Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16221 til 16240 af 41162
-
hjælp det haster virkeligt meget
Forumindlæger der en, der kan rette min stil, jeg tror der er mange fejl både indholdet og sproget/grammatiske fejl. det er et brev jeg skal skrive til Arnold Schwarzenegger. det er om Death penalty. Dear Arnold Schwarzenegger. I am going to tell you about my opinion to death penalty. I will say that i... -
LITTERÆR ARTIKEL
ForumindlægHejsa Jeg har en vigtig spørgsmål, som i meget gerne må hjælpe med at besvare: Når man skriver en litterær artikel, skal man så lave et afsnit først som er analysen, og så efterfølgende fortolkning eller skal man inkludere fortolkningen løbende i selve tekstanalysen? -
Hjælp! :)
ForumindlægHej derude! Jeg sidder nu med en kronik, hvor jeg skal diskuter synspunkterne, men det ved jeg ikke hvordan man gør. Nogle der kunne hjælpe? Tusind tak på forhånd Jeg ved det er min anden tråd med samme emne, men siden ingen svarer på den gamle, har jeg lavet en ny. -
Kan jeg komme ind på jura??
ForumindlægHej alle Jeg har lige fået min årskarakter og den ligger desværre på 6,8, jeg har regnet ud hvad jeg regner at få til eksamen osv. og kommer op op et slutgennemsnit på de ca 7,5- 7,7. Problemet er bare at jeg vildt gerne(ekstremt) vil studere jura på KU. Jeg ved godt at adgangskvotienten er på... -
''litterær artikel, punkt for punkt?''
ForumindlægHej .. Jeg er lidt forvirret omkring litterær artikel .. Når man skal analysere, perspektivere & konkludere, skal det så være punkt for punkt? eller skal det bare skrives kronisk, så man bare starter et nyt afsnit uden at skrive punkterne op ? - Og må man også være objektiv ? Jeg er i tvivl :) -
En lille smugle hjælp, lidt akut!
ForumindlægBare lidt hjælp til rettelse af en lille engelsk oversættelse der skal afleveres i morgen tidlig, så det er lidt akut. På forhånd mange, mange TAK. -
Magt/Afmagt....
ForumindlægHej, jeg er lidt ude på dybt vand.. Er der en/flere der kunne give mig en forklaring på hvad magt/afmagt er for noget? Hvad betyder det? Hvad skal man kigge efter i tekster ? Hurtigst muligt, tak -
Hjælp ønskes til at forståelse af tekst.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå den tekst jeg skal læse i historie. Det er fordi jeg skal skrive om afkoloniseringen, hvad den gik ud på og hvordan man kan forklarer den fandt sted, blandt andet udefra denne tekst. Jeg har skrevet det jeg ikke forstår med fed...jeg har allerede prøvet at slå no... -
terminsprøve - grammatiiK?
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan en engelsk terminsprøve foregår, og hvad er vigtig at kunne grammatisk? -
Hvad laver ministrene?
ForumindlægHej, har lige et spørgsmål, vil betyde enormt meget hvis i gad og hjælpe. syntes aldrig der nogen der hjælper mere herinde. s; skuffende Hvad laver økonomi- og erhvervsminister? Hvad laver skatteminister.? Hvad laver indenrigs- og sundhedsminister.? Hvad laver transportminister.? Hvad laver m... -
Kan man godt skrive det ...?
ForumindlægHan argumenter for at pigerne i denne sammenhæng er blevet gjort uret. Kan man godt sige det? - tænker på det med at gøre uret. På forhånd tak. -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
filosofi Tekster på Nettet?
Forumindlæg"En indføring i principperne for moral og lovgivning" af Bentham og "Grundlæggelse af moralens metafysik" af Kant =>Hvor kan jeg finde disse to tekster på nettet? Kan nemlig ikke finde min filosofi bog. -
"I smell badly" og "I smell bad"
ForumindlægHvorfor er sætnigerne "I smell bad" og "I smell badly" begge grammatiske korrekte? -
Danmark i 1800tallet
ForumindlægJeg har trukket emnet "Danmark i 1800tallet", og jeg ville lige hører om der måske er en der vil læse mit talepapir igennem, når jeg bliver færdig med den senere på dagen, og se om der evt. skal tilføjes noget? Jeg har tænkt mig at dele det op i tre dele: Den politiske udvikling, udvik... -
Lidt hjælp til excel
ForumindlægHej SP, Jeg har sådan en fin formel her: y = 0.0344x + 0.72 R² = 0.9972 Se også billedet... Er der en kunne have lyst til at skære ud i pap for mig hvordan det fungerer ? altså hvad det betyder ? -
Skriftlige eksamenskarakterer
ForumindlægNå, så er de skriftlige eksamenskarakterer blevet offentliggjort på mange skoler. Der var en diskussion om, hvordan det gik, lige da vi havde været oppe. Det kan vi så følge op på nu; hvordan gik de skriftlige eksaminer, og er du tilfreds? -
Samfundsfag C (stx, 1g)
ForumindlægJeg skal op samfundsfag på C-niveau her om et par dage, og jeg håber nogen vil tage sig den frihed at hjælpe mig. Jeg er informeret om, at der afholdes en mundlig prøve på grundlag af et kendt tema med ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 normalsider. Der gives så 50 min forberede... -
Hjæææælp !! Det haster
ForumindlægHalløj :) Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen men imellem tiden skal jeg da lige have skrevet en synopsis . Jeg har trukket emnet interdependent økonomi og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an . emnematerialet handler mest og Danmarks økonomiske situation . Er der nogen der kan ...
