Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16081 til 16100 af 20688
-
Svingninger :)
ForumindlægHej derude (: Jeg er igang med en fysik rapport om svingninger og bølger. Jeg er lidt i tvivl om hvad egensvingninger og egenfrekvens er. Jeg mener måske at egenfrevens er når der er en konstant frekvens? Er der nogen der har nogle link, så jeg vil kunne finde ud af hvad det er, eller nogen der h... -
Gnidningkraft
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp til et fysik forsøg. Skal finde ud af hvad gnidningskraften er i det øjeblik mit stempel rykker sig. Så tænker på at bruge et newtonmeter og så er det vel bare det modsatte ikke (Skal bare lige være helt sikker). Altså f.eks. hvis mit newtonmeter viser 4 N, vil gn... -
Glidning
ForumindlægHar en fysik opgave her som jeg ikke kan gennemskue. Kunne derfor godt bruge noget hjælp. En klods A bevæger sig gnidningsfrit på et vandret bord. Via en trisse er den forbundet til en klods B, der hænger frit. mA= 4,0kg og mB= 2,0kg a) angiv de kræfter der påvirker A og B b) Find klodsernes acce... -
Acceleration
ForumindlægHej Jeg har i fysik fået til opgave at optage nogen biler og dernæst har jeg fået disse spørgsmål af min lære: Sammenlign accelerationerne med g (9,82 m/s2). Hvor mange g accelererer sådan en bil (knallert) med? Er der nogen der kan hjælpe mig med disse 2 spørgsmål? -
Udfaldsvinkel og N2. Hjælp mig!
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i fysik min lære selv har fundet på og jeg kan virkelig ikke finde ud af den. Opgave: Fra luft lyser du ind i et stof med vindfaldsvinklen 20 Hastigheden i stoffet er 2,24 x10^8 m/s Find udfaldsvinklen og hvilket stof du lyser ind i! Jeg tager imod hjælp me... -
HHX
ForumindlægHej Har tænkt mig at gå på HHX efter 9. klasse. Der er en Business&Science studieretning, med fagene Matematik A, Fysik B og Kemi B. Hvis jeg så interesserer mig for at blive fx ingeniør, har jeg så muligheden for at fx. uddanne mig som det, hvis jeg vælger HHX? Eller skal man have gået på ... -
HJÆLP PLEASE!!!
ForumindlægHej, jeg har en AT-forløb, med fagene fysik og dansk. Vores overordnede emne er "Tidsrejser". Jeg har skrevet en problemformulering, men jeg ved ikke om den er sammenhængene. Problemformuleringen ser således ud: "Er det muligt, at rejse i tiden? Hvad er betingelserne for, at kunne... -
KROPPEN I BEVÆGELSE
ForumindlægHej :-D Jeg har lige trukket ''Kroppen i bevægelse'' i fysik ! (har 24 timer, til imorgen) Skal lave en mundtlig præsentation af emnet Energiomsætning ved bevægelse. Stikord til den faglige samtale: Brændværdi af fødevarer, kroppen i koldt vand, trappeløb og motion. Ville være g... -
Arkimedes lov
ForumindlægHej I AT har jeg valgt at skrive om Titanic's forlis hvor jeg skal komme ind på og per... -
Eksamens spørgsmål!!! Kemisk analyse.
ForumindlægHej! jeg skal til fysik/kemi eksamen om 2 dage, så please hjælp mig! Man har en ukendt væske. Man har målt pH-værdi og den er blåfarvet. Jeg ved nu det er en base, som indeholder OH ioner. Hvordan finder jeg ud af hvilket metal der er i? Jeg ved godt man kan bruge flammeprøven, men skal OH-ionern... -
Haster !!!!
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som går i 1.g og jeg har brug for lektiehjælp/undervisning i kemi A, fysik B (matematik A). Bor på Frederiksberg så søger noget som helst er indenfor hovedstadsområdet. Betaling: 150 kr/t .. Skriv til min e-mail hvis overstående har interesse: [email protected] Håbe... -
Kreditkort og magnetisk flux
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med en fysik opgave, der er mega svær, og som jeg har brug for hjælp til Jeg har prøvet at kigge på det og formlerne i mit kapitel om elektriske og magnetiske felter, men jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse opgavens delopgaver a,b,c Opgaven er vedhæftet - håb... -
Haste hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive en fysik rapport og skal forklare denne formel ΔE(varme) = m (vand)*c(vand = 4180) j/kg*c * c (temp forskel). Det er om varmeenergi men er helt væk lige nu og ved sådan set ikke hvorda jeg forklarer det:S Håber at der er en som kan hjælpe -
Hjælp til eksamen...
ForumindlægHej alle Jeg har brug for ideer til at kunne fremfører en bedre fysik eksame til 9. klassernes afslutsnings prøver, Mundtlig. Jeg har styr på mit faglige, men jeg aner ikke hvordan jeg skal fremføre min eksame og mine eksperimenter. Nogen ideer til at holde glad og frisk gennem forløbet, eller h... -
hvor lang tid varer opvarmningen?
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik opgave. jeg har lavet de fleste svar, men mangler et, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder sådan: en el-vandvarmer på 2 kW skal bruge 386000 J for at opvarme en beholder med vand. hvor lang tid varer opvarmningen? Det overordnede emne er Varmekapacitet. -
Hubbles lov
ForumindlægHej, jeg har en fysik aflevering til imorgen og skal løse opgaven: "Du skal forklare hvordan man ud fra grafen kan konkludere, at Universet må have været samlet i et punkt". I den vedhæftet fil har jeg lagt en graf ind, men jeg forstår ikke, hvad der menes med, at jeg skal konkludere,... -
Reaktionsligning! Hjælp, eksamen!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at skrive nogle reaktionsligninger ned til min eksamen i fysik/kemi, og jeg stødte på en reaktionsligning, som jeg ikke kunne finde ud af... Reaktionsligning: Eddikesyre + magnesium Mg + 2CH3COOH --> Hvad skal den give? Mit svar:(CH3COO)2Mg + H2 er det rigtigt? -
Den Hurtigeste Kurve
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave i matematik (A) og fysik (B) hvor jeg skal beregne den hurtigeste kurve for en bilen til at komme igennem et sving. Tænker det har noget med vektor regning at gøre. Er der nogen der har nogle links, papier, gamle opgaver eller lign ? Tusinde tak på forhånd.... -
AT-synopsis
ForumindlægHej alle :) Jeg har om jernbanensudvikling. Nu sidder jeg lidt og overvejer hviklen teknologisk landvinding dette er ? Derudover lyder ern af mine problemstillinger som følger: Hvilke motorer blev der brugt i lokomotiverne, og hvordan var teknologien bag? Mit spørgsmål til dette er hvilke metod... -
Halveringstiden??
ForumindlægHej allesammen :P<3 Jeg har virkelig problemer med fysik/kemi...forstår nærmest nada, men halveringstiden..det fatter jeg intet af, intet. Jeg vil virkelig gerne vide hvad det er for noget, hvordan man finder det og hvad finder man det ud fra(har om radioaktive strålinger "alfa, beta og ...
