Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16021 til 16040 af 43092
-
Find på et emne (;
ForumindlægHej. Jeg har et engelsk projekt for hvor jeg skal skrive om et eller andet, men det skal omhandle et engelsk talende land.. Er virkelig blank ved ikk hvilket emne jeg skal vælge? på forhånd tak -
Udsagnsled og grundled.
ForumindlægHej med jer. Jeg har virkelig brug for hjælp til en dansk opgave. Jeg skal finde udsagnled og grund i denne sætning: Den 9. april 1940 er en trist dag i Danmarks historie. Jeg har i kan hjælpe mig. -
Hjælp til dansk
ForumindlægHej jeg har brug for 3 hjælp 1.Vælg et sted i teksten, der optager dig mest. Fortæl om episoden og hvorfor du har valg lige dette sted. 2.find og begrund historiens klimaks ? Hvad var klimaks ? 3. hvordan er miljøet ? Hjælp -
problemstillinger i hist delen :/
ForumindlægHejsa! jeg er i gang med at skrive AT om AIDS i DK, men kan bare ikke komme videre med problemstillinger til historie delen:( håber i kan hjælpe ! tusind taak på forhånd:) -
Fortælleren i Homers Odyssé
ForumindlægHvem er fortælleren i Odysséen? Forfatteren er jo Homer, men han starter med at sige "Muse, fortæl mig..." Er det så muserne, der fortæller hele historien? -
5 linjer - rettes?
ForumindlægNogen der vil rette disse fem linjer jeg har skrevet? I skal ikke tage jer af historien, det er bare bøjningerne og det der meine/mein/meinem, ein/eine/einem osv? -
ret
ForumindlægDie text handel um ... (rigtigt) Og hvd betyder: Nibelungen, kan ikke finde det i ordbogen? -
AT EMNEVALG. H J Æ L P
ForumindlægHej derude. Jeg sidder ligesom alle jer andre og kæmper med emnevalg i AT Jeg vil gerne skrive i Dansk, historie (med samfundsfaglig vinkel) Er der nogle der har nogle gode ideer? jeg er virkelig helt lost. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om -
Problemer med forståelse af tekst...
ForumindlægHej....Jeg skal have læst en hel historie på TYSK til imorgen som jeg ikke fatter en hak af...Derfor vil jeg høre omder er nogle af jer der havde læst en historie fra bogen Ansichten ved navn:Um 11 Uhr bist du aus der Disco zurück...jeg har nemlig nogle konkrete spørgsmål som jeg netop også skal ... -
Dansk (stil)
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til at skrive en dansk stil? Jeg skriver virkeligt dårligt, som i kan se her på mine sætninger. Når jeg skal skrive en stil, kan jeg for det første ikke finde på, hvad jeg skal starte med, hvad selveste historien skal handle om. Jeg har det svært ved at komme op med en hi... -
ideer til synopsis i history and social studies
ForumindlægHej hej,I min eksamen i faget history and social studies skal vi lave en synopsis, som vi afholder en mundtlig præsentation af samt diskussion omkring.Synopsisen skal fylde 1-2 sider og skal i bund og grund blot være en indledning samt overskrifter og underpunkter. Mit problem er, at jeg ikke ved... -
Eksamen
ForumindlægJeg afslutter billedkunst og musik i år, er det muligt at finde ud af hvor stor sandsynlighed der er for at komme op i en af de to fag?Passer det at jeg skal på i 0-1 mdt. eksamen i år? -
Gode links til tysk
ForumindlægOpgavesæt www.finnjo.dk har samtlige opgavesæt fra 1997-2006 A- og B-niveau Hjemmesiden indeholder også gode arbejdspapirer for tysk grammatik - alle temaer, som er relevante på A-niveau, vil være at finde på hjemmesiden. -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
Psykologi-studie Aarhus
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i vildrede. Jeg har søgt ind på psykologi på Aarhus universitet. Jeg søgte ind på kvote 2, fordi jeg fik at vide, det var en fordel, fordi man så også automatisk blev vurderet i kvote 1. Jeg blev færdig med min HHX i sommeren 2010 og har valgt at arbejde et år, før jeg skal ... -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
International linje stx
ForumindlægHej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser... -
1g, 2g eller 3g, hvad bliver hårdest...?
ForumindlægHej Går på STX. Hvad bliver hårdest af de 3 år..? På forhånd tak.. -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal i emnet Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden, skrive i fagene Dansk A og fysik c. Her har jeg valgt Tidsrejser. Men jeg har lidt problemer med hvilke spørgsmål jeg jeg kan inddrage mht. til dansk. Her skal jeg vel også ligge hovedvægten? Jeg synes også det er lidt svært at finde...
