Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16041 til 16060 af 17507
-
Dommedag
ForumindlægHvad forstår i ved dette begreb? Jeg har selv tænkt lidt på naturvidenskab kontra religion. for kan man snakke om menneskets eksistens den dag solens udbrænding finder sted? Da lyset, som er grundlaget for al liv, som vi kender det, ikke længere eksistere, må vi vel erkende at vi ikke længere vil... -
Molekylemodeller
ForumindlægHvor mange hydrogenatomer skal man bruge, når formlen er H2 :) H - H ? -
Hvilket parti sympatiserer du (mest) med?
ForumindlægVed godt, at Studieportalen.dk ikke er et politisk debatforum, men derimod en lektieguide. Trods dette faktum, kan jeg ikke dy mig for fristelsen at spørge jer om følgende:Hvilket parti ville du, hvis du havde stemmeret, stemme på, hvis der var valg i morgen? Hvorfor? -
MUSLIM??
ForumindlægHej-HVornår er det lige at man er en muslim?- skal man gøre noget bestemt? -
Abort = Mord?
ForumindlægMit spørgsmål er meget simpelt: Er abort mord? Og hvis ikke det er mord, hvad er det så - noget legitimt?Personligt går jeg ind for den "frie" abort, idet der er en klar sammenhæng mellem abortens frigivelse og kriminalitetsraten...Men er der ikke en modstrid imellem abort (mord?) og så... -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
Hjælp !?
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp? A1. Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende: a) (a+6)^2 b) (3−2b)^2 c) (x+2y)(x−2y) A2. Reduce´r udtrykkene: a) 2+3(s+1)−4(2−s) b) x^2⋅x^3⋅x^−1 -
Uretfærdig anklagelse-Hjælp
ForumindlægHej Foleden har jeg fået solgt en bærbar. Senere kontakter køberen mig at han ikke er tilfreds med købet, han får vide, at det var hans valg at købe varen og den ikke retuneres, så siger han jeg ikke beskrev den godt nok, og det er min skyld, og han vil inføre loven ind, mens jeg ikke har gjort ... -
Saltkrystaller
ForumindlægJeg er en kvinde på 64 år, der studser over gamle talemåder som: "At tage det med et gran salt." Jeg er derfor interesseret i, at vide om, saltkrystaller kan opdeles i og´består af GRAN. Jeg kender til at GRAN kan være en gammel vægtenhed, men kan det også i relation til saltkrystaller,... -
LEKTIEHJÆLP - ENGELSK - PIGE
ForumindlægHej, Vores datter går i 9. klasse på Hornslet skole. Hun har godt styr på grammatikken, men mangler at kunne tale sproget. Hun skal til eksamen til sommer, og hun skal lære at tale sproget inden eksamen! Er der nogen herinde som kan yde denne service, nogen der er gode til at lære en pige at ... -
Skæringspunkter mellem den rette linie og cirkel, Matematik til Anvendelse i Fysik og Teknik, Sp. 1,2 og 3 (Poul Thomsen)
ForumindlægI det vedhæftede dokument ses opgave 11, spørgsmål 1, 2 og 3 og facit. Her ses også den rette linie og cirklen og deres skæringspunkter. Tegningen er desværre ikke så tydelig. Opgave 11. Bestem, både ved grafisk afbildning og ved beregning, koordinaterne for skæringspunkterne mellem den rette... -
Værdikæde og værdikædeanalyse
KompendieEn virksomheds værdikæde består af en række aktiviteter, der forløber igennem virksomheden og som i sidste ende skal skabe værdi for den enkelte kunde. Når man som virksomhed udarbejder en værdikædeanalyse, gøres dette, fordi man ønsker at vurdere hvilke aktiviteter i virksomheden, som skaber mes... -
TRYK
ForumindlægJeg skal beregne trykket inden i en varmtsluftsballon. Opgaven står forneden. Som det ses får jeg trykket angivet udenfor, men hvis jeg forsøget af regne trykket ud inden i får jeg hele tiden en ligning med 2 ubekendte. Er der nogen der har en god ide eller skal man bare antage trykket er det sam... -
Forståelse af forskelle
ForumindlægSidder lige i øjeblikket og overvejer forskellen mellem Direkte demokrati over for detagelsesdemokrati, og konkurrencedemokrati over for repræsentativt demokrati. Hvad er foreskellen? Har fundet def. på konkurr. demo. og delt. demo. som synes at minde meget om henholdsvis repræ. og direkte. Konku... -
Reaktionsligninger hjælp!
ForumindlægHej ! :D Jeg har lavet nogle forsøg ang. spændingsrækken i metaller. Jeg har lavet reaktionslignerne, men jeg er ikke sikker på, at de er rigtige. Vil I hjælpe med at tjekke om de er rigtige? Her er de: Zink (Zn): • Zn (s) + Mg2+ (aq) → ingenting • Zn (s) + Cu2+ (aq) &r... -
Reaktionsligninger hjælp!
ForumindlægHej ! :D Jeg har lavet nogle forsøg om spændingsrækken i metaller. Jeg har lavet reaktionslignerne, men jeg er ikke sikker på, at de er rigtige. Vil I hjælpe med at tjekke om de er rigtige? Her er de: Zink (Zn): • Zn (s) + Mg2+ (aq) → ingenting • Zn (s) + Cu2+ (aq) &rarr... -
Syrer og basers reaktion med vand
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal skrive nogle syrer og basers reaktioner med vand, og så skal jeg også angive de korresponderende syre-basepar. Jeg har forsøgt at gøre det nedenfor - er der en der kan se, om jeg har gjort det rigtigt? Syrer: H2PO4-, H2CO3, H2SO4 1. H2PO4- (aq) + H2O (l) ↔ HPO... -
Hjælp søges til mat opgave
ForumindlægJeg har fået en opgave i mat som jeg ikke fatter en brik af nogen som kan hjælpe mig til at forstå hvordan jeg udregner det. Opgave 2 Kemiske reaktioners forløb afhænger af en række forskellige faktorer. For eksempel er temperaturen og startkoncentrationerne af de reagerende stoffer (re...
