Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 16141 til 16160 af 33698
-
Fortolking af f'(25) i opg. 3.013 Hf B-niveau
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med opgave 3.013 (12b) i eksamenssættet fra maj 2007 Hf B-niveau. Den lyder: "Når lyd udbreder sig igennem luft, afhænger lydens hastighed af luftens temperatur. Ved normalt tryk gælder: f(x):=331*√((x+273)/(273)) Hvor t er temperaturen (målt i C), ... -
Jeg får ikke årskaraktere?
ForumindlægJeg er ved at tage min 9.kl på VUC, med henblik på at tage en htx efter sommeren. Desværre har jeg oplevet en stor mangel på vejledning på VUC og står nu og er bange for om mine drømme er urealistiske. Jeg har næsten ingen karaktere fået for mit arbejde. Tror jeg har 11-12 afleveringer bag mi... -
Funktionsforskrift?
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med folkeskolens afgangsprøve fra 2004. maj-juni, Jeg har udfyldt en tabel som viser hvor mange stykker A6-papir der er plads til i de andre A-papirer. Den ser sådan her ud: Format: A0 A1 A2 A3 A4 A5 A6 Antal ark A6-papir: 6... -
Din ferie
ForumindlægJa nu er sommerferien snart slut for de fleste af os.. Folk kommer snart tilbage fra ferierejser og mange er allerede vent hjem.. Hvor har du så været? Var du tilfreds med rejsen? Var det som du havde forventet det osv. Jeg var selv ude og rejse med familien fra d. 30 maj til d. 21 juni Det... -
Spansk Haster!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med det her oversættelse. Dansk til Spansk. om der er fejl Det glæder os at meddele Dem, at vores direktør hr. Finn Poul vil besøge Deres messe i Barcelona den 4. – 10. Maj. Vi beder Dem derfor reservere et hotelværelse. I det vi takker Dem på forhånd, sender vi... -
spørgsmål til skr. årsprøve
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig årsprøve i engelsk her den 12. maj, og jeg ville gerne vide hvad sådan noget helt præcis går ud på. Jeg går i 1.g og har ikke prøvet det før, så vil derfor gerne hører fra folk med "erfaring" - altså nogen som har prøvet det tidligere. Det er vel en masse gra... -
Lette opgaver, hurtig hjælp RUMFANG
ForumindlægEn dåse til juice skal indeholde 0,25 l. Grundfladens diameter skal være 6 cm. 1. Hvor høj skal dåsen mindst være? 2. Hvor stor bliver dåsens samlede overflade? En dåse majs er 10 cm høj og har en diameter på 8 cm. 1. Udregn dåsens rumfang. HAR JEG GJORT 2. Udregn arealet af den krumme overf... -
Inspiration til tilføjelse af tillægsord til stil
ForumindlægHej alle! Vi har på klassen fået udleveret fsa's "dansk skriftelig fremstilling" (maj-juni 2004) og vi skal så udvælge en af opgaverne som vi skal lave og aflevere. Jeg har udvalgt "På vej mod toppen" som handler om at skrive dagbog for en bjergbestigers espedition t... -
areal
ForumindlægJeg sidder med opgave 15 b fra eksamenssættet i maj i år. En løbebanes form er dannet af to lige lange parallelle linjestykker (på figuren AD og BC), der i begge ender er forbundet med halvcirkler. Bestem omkredsen af løbebanen udtrykt ved x og r (x er langsiden i rektanglet og r er halvcirklerne... -
Dansk eksamen, mundtlig: "Det gode liv?"
