Søgning på: tysk notater. Resultater: 16101 til 16120 af 18469
-
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHar et par sætninger jeg slet ikke kan finde hoved og hale i. De er fra en artikel, der diskuterer tysk musik og nationalitetsfølelse. "Das Lied klingt wie der Sound zum viel zitierten Schlussstrich unter die deutsche Vergangenheit" "..einer deutsch-tümelnden Öffentlichkeit den ... -
Hjælp til eksamen: haster
ForumindlægJeg har netop været oppe og trække mit emne i tysk, og jeg har trukket teksten "Ein Haus mit Dach". Jeg ville blive skide glad, hvis der var nogen der evt. havde læst den før og kunne hjælpe mig lidt. Jeg synes selv, at jeg har forstået teksten ret godt, men der er sikkert altid nogle ... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Lektiehjælper og hjælpelærer
ForumindlægPRIVATUNDERVISNING Jeg ønsker at hjælpe folkeskoleelever. Mit navn er Laura Torkamani og jeg går i 1.g i gymnasiet. Jeg har matematik på A-niveau som jeg får topkarakterer i. Derudover tilbyder jeg også primært undervisning i dansk, tysk, engelsk og samfundsfag (som jeg også får topkarakterer i).... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
NOTER TIL KURZUM HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg er så uheldig jeg skal til tysk eksamen på mandag og derfor står jeg og mangler nogle noter til bogen KURZUM. Min klasse gennemgik nemlig alle teksterne i 1.g, hvor jeg gik på en anden skole, og jeg skal op i deres pensum. Så derfor ville jeg prissætte hvis nogle af jer evt. kunne sende j... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Handelsbrev
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl omkring min oversætning af en linje i mit tyske handelsbrev. Jeg skal oversætte: "Det skulle glæde os også i fremtiden at ekspedere Deres ordrer. Det har jeg oversat til: Es würde uns freuen weitere Aufträge von Ihren zu erhalten. Nogle der har andre bu... -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
oversætte fra dansk til engelsk.. please hjælp
ForumindlægNogen der kan oversætte denne her : Teksten handler om en mand der sidder i toget. Han kommer fra et møde hvor han bliver tiltalt af en CSU politiker som om han er en person der ikke tilhører det tyske folk. Politikeren siger "Deres landsmænd...", underforstået det tyrkiske folk. ... -
Nationalsocialismen
ForumindlægDen konservative racelære i nationalsocialismen er ideologiens grundsten men hvis man gennemgår Hitlers partiprogram kaldet "De 25 punkter" er der mange socialistiske træk. Jeg nævner i flæng: 1. "Folkeuddannelsen skal udvides væsentlig så det er muligt for en hver tysker at få en... -
Forklaring og hjælp til grammatik
ForumindlægOst-Berlin im November 1984. <- Hvis reglen "tid skal før sted" gælder, er sætningen så forkert? Sie droht ihm mit seiner Karriere in der BRD zu verderben. -> Giver sætningen mening "Hun truer ham med at ødelægge hans karriere i BRD? Kan det passe at Sovjetunionen ... -
Japansk for begyndere - bøger?
ForumindlægHey. Jeg har fået den idé, at jeg vil lære japansk. Jeg ved godt, det er en ordentlig mundfuld, men jeg har tænk mig at prøve. Jeg har tænk mig så vidt som muligt at være selvlært, i hvert fald i begyndelsen. Jeg har dog problemer med at finde bøger til læring. De bøger, jeg kan finde, ... -
2 verdenskrig
ForumindlægHej, er en pige fra 8 klasse der skal fremlægge i historie om et emne fra 2 verdenskrig, om 2-3 uger. jeg har selv fået lov til at vælge emnet, men kan ikke rigtig finde ud af hvilket emne jeg skal tage fat på.. Fremlæggelsen skal vare omkring 5-6 min, og da jeg er sammen med en anden og... -
Den græskegælds krise ?
ForumindlægHejsa! Jeg skal lave en fremlæggelse omkring hvorfor Grækenlands ringe økonomi ikke blev opdaget ved medlemskabet af EU ? Jeg har før lavet en tysk fremlæggelse omkring det, men kan simpelthen ikke finde de daværende brugte hjemmesider :/ Mener det handler om at Grækenland ... -
Oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte sætningen: Siden hun for to uger siden vågnede, er det imidlertid kun lykkedes forældrene at kommunikere med hende på tysk. Og har forsøgt mig med: Since she woke up two weeks ago, it is only temporary succeeded the parents to communicate with her in German. Det jeg syne... -
KVUC selvstudie
ForumindlægDav jeg er i færd med at tage tysk på A niveau som selvstuderende på kvuc, og skal op til eksamen her i december. Jeg ville egentlig bare høre om der er nogen som her erfaring med det, og evt. det at sammensætte sit eget pensum, blandt andet hvor mange sider det min. skal være osv? I pensummet st... -
Hjælp til sætning,
ForumindlægHey alle! Jeg sidder og er ved at skrive en tysk stil om mit forhold til mine forældre. Der er bare den her ene sætning jeg ikke ved hvordan skal konstrueres korrekt: I ferien tager min familie og jeg op i vores sommerhus, In die Ferien fahren mein Familie und ich nach unsere Sommerhaus. ... -
SRP - hjælp til diskussion (akut)
ForumindlægHej Jeg er i gang med SRP, mit emne er højreekstremisme i Tyskland. Jeg søger en som kan hjælpe mig med, at rette min diskussion og hjælpe med tilføjelser samt struktureringen af diskussionen med betaling selvfølgelig. Jeg skal i min diskussion "finde ud af hvilken betydning AfD har for de... -
Er der nogen det ville forklare mig det?:)
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil men jeg ved ikke at om jeg skal skrive det som journalist el. bare mig der fortæller det hele Ps. er der en der kan forklare hvad manchet betyder? Her er teksten: Forestil dig at du er sammen med en gruppe turister, du ikkee kendeer, har siddet fast i en svæve...
