Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 16121 til 16140 af 39386
  • Hf-eksaminer

    Forumindlæg
    Hvor mange skal man op i, både mundtligt og skriftligt? Tak på forhånd.
  • Kvartilsæt

    Forumindlæg
    Jeg skal løse en opgave hvor jeg skal finde kvartilsættet. Der er 15 observationer. Hvordan gør jeg det? Altså hvilket nummer observation er nedre og øvre kvartil? (Medianen må vel være mellem observation 7 og 8, så 7.5)
  • Differentialregning sekant, tangent osv.

    Forumindlæg
    har fået dette spørsmål: redegør udfra sekanthældningen nærmere for begrebet differentialkvotient og udled herunder definationen på begrebet f'(x). Forklar tretrinsreglen. Udled tangentligningen. Udled differentiationsregler for (f+g)' samt for (kf)'. Definationen for f'(x) har j...
  • Boksplot over grupperet

    Forumindlæg
    Laver man normalvis boksplot over grupperet data?
  • Bølgeligning

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne forstå bølgeligningen, ved at sætte ord på trinene.. håber i vil hjælpe.
  • mellemregning

    Forumindlæg
    Hey allesammen jeg sidder og læser i min mat bog. og der en vildt underlig mellemregning. det er -0,5 * (x+2) bogen siger det giver -0,5x + 3. Hvordan får de det 3 tal?? -0,5*2 = -1. ik?? på forhånd tak :) Hilsen Miriam
  • hej

    Forumindlæg
    hej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ...
  • Niveauer

    Forumindlæg
    Hej med jer! Er der nogen derude, som ved noget om hvorvidt ens studenter gennemsnit påvirkes, hvis man tager et fag på et højere niveau? Jeg har nogle karakterer, som jeg er lidt ked af, men som kun er taget på B niveau. Jeg har hørt tale om, at hvis man tager faget igen blot på A, så kan ma...
  • Skriftlig dimension? Hvad er det?

    Forumindlæg
    Ja, hvad er det? Det er noget, jeg har læst i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:)
  • Udregning

    Forumindlæg
    Efter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3...
  • Maskinmester uddannelsen

    Forumindlæg
    Hey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang ..
  • Reducer udtrykket

    Forumindlæg
    Reducer -(a-b)^2+2(b^2-ab)
  • løsning til differentialligning

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har virkelig svært ved opgaver der ligner nedenstående opgave? Nogen der kan vise mig fremgangsmåden og eventuelt hjælpe med at løse den? - Hviad er løsningen til differentialligningen: y'+(1+x)y=2xe^-x og y(0)=1 Takker på forhånd
  • Skitser grafen for y=2.1*1.3^x

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at skitsere ved hjælp af y=2.1*1.3^x Jeg ahr vedhæftet et billede af opgaven/opgaverne vis jeg kunne få forklaret hvordan de skal løses. (har enlig svært ved næsten alle opgaverne i opg. 4)
  • Supplering til medicinstudie

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Jeg vil gerne søge ind på medicin i år, men ender her til sommer med mat b og mangler a niveauet. Kan jeg godt tage det som sommerkusus og nå at søge ind i år??? Tak på forhånd!
  • De taksonomiske niveauer

    Forumindlæg
    I en problemformulering skal der være tre niveauer: et redegørende, analyserende og vurderende. Det er let at klare i et fag som dansk; her kan du redegøre for postmodernismen, analysere en novelle af Naja Marie Aidt og vurdere, om novellen falder inden for postmodernismens rammer (eksempel). Me...
  • Eksamens træning!?

    Forumindlæg
    Er der nogle som kender nogle gode sites til både mundtlig og skriftlig eksamens træning?
  • Sinus m.m.

    Forumindlæg
    Hej Jeg forstår ikke hvordan man definerer sinus, cosinus og tangens. Kan jeg få en forklaring :-) På forhånd tak for hjælpen og ha en god lørdag aften. Hilsen Eva
  • Sidecosinusrelationer

    Forumindlæg
    jeg skal bevise følgende sætning, nogle som kender nogle bøger eller internetsider, som kan hjælpe mig?
  • Kvotienter 2007

    Forumindlæg
    http://i2-files.tv2.dk/305/7553305-fda902df71ffd0927d921568a90e057f.pdf

Søgninger relateret til matematik aflevering