Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16221 til 16240 af 20599
-
Narcissisme og Midt i en Jazztid
ForumindlægHej alle. Er der nogen af jer, der kender meget til Midt i en Jazztid af Knud Sønderbye? Jeg skal skrive SRP om narcissisme, og jeg vil gerne benytte nogen uddrag fra bogen. Er der nogen af jer, der kan udpege nogen gode kapitler eller lignende, der ville være gode til at belyse narcissisme-myte... -
Bevarelse af Emek i planetbevægelser
ForumindlægHej Sidder her med SRP, og jeg skal kommentere på, om Emek er bevaret i hhv. elliptiske baner, parabel og hyperbel. Som sagt er Emek < 0 når en genstand kredser om et central legeme i en elliptisk bane, men det jeg ikke helt forstår er, at man jo antager, at Centrallegemet og planeteten der ... -
Inertimoment for keglestub
ForumindlægHej Jeg skal udlede inertimomentet for en keglestub til mit SRP. Jeg har tænkt på at jeg bare skal udlede inertimomentet for en kegle, og så må jeg kunne finde keglestubben, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal starte for at udlede inertimomentet for kegle. Jeg kan godt slå det o... -
Haster!
ForumindlægHey alle:) Jeg skal aflevere studieretningsprojekt på fredag, men mangler at finde nogle vigtige personer, der har gjort en indsats inden for sandsynlighedsregning. Jeg har allerede beskrevet Pascal, Fermat og Christiaan Huygens. Hvis der er nogen, der kender andre kunne det være lækker! ;) H... -
Submarino/social arv
ForumindlægHej. :-) Er der evt. nogle herinde der har noget godt stuff om Pierre bourdieu og social ulighed/arv? og måske i den forbindelse en shot-to-shot analyse eller en opgave om filmen Submarino? ville være nice da jeg skal skrive SRP opgave om dette emne inden længe og gerne ville have lidt inspir... -
Ægyptisk Matematik
ForumindlægDa jeg er gået i gang med SRP i 3.g, leder jeg efter folk som har skrevet noget om ægyptisk matematik, ægyptisk samfundsstruktur, og en beskrivelse af ægypternes metoder til at at løs ligninger. Hvis der er nogen der ligger inde med noget som helst om ægypten som de mener ville være relevant, så... -
NATO, den kolde krig
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om NATO i mit SRP. Formålet med dette forum er hvis der er andre som har valgt dette emne at evt. komme i kontakt med jer for at udveksle viden, litteratur ect. Så skriver i om NATO så svar gerne på dette indlæg og skriv også gerne hvad din problemformulering omhandl... -
Vietnam - og Tim O'Brien's The Things They Carried
ForumindlægHej , jeg er som alle andre også i gang med min SRP. Jeg har fået til opgave at analysere den amerikanske befolknings modtagelse af de hjemvendte Soldater. Er der nogen herinde, som sidder med nogle guldkorn,? for så vil jeg hellere end gerne lytte :D Derudover, er der nogen som har læst Tim O... -
Nøgleord - oversat til tysk
ForumindlægGodaften! Sidder og skriver SRP og forsøger at tolke en tysk statistisk årbog, men har pakket alle ordbøger ned da jeg er ved at flytte :( Nogle der kan oversætte følgende ord til tysk? - arbejdsløshed - arbejdsstyrke - Betalingsbalance - Eksport/Import - Offentlige finanser Kan nemlig ikke s... -
nato
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om NATO i mit SRP. Formålet med dette forum er hvis der er andre som har valgt dette emne at evt. komme i kontakt med jer for at udveksle viden, litteratur ect. Så skriver i om NATO så svar gerne på dette indlæg og skriv også gerne hvad din problemformulering omhandl... -
Svære ord?
ForumindlægHey.. jeg ved ikke om jeg er den eneste der har opdaget den geniale mulighed gyldendals leksikon er eller om jeg bare er pinligt langsom. Men på www.gyldendalsleksikon.dk kan man få en gratis prøveperiode på 7 dage med alle de opslag man kunne tænke sig både korte, lange og endnu længere, og det... -
Populærvidenskab - analyse.
ForumindlægSkal i forbindelse med min SRP have analyseret en populærvidenskabelig bog. Populærvidenskab er et begreb der bruges om videnskab der er blevet så forenklet og medgørlig, at alle selv folk uden nogen særlig (falig) baggrundsviden ville kunne være i stand til at følge med... Mangler noget ma... -
indfaldsloddet?
ForumindlægSidder og skriver mini-SRP, og har sku lige et problem med min abstract: Hvordan vil i forklare (på engelsk): laseren peger på det firkantet prisme i forskellige vinkler fra indfaldsloddet? det er især ´´Indfaldsloddet`` der volder mig problemer, da jeg ikke rigtigt kan finde noget engelsk ord ... -
Virksomhedsanalyse - foretningsområde
ForumindlægGodaw til Alle (: Jeg er i gang med at skrive srp. Og jeg har fået stillet til opgave at foretage en virksomhedsanalyse af Max Havelaar Fonden med fokus på deres foretningsområde! Og jeg er lidt i tvivl om hvilke ting jeg skal tage med i analysen.. så som - SWOT-analyse - Porter's værdikæde... -
Bevis for kvardratrod 5 er irrationalt
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver SRP og skal lave et bevis på at kvadratrod 5 er irrationalt. Jeg har lavet et bevis for at kvadratrod 2 er det, men tror bare ikke man kan gøre det på samme måde. Så hvis der er nogle der kan hjælpe ville der være rigtig rigtig dejligt. Helst så hurtig som muligt ... -
y=a/x som (x²/a²)-(y²/b²)=1 ???
ForumindlægHej er igang med min SRP opgave men er løbet ind i et problem. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal vise at formlen y=a/x kan skrives på forlen (x²/a²)-(y²/b²)=1 Jeg håber meget at der er nogen der ved hvordan dette skal gøres og gerne inden alt for længe, da jeg snart skal aflevere. på forhånd tak ... -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægHej! Jeg er i gang med SRP om acetylsalicylsyre og jeg leder efter en "lille hjælper" - en der kan hjælpe mig med fx guldkorn og rigtig forståelse. Jeg forstår det grundlæggende, men en der kan hjælpe mig med at hæve det op på et højere niveau - vil være evigt taknemmelig! :) Fx ved t... -
y*x=1 skal skrives som: (x²/a²)-(y²/b²)=1???
ForumindlægHej er igang med min SRP opgave men er løbet ind i et problem. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal vise at formlen y=a/x kan skrives på forlen (x²/a²)-(y²/b²)=1 Jeg håber meget at der er nogen der ved hvordan dette skal gøres og gerne inden alt for længe, da jeg snart skal aflevere. på forhånd ta... -
Soliditets- og likviditetsgrad - Hvordan?
ForumindlægJeg er i gang med regnskabsanalysen på min SRP for SAS Danmark, og mangler at regne soliditets- og likviditetsgrad ud. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare hvad de helt præcist betyder og hvordan de udregnes? Årsregnskaberne kan findes her - det er især for året 2006: http://www.sasgroup.... -
Fodnoter
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skriver SRP og er lidt i tvivl mht. om jeg skal sætte fodnoter i følgende eksempel (som er taget ud af sammenhængen): "Derudover findes der mange interjektioner, så som AAARRRGGGHHH!, addrrrr og hæhæhæhæhæhæhæ." Skal jeg makere med en fodnote, hvor jeg har fund...