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive min dansk synopse til på mandag. Jeg har trukket "Det gode liv?" Dvs. Hvad skildrer det gode liv fra det dårlige? Deraf skal jeg jo så have, hvad der svarer til en halv normal side, til oplæsningsdelen. Og her er jeg helt på bar bund. For jeg skal finde en tek... -
Hjælp til klage over karakter
ForumindlægHej folkens Jeg har tænkt mig at indgive en klage over min karakter i den skriftlige danskeksamen. I den forbindelse, vil jeg høre, om der er nogle af jer, der sidder inde med det kompendium, man fik udleveret med teksterne og opgaveformuleringerne til selve eksamen (STX den 25. maj). Jeg skrev d... -
FSA: 3 På balkonen (fristil i 9. klasse)
ForumindlægHej allesammen. Vi har i min klasse fået til opgave at vælge én ud af de i alt 6 forskellige opgaver i eksamenssættet fra maj-juni 2006. Mit valg endte på nr. 3 som hedder "På balkonen". Opgaven lyder: Forestil dig, at du er en af personerne på billedet. Fortæl historien dengang ... -
Stil: På balkonen
ForumindlægSiden jeg desværre ikke har fået feedback på denne stil, som jeg oprindeligt oprettede i søndags, så ville jeg lige prøve at oprette denne nye tråd med samme stil. Den oprindelige tråd er i øvrigt her: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=886341 Stilen er fra FSA nr. 3 (ud af 6... -
Hjælp mig meget hurtigt med 10 små sætninger
Forumindlæg-Hollænderne har allerede boet i sønderjylland i 10 år -De har stået her siden klokken 7 i morges -han besøger sin mor i Köln hvertt andet år -sporvognen kører hver halve time -Teksten foregår i 1994, 4 år efter genforeningen -da tyskland kapitulerede den 8. maj 1945, var anden verde... -
omvarmning af poolvand
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe. skal til at bygge en pool på 250 m2 gennemsnitlig dybde 3 m. altså 750 m3 vand. overvejer forskellige opvarmningsmuligheder herunder jordvarme. poolens temp skal hen over sommer halvåret være 21 grader. (medio maj til medio okt.) der skal bruges en vis effekt til opvarni... -
Romantikken vs Det moderne gennembrud - digt
ForumindlægHej derude! Jeg skal lave en større opgave, som jeg har besluttet mig for skal omhandle det moderne gennembruds litteratur overfor romantikkens litteratur - her tænker jeg, at det skal være digte, jeg skal sammenligne. Mit hovedfokus skal være på et digt fra det moderne gennembrud som jeg s... -
Dansk - skriftlig fremstilling
ForumindlægHej Mandag, d. 13 maj er der dansk skriftlig fremstilling.. Jeg har meget svært ved at skrive en stil. Jeg får altid skriveblokering.... Mit problem er, at jeg aldrig kan komme på nogen ideer til, hvad jeg vil skrive om. Jeg har ikke så svært ved at formulere mig, og jeg har også fattet de fo... -
1,08-regelen - Hvor lang tid er 2 år?
ForumindlægHejsa Jeg afsluttede gymnasiet Juni 2009 og ønsker at starte på studie efter sommeren 2011. Ansøgningsfristen er 5. Juli 2011, og jeg ønsker derfor at vide om jeg stadig kan gange mit snit med 1,08. I teorien er der jo ca 2 år og 14 dage mellem ansøgning og eksamen. Skal regelen forståes på fø... -
Er det muligt at læse 2 GSK på fire måneder?
ForumindlægHej, jeg vil læse Historie B som et virtuelt gymnasielt suppleringskursus, som ligger her i april og maj. Jeg har så juni, juli som jeg også godt kunne tænkte mig at bruge på at læse et andet fag, da jeg ikke er 100% sikker på om hvad uddannelse jeg vil søge ind på. Jeg hare en HTX uddannelse, s... -
Dansk skriftlig eksamen - Essay (Fodnoter)
ForumindlægJeg var til skriftlig eksamen i dansk i fredags. Det var med netadgang, og vi skulle derfor bruge materiale fra internettet i vores stil. Jeg valgte at skrive essayet, og jeg er kommet meget i tvivl om noget her bagefter. Det er om man skal have fodnoter i et essay eller ej? Jeg har f.eks. skre...
