på hvordan mit snit kommer til at se ud, og forstår ikke hvorfor både skriftlig og mundligt årskaraktere samt eksamen hvert tæller 0,75.... -
HJÆÆÆÆÆLP- MASSEFYLDE
ForumindlægHej alle :) Nu er det sådan, at jeg har brug for hjælp. Jeg skal aflevere en opgave i fysik, og det fag interesserer mig slet ikke, så ved ikke hvordan man gør diverse ting. Jeg vil rigtig gerne, hvis en kan forklare mig disse opgaver.. Tak på forhånd!:) - 1. Massefylde for bly er 11,34 cm3 a.... -
Hvorvidt mulighed er der for et studieretningskift?
ForumindlægHej alle brugere på SP Jeg skal starte i 1.G på HTX midtbyen(Århus), Mat-Fys klassen... Men men men, jeg har gået rundt og spekuleret om det var det rette valg med hensyn til studieretningen, da jeg ville uddannes som I(K)T-ingeniør, hvilket gør ikt-design linjen mere tilpasseligt til mig. Jeg h... -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
Disposition til Salte
ForumindlægSidder og skal til at lave en disposition om salte, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Nogen som har en disposition, som jeg kunne tage udgangspunkt i? Mvh. Cecilie -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Please hjælp, jeg er så forvirret! :(
ForumindlægJeg har lige aflsuttet 9.klasse, og skal til at gå på htx efter sommer. Jeg tog optagelsesprøve og blev optaget. Nu handler det bare om, at jeg aldrig nogensinde have villet gå på HTX, men STX, og jeg vil gøre alt for at flytte hurtigst muligt. Så jeg tænkte på, kan jeg godt sige, at jeg vil fly... -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik-eksamen. Jeg tænkte på om nogle: selv, eller kendte nogen der kunne hjælpe mig med mine fysik dispositioner? Det kan være en lærer, studerende, eller en der ved meget om fysik. Hvor meget i timen, kan diskuteres. Det skal være i København og ikke mere end 5 timer....
