Studievalg og videregående studie

Niveauer

02. juni 2016 af Myspunk (Slettet)

Hej med jer!

Er der nogen derude, som ved noget om hvorvidt ens studenter gennemsnit påvirkes, hvis man tager et fag på et højere niveau? Jeg har nogle karakterer, som jeg er lidt ked af, men som kun er taget på B niveau. Jeg har hørt tale om, at hvis man tager faget igen blot på A, så kan man få de nye karakterer ind på sit bevis. Er det rigtigt? eller hvordan fungerer dette?

Mht. supplering, hvordan kommer de til at påvirke mine muligheder for videregående uddannelse, set i forhold til mit gennemsnit?

På forhånd tak.


Brugbart svar (1)

Svar #1
02. juni 2016 af sjls

Så vidt jeg ved, så er det sådan, at når du først har fået dit eksamensbevis, kan det ikke ændres. Uanset, om du så har fået 00 i matematik B i gymnasiet, og så tager mat A på supplering og får 10. Det vil stadig være dit matematik B, der tæller med i gennemsnittet. Ellers ville det jo være nemt for folk bare at kunne slacke sig igennem gymnasiet med tanken om, at "det klarer jeg bare senere".


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. juni 2016 af sjls

Men regeringen snakker om at ændre det i den nye gymnasiereform, således at suppleringskaraktererne tæller med i gennemsnittet. Det er dog ikke blevet indført endnu.


Svar #3
03. juni 2016 af Myspunk (Slettet)

Okay, tak for dit svar Sjls. Det er en interessant debat du lægger op til. Men den vil jeg ikke besvare her :)

Tusind tak for hjælpen :D 


Skriv et svar til: Niveauer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.