Matematik
mdt. matematik
har været så uheldig at skulle op i mundtlig matematik..
Er der nogen herude som er lige så uheldige?hvis der er, hvorn har i så tænkt jer at læse op til eksamen?
ville gerne have nogle råd, da jeg ik har været op i matematik før(på gym)
Svar #1
18. maj 2006 af Thelux (Slettet)
Jeg har været ligeså heldig ;)
Lav et ark over de forskellige emner.
Hvor du skriver f.eks.
Emne: Den rette linje
Definitioner og begreber der er nødvendige at infdøre/omtale: bla bla
Sætninger jeg skal bevise: bla. bla.
Sætninger jeg kan bevise: bla bla bla
Forslag til faglig dialog/perspektivering: bla bla bla
Så er du godt forberedt ;)
Svar #2
18. maj 2006 af AbCdE.. (Slettet)
tror jeg, jeg vil gøre..så vil d os være nemmere til forberedelse..
hvor mange dage har du sat af til matematik?
v ik hvor lang tid jeg ska bruge på det, da jeg os ska op til fysik på selvstudier, så der er os en del jeg ska ha læst op der, endda fuldt pensum:(så jeg ska jo os ha lidt tid t den..
lærene slagter mig bare totalt
by the way tak for det gode råd
Svar #3
18. maj 2006 af wuk (Slettet)
Svar #4
18. maj 2006 af stumpL (Slettet)
Hvis man så trækker et emne, så kan man da ikke nå at vise alle beviser (fx ved integartion), skal man så vælge de vigtigste??
Svar #5
18. maj 2006 af wuk (Slettet)
Svar #6
18. maj 2006 af stumpL (Slettet)
Svar #7
18. maj 2006 af wuk (Slettet)
Svar #8
18. maj 2006 af stumpL (Slettet)
store emner, som vektor i rummet, eller mindre emner??
Svar #9
18. maj 2006 af wuk (Slettet)
1) Funktionsundersøgelse/differentialregning
2) Integralregning
3) Vektorfunktioner
4) Rumgeometri
5) Differentialligninger
Herunder kunne man så inddele i underkategorier, men det er jo en smagssag.
Svar #10
18. maj 2006 af stumpL (Slettet)
tak, det er en go idé.
har du så både vektor i rum og vektor i plan under vektorfunktioner??
hvis du fx kommer op i funktionsundersøgelse, vil du så bevise nogle af differentialregnereglerne?? For det er jo vigtigt at man siger noget om differentialregning før funktionsundersøgele, da man, hvis man ikke kan differentiere jo heller ikke kan lave nogen funktionsundersøgelse.
Svar #12
18. maj 2006 af wuk (Slettet)
Jeg har selv 1-årigt mat A, hvorfor det måske er knap så nødvendigt at fortælle om regneregler fra mat B-pensum (i dette tilfælde hvorledes man differenterer). Det afhænger dog selvsagt også af, hvad eksamensspørgsmålene og situationen lægger op til.
For mit vedkommende er vektorer i planet i øvrigt også mat B-pensum. I min opdeling hører vektorer i rummet under rumgeometri, mens vektorfunktioner blot omhandler vektorfunktioner.
Svar #13
18. maj 2006 af wuk (Slettet)
Svar #14
18. maj 2006 af stumpL (Slettet)
Jeg har mundtlig mat som den sidste eksamen, den 20. juni, så der er noget tid til..
Svar #15
18. maj 2006 af stumpL (Slettet)
Svar #16
18. maj 2006 af wuk (Slettet)
Under forberedelsen læser jeg så papiret med notater igennem, og udleder så beviset på ny, blot på det officielle notatpapir. Det er dog meget forskelligt fra person til person, hvad der virker bedst - man er jo heller ikke lige god til at huske.
Svar #17
18. maj 2006 af stumpL (Slettet)
Svar #18
24. maj 2006 af JolleCas (Slettet)
Er lidt på bar bund omkring hvad perspektivering i matematik kan/skal indeholde....
Jeg har mat på 1 årigt høj niveau...
Takker...
/Casper
Svar #19
24. maj 2006 af stumpL (Slettet)
godt du spørg, det kunne jeg da også godt tænke mig at vide :)
Svar #20
24. maj 2006 af Sazkia (Slettet)