Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16041 til 16060 af 52678
-
haster
ForumindlægJeg skal skrive til at skrive en sso. Får problemformuleringen på fredag 2-2 07. Har skrevet en, en gang. Man da jeg kun fik 6 for den, vil jeg til at skrive dem om. Jeg skriver i faget religion på hf. (Islam - Profeten Muhammed) Men har virkelig brug for hjælp til, hvordan man skriver en kanom... -
Forberedelse + noter??
ForumindlægHej Jeg vil gerne allerede nu begynde at forberede lidt til min eksamen så jeg kan blive klar. Problemet er dog at jeg ikke helt ved hvordan. Føler ikke at skolen giver mig nok, så kender i nogle gode hjemmesider/bøger/yt-videoer eller sådan noget som kan hjælpe mig? Måske evt. nogle andre gode... -
Hjemmeside troværdig?
ForumindlægHej. Jeg skal op i engelsk mundtligt i næste uge og jeg har om Gun VIolence. Jeg har en hjemmeside som jeg ikke ved om jeg kan stole på da den siger at der er 12 skydevåben per 100 person i DK. Jeg synes det lyder af meget. http://www.gunpolicy.org/firearms/region/denmark Kan jeg st... -
Det periodiske system!:S
ForumindlægHej folk!:) ville bare høre hvordan man kan forklare det periodiske system, andet end at det er alle grundstofferne?:) -
24 TIMER SPØRSMÅL
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen men har et par spørgsmål 1) skal jeg lave en synopsis som både censor og lærer får ? 2) skal jeg bruge ALLE kilder som er vedlagt 3) skal den nye kilde bruges til perspektiveringen? 4) hvad skal lærer og censor have ? -
EKSAMEN- MED EGNE NOTER?!
ForumindlægHey- og tillykke med huerne der snart vælter ned over os :-) ER der nogen der kan give mig et afklarende svar på hvorvidt man må have sine på forhånd lavede noter (dvs. ikke fra forberedelseslokalet noter) med ind til selve eksaminationen i matematik? Helst med en off. begrundelse. Det skal nok l... -
Indledning
Forumindlæghm. nogen som kan svare mig på noget mht. indledning. Jeg skal jeg skrive det som: 9;9;Det vil jeg gøre i min opgave bla bla bla9;9; eller ? -
Inledning/Emneafgrænsning...
ForumindlægHejsa.. Er der nogen som gider at fortælle hvordan en god inledning og emneafgrænsning laves?... På forhån tak.. -
Stern vs Erikson
ForumindlægJeg har tænkt mig at lave en opgave om Stern vs Erikson om deres teorier vedrørende børns psykologiske udvikling. Er der nogle der kan hjælpe mig om hvordan man kommer i gang og hvad der kunne være relevant at skrive om. Tak;) -
Dominant og recessive fænotyper
ForumindlægEr det bar emig, der synes det er mærkeligt at *øjenvipper, der er over 1 cm lang *smilehuller *om man er i stand til at rulle tungen *hår på det midterste (IKKE det nederst) fingerled *mellemrum mellem fortænderne *den 2. tå fra storetåen er den længste alle er dominante egenskaber? Efter min ... -
Naturrealisme og impressionisme
ForumindlægHej derude jeg tænkte om nogen evt. havde links eller noter til noget om Naturrealisme og impressionisme. Og er der nogen som har noter eller links til "Ved vejen" af Herman Bang? Vh Niels -
Er min opgave helt ude af proportioner?
ForumindlægHej derude, Jeg håber, at der er nogen med en solid erfaring inden for SRP, som kan være mig behjælpelig. Jeg skriver i ren bioteknologi og har emnet mikrobiologi. Jeg føler dog ikke, at der er synderligt meget struktur i min opgave, fordi min problemformulering er så diffus. Min overordnede pr... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
mundtlige eksamen
Forumindlægskal man ikke bare besvare problemformulering, diskutere metode og perpektivere til studierapporten?? man skal vel ikke sige noget om sin synopse? medmindre de spørg selvfølgelig. -
Mundtlig Engelsk FSA
ForumindlægHej SP. Jeg er lige blevet færdig med mit oplæg til det selvvalgte emne til eksamen. Er der nogle der vil kigge det igennem for evt. fejl Why i have chosen this topic? I have chosen this subject because, i find nonviolence very useful. At first, nonviolence for me, sounded a little bit strange... -
Reklamernes magt..
Forumindlægskal til fsa dansk. mit emne er reklamer. mit perspektiveringsområde er ; reklamernes magt.. Hvordan skal jeg komme igang? Hvad kunne jeg komme ind på? -
digtanalyse!!
Forumindlæghej (: jeg skal til min dansk eksamen på torsdag! har trukket perioden romantikken, og har valgt et digt af Adam Oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - er der nogle der kan komme med et godt bud på hvad budskabet i digtet kunne være??? -
Mundtlig fremstilling
ForumindlægHvem kan fortælle mig hvad de fem punkter betyder? Jeg skal fremlægge om et emne. hvor jeg skal bruge de fem punkter men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det, jeg forstår ikke de fem punkter. Indenfor den klassiske retorik, arbejder man med 5 punkter, når det drejer som om at holde en tale: 1. ... -
at lave en problemstilling??
ForumindlægNogen der kan give eksempler på nogle problemstillinger, altså hvordan det skal skrives f.eks. er det det man ofte betegner som underspørgsmål? Jeg har en problemformulering, men nu skal jeg til at lave problemstillinger, og forstår ikke hvordan jeg kan gøre det, da jeg allerede har en problemfor... -
Eksempler på eksamenssæt (1.-2. semester) på medicin/statskundskab (AU og SDU)
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge jeg om der var nogle, som havde nogle eksempler på eksamenssæt (1. år) på henholdsvis medicin og Statskundskab (AU og SDU). Vil bl.a. gerne have en ide om, hvordan eksamenssættene ser ud. Tak på forhånd og forsæt god dag :D
