Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16221 til 16240 af 47924
-
Eksamensspørgsmål - hvilke spørgsmål?
ForumindlægHejsa! I morgen skal jeg så til fys eksamen ... og er bare en kende nervøs ... Mit emne er: 2. Solen, månen og jorden Du skal give en mundtlig præsentation af Jorden, solen og månen Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ? Solsystemet og dets størrelsesfor... -
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHejJeg har et problem med opgave 2. Callendar-Barnes kalorimeter, fra Fysik Højt Niveau eksamen 2005.Opgaven kan findes på side 3 i dokumentet herunder: (Det er hele sættet fra UVM's website)http://wuhtzu.net/random/fysikhn-2005-7-1.pdfDelspørgsmål (a) og (b) er ekstremt nemme og det giver ig... -
Forskel på Gymnasie og HF?
ForumindlægHey alle!Hvad er forskellen på gymnasiet og HF? jeg kan forstå at det primært er det samme, men der må vel være nogle forskelle?Tak,Nicholas -
Idéforslag til SRP
ForumindlægHej medstuderende. Har I bud på eventuelle emner i SRP: Fysik A og Historie A? -
Halvandet års ventetid? Eller anden uddannelse?
ForumindlægHej alle Sidste år ved denne tid oprettede jeg et indlæg omhandlende valg af valgfag. Mit ønske har i nogle år været at læse medicin, og jeg endte derfor med at vælge både engelsk A og matematik A for at kunne gange mit snit med 1,03. Min studieretning er samfundsvidenskabelig, og jeg har kun ek... -
Lidt eksamenshjælp
ForumindlægEksamen står for døren, og jeg har været så heldig at få udtrukket kemi. Jeg har kemi på højtniveau. Det jeg godt kunne tænke mig var udover mine egne noter, noter om følgende: -Forskellige typer reaktioner (addition, substitution, elimination, osv.), hvordan man kan se hvornår det er det ene o... -
Enkeltfag ?
ForumindlægJeg er interesseret i at vide, om det er muligt at læse fysik B enkeltfag i sommerferien mellem 2.g og 3.g. -
Tvungent A-niveau
Forumindlæg"Hvis det står til ministeren, skal alle gymnasieelever i fremtiden have enten matematik, fysik, kemi, fransk eller tysk på højt niveau." - http://politiken.dk/uddannelse/article308155.ece Bertel Haarder vil gøre det obligatorisk at vælge mindst en af de ovenstående fem fag. Iflg. Haa... -
Chancer for at komme ind på en gymnasiel udd.
ForumindlægHejsa alle sammen. Hvad er egentlig chancerne for at komme ind på gymnasiel udd (HTX,STX,HHX,HF) - Og hvilke udd kan man få uden en gymnasiel udd. På forhånd tak -
beregning af karaktergennemsnit
ForumindlægHvad for nogen hjemmesider kan man gå ind på for at beregne karaktergennemsnit? -
pc-anbefaling????HJÆLPP
ForumindlægMit gymnasium har sendt mig et brev, hvor det fortæller om pc-ordningen på gymnasiet. Der står at hvis man ikke skal købe/leje en pc fra skolen, så anbefaler de at man skal have mindst 8GB DDR ram. Kan det være rigtigt? er 4GB DDR ram ikke nok? Jeg har ikke råd til den nye pc, men har dog allere... -
mdt. matematik
ForumindlægHeyhar været så uheldig at skulle op i mundtlig matematik..Er der nogen herude som er lige så uheldige?hvis der er, hvorn har i så tænkt jer at læse op til eksamen? ville gerne have nogle råd, da jeg ik har været op i matematik før(på gym) -
endelige karakterer
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg ... -
ekstreme karakterspring
Forumindlægsad og tænkte på om der egentlig er andre der i deres gymnasietid, har oplevet voldssome karakterspring. Har selv oplevet at gå fra 7 til 10 ved et enkelt læreskift i historie, og oplevet samme forskel indenfor dansk med 7 i mdl og 10 i skriftlig.siger det ik ret meget om hvor subjektive og unøja... -
Emne til projektopgave
ForumindlægHejsa :) Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal fremlægge om til projektugen. mit overordnede emne er "den eller det gjorde en forskel". jeg har overvejet en del ting, men kan ikke rigtig finde ud af, hvad der egentlig er relevant, og har gjordt en forskel. Jeg vil helst have faget... -
Bestemmelse af materialetykkelse
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal snart op i fysik. Jeg har en opgave der hedder "Bestemmelse af materialetykkelse" og det er nr. 4.24. Vi skal finde antallet af kartonlag ved hjælp af en beta-kilde. Problemet er bare at vi ikke har lavet den, men jeg har opgavearket. Nogen der har lavet ... -
Forslag til fysikbøger
ForumindlægHej guys! Jeg er i den situation, at jeg grundet sygdom, har været nødsaget til at droppe ud af gymnasiet i 2.g. (for 2 år siden) Jeg regner med at være klar til at starte på studenterkursus efter sommerferien. I mellem tiden, kunne jeg godt tænke mig, at studere noget fysik herhjemme. Jeg har a... -
Hvordan er det?
ForumindlægJeg går i niende klasse, og har et gennemsnit på 11.3. Jeg har ingen syvtaller overhovedet, og er blevet erklæret uddannelsesparat til HTX næste år. Jeg har hørt at gymnasiet er meget hårdt i forhold til folkeskolen. er der nogen som har nogle råd mht. gymnasiet? mvh. -
Jobmuligheder med HHX?!
ForumindlægHej alle.. Jeg regner stærkt med at tage HHX efter 9, dog jeg vil gerne vide om det kun er kontor arbejde eller hvad det helt går præcist ud på? Jeg vil helst ikke side på et kontor hele dagen. Regner med at blive sælger og rejse lidt omkring :) Eller evt. Advokat
