Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 16161 til 16180 af 45492
-
sunday in the park - essay
Forumindlæghey, jeg skal lave et essay om teksten sunday in the park, mit pronlem er at jeg ikke aner hvordan man laver et essay, og være endnu - hvad er et essay? jeg skal aflevere det den 23. oktober er der mon nogen der kan hjælpe mig -
Find en novelle
ForumindlægSkal til en prøve eksamen i noveller fra romantikken Er H . C Andersen “Klokken” en novelle og er den fra romantikken -
frekvensspektrum
Forumindlægkan en forklare mig begrebet frekvensspektrum -
SRP - Fysik & Matematik
ForumindlægHej! :-) Jeg står ligesom en masse andre over for, at skulle skrive SRP i 3.g Mit overordnede område er "Svingende systemer", og mit hovedfag er fysik. Men nu er det jeg er kommet på bar bund, føler jeg. Er der nogen der har en idé om, hvad man kunne skrive en opgave om? :-) - Mine lære... -
Diskusanalyse
ForumindlægJeg sidder med en diskursanalyse til min SRP og jeg blev lidt i tvivl ifht ækvivalenskæderne- kan de godt bestå af ladede verber?? Håber nogen har styr på det... -
Aktantmodellen i skyggen af H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg kan ikke få aktantmodellen til at passe ind i "skyggen" skrevet af H. C. Andersen. Nogle der kan hjælpe mig med, hvem der er subjekt, modstander og hjælper, evt også hvem der er objekt giver og modtager. På forhånd tak.. Hvis det er nogen hjælp er modellen jeg bruger vedhæftet.... -
Samfundsfaglige digte?
ForumindlægHej alle sammen.Jeg sidder her og sveder over min dansk synopse, og jeg mangler noget jeg kan perspektivere til.jeg har Kalle Pimp - Dagens Danmark som min tekst, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal perspektivere til :S Jeg håber i kan hjælpe mig! -
Mundtlig årsprøve i engelsk - hvordan?
ForumindlægHej:) Jeg skal snart til mundtlig årsprøve i engelsk, problemet er bare at vi ikke er blevet så godt informeret om hvordan det skal foregå. Jeg afslutter 1år på STX, og skal bruge lidt vejledning til en engelsk mundtlig årsprøve på A-niveau. (Jeg skal vist trække en tekst, jeg ved bare ikke hvad ... -
Et godt råd i baglommen!
ForumindlægHej! #1 Jeg overvejede om nogle af jer på den anden side af skærmen kunne give nogle generelle råd mht. præpostioner i engelsk. Det er oftest svært at se, hvornår det bedst giver mening ved indsættelse af et præposition! #2 Forresten, i en udleveret opgave med følgende krav: 1. Redegørelse (outl... -
Forskel på fag
ForumindlægSkal op i mundtligt AT i morgen i fagene Samf og His. Men hvad er den konkrete forskel på fagene når de bruges tværfagligt.? For i AT er der vel metoder osv der kan bruges i begge fag (Den kvalitative metode kan vel bruges i stedet for kildekritik, og ligeledes kunne his jo gå ind på en mere samf... -
Dansk eksamen hjælp???
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen, jeg vil bare lige spørger om hvordan kan man forberede sig til dansk eksamen. Og hvordan forgår det dansk eksamen? På forhånd Tak:D -
Billedkunst Eksamen!
ForumindlægHej alle (: Jeg skal op i billedkunst på tirsdag.. Jeg har den seneste uges tid brugt rigtig tid på at læse og skrive en masse notater, dog føler jeg at jeg mangler en del :( Hvad skal jeg særligt læse op på? Hvordan foregår sådan en eksamen egentligt? Jeg er rigtig nervøs, og har virkelig brug f... -
1g Musik ??
ForumindlægHeeej Folkeens Jeg skal starte på 1g efter sommerferien og som kunstnerisk fag skal jeg have musik .. Ville høre hvordan det er? Hvad laver man?? Er det svært ?? På forhånd tak -
SRP - Tiden nærmer sig (Biologi, Matematik)
ForumindlægNu har jeg efterhånden fundet ud af, at det ville være farligt at springe ud i Matematik, Datalogi, eftersom jeg ikke rigtig har haft nok datalogi til at det skulle kunne lade sig gøre. Derfor har jeg kommet frem til at vælge Biologi og Matematik, men alt det jeg har fundet indtil videre har kun ... -
Lissabontraktaen og eu????
Forumindlægopgaven lyder: Diskuter konsekvenser af lissabontraktaten for EU Jeg er gået helt blank.... Når der står konsekvenser er det så i negativt ment? Nogle der kan give idéer? Det skal fyde 2 sider og aner ikke hvordan jeg skal starte Vil være taknemmelig med noget kickstart.... -
Fortegnsvariation
ForumindlægJeg ville bare lige spørge om man kan finde fortegnsvariationen for et andengradspolynomium med 1 rod? Og når et andengradspolynomium ingen rødder har, så kan man vel heller ikke bestemme en fortegnsvariation for det selvsamme andengradspolynomium vel? På forhånd tak! -
Redegøre og forklare en artikel ???
ForumindlægHej alle Jeg har fået denne opgave for til i morgen, men jeg ved ikke hvordan jeg skal tage fat :( Opgave lyder: Redegør og forklar artiklen. Artiklen er oploadet. Please jeg håber nogen kan hjælpe mig igang. Mvh Ludvig -
Historie 24 timer
ForumindlægHej søde historiker vil lige spørge om, hvad det vil sige at afgrænse en historisk periode og om der er nogle der er villig til at hjælpe mig søndag, da jeg har 24 timers eksamen, hvilket vil sige fra søndag til mandag. Det er huekarakteren så det vil betyde rigtig meget for mig, hvis jeg ku... -
Metode i filosofi
ForumindlægHej. Jeg skriver AT i filosofi og biologi, hvor jeg har om Descartes' menneske - og natur-/dyresyn. Jeg er en smule i tvivl om den metode man bruger i filosofi til sådanne opgaver. Jeg kender til SENAT-metoden, men er det bare den jeg skal forklare? Man bruger også induktion og deduktion, s... -
SRP - Erfaring omkring emnet
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min srp den 3 december i historie og engelsk, og har valgt ungdomsoprøret i USA. Jeg skal nu have læst omkring emnet og få en masse viden omkring det, så jeg jo til sidst kan få mit emne kredset ned. Jeg tænkte på om der ikke er nogle folk herinde, som før har skrevet om ung...
