Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16021 til 16040 af 52678
-
Markedsrenten
ForumindlægEr der kun én markedsrente? Det siges jo at de fleste variable lån følger markedsrenten. Har alle lån så taget udgangspunkt i et F1-lån med nogle procenter oveni hvis det fx er et F3 eller et F5-lån?Tak på forhånd! -
Begrebet livsstil
ForumindlægHej,\nJeg kunne godt tænke mig at vide hvad begrebet livsstil med dine/jeres ord dækker over..\n\nGiv din mening til kende og støt Malfoy:D\n\nPå forhånd tak\nMalfoy -
Overfladisk Beskrivelse af partier
ForumindlægHvordan kan man i grove træk og særdeles overfladisk beskrive partiernes "styreformer" og meninger, når vi fx ser på Mineavas9;s Kort:\n\nIdealisme =\n\nSocialistisk =\n\nLiberalistisk =\n\nDemokratisk = \n\nevt. flere.\n\nHar muligvis blandet emner sammen... -
Permutation og Kombination
ForumindlægSkal skrive omkring de to nævnte emner i overskriften.. Men er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal beskrive? Er det noget med bimoialfordeling? -
Dansk eksamen imorgen!!
ForumindlægHej, jeg har netop lavet hvad jeg kunne få ud af det dansk jeg har, det tager netop lige nu op til 4-5 minutter, og jeg kan ikke få mere ud af det, min lærer siger det helst skal tage op til 10 minutter, nogen idéer til hvad jeg kan gøre?? Jeg er ekstrem dårlig til at få mere ud af en tekst :/ -
mundtlig tysk eksamen
Forumindlæghvordan foregår den? og hvor lang forberedelsestid? -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægUNDERVISNINGSMINISTERIET SKRIVER I DAG 24. maj ”HjælpemidlerSom udgangspunkt er alle hjælpemidler (bortset fra kommunikation medomverdenen) tilladt ved prøverne - såvel i forberedelsestiden som undereksaminationen. En begrænsning i denne generelle tilladelse skal fremgå af fagbilaget eller af lær... -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Funktioner
ForumindlægJeg har disse to ting jeg skal forberede, bare så jeg er forberedt til årsprøve. Så savner lidt hjælp til hvordan jeg kan forberede det:-Ligninger af 1. og 2. grad. En udledelse af løsningsformlen for andengradsligningen hører med.-Andengradsligningen og faktorisering af andengradspolynomierOg ma... -
Udviklings psykologi
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk, og hvor jeg har valgt at have udgangspunkt i en tekst, der handler om opdragelse af børn / forkælede børn og negative virkninger mm. Dertil skal min fremlæggelse vare i 5min, hvori jeg vil sige lidt om min egen udvikling som barn med skilte forældre og hvordan d... -
Oplæg
ForumindlægHejsa!!! Jeg har lige brug for en smule hjælp. Jeg har en eksamen hvor jeg har den terminale patient i fokus. (ingen bestemt diagnose) Jeg vil snakker kort om dødsprocessen med et forkus på centralnervesystemet, idet det er et af de steder man har nogle symptomer på, at døden er nær. Herefter vil... -
Essay 2
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig, hvad et essay til e engelsk tekst, helt konkret skal indeholde, og hvordan man evt. kan opbygge det? -
HJÆLP.. hvordan forgår eksamenen?
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i oldtidskundskab, og ved virkelig ikke hvordan det skal foregå. Jeg ved at jeg får bl.a. et kendt tekst fra "pensumet" og den skal jeg tale om, men hvordan? Skal jeg analysere på den eks. hér er et episk lignelse eller patronymika...? Eller analysen skal v... -
Et spørgsmål
ForumindlægHej Jeg håber i kan hjælpe please:! : Racism today? et par spørgsmål indenfor det spørgsmål? Tak på forhånd :) -
B-niveau. Hvordan gribes eksamen an?
ForumindlægHej! Er der nogen der har været til eksamen B-niveau? Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an.. Hvad skal man særligt lægge vægt på? Og hvordan skal de 30 min. struktures? GODE RÅD? Håber nogen kan hjælpe lidt.. :) -
Tysk FSA Mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal op til tysk FSA i morgen, og jeg er virkelig ikke sikker på at det jeg har rækker nok. Jeg er ikke vildt god til tysk, men ligger rigtig godt i de boglige fag. Så en meget dårlig karakter i tysk ville være rigtig skidt :-( Har ingen idé til hvordan jeg skal forberede mig udover at s... -
Hvad bruges Amperevindinger til?
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen imorgen og kunne godt til mig at vide, hvad amperevindinger bruges til...? på forhånd mange tak! :) -
Historie eksamen
ForumindlægHej jeg skal til historie eksamen den 23 juni. Det er min sidste folkeskolen afg eksamen. Da jeg har skuffet lidt med de sidste 2 karaktere vil jeg gerne slutte det hele af med en meget god karakter i historie. Vil helst ikke have under 10 da det ikke vil være tilfredstillende på nogen måde. Jeg ... -
Anvendelser - vektor i planen
ForumindlægNår man i mundtlig mat A skal komme ind på anvendelser af prikproduktet og determinanten - hvad menes der så ?? Er det et konkret eksempel eller at prikproduktet bruges til at finde ud af hvordan vektor a og vektor b ligger i forhold til hinanden - og at determinanten bruges til at finde arealet ...
