Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16241 til 16260 af 27490
-
Historie 2
ForumindlægSå har jeg puslet mig frem til et nogenlunde bud på hvad historie er, med inddragelse af metoder. Hvad er Historie: Den fortidige virkelighed, som bliver belyst via den humanistiske metode, kildekritikken. Kildekritikkens formål er at sortere urelevante kilder fra, og dermed nå frem til en pålide... -
Hjælp til Metafoer
ForumindlægJeg er i gang med at analysere et digt fra 1955, men der er to metafoer jeg ikke helt kan forklare hvad betyder: "Hans nøgne ansigt" & "skygge over panden", er der nogen der kan hjælpe? -
Den trykte reklame - manden og kvindens rolle.
ForumindlægJeg har netop fået mit emne til den afsluttende afgangsprøve i folkeskolen. Jeg har fået "Den trykte reklame - manden og kvindens rolle", og jeg skal nu finde en trykt reklame som kan opfylde disse krav. Jeg leder nu efter hjælp til at finde denne reklame, som vil være god at analysere... -
To spg. om vedr. Newton
ForumindlægHvad er en Newton. Hvordan forklarer man hvad en Newton er. Det siger jo ikke rigtigt noget at sige masse gange meter i anden pr. sekund.\nKan man eventuelt sammenligne det med noget mere forståeligt såsom kilo eller andet?\n\nDet andet spørgsmål går på normalkraften. Jeg har aldrig rigtigt forst... -
bestem asymptote
ForumindlægHej med jer\n\nHvordan bestemmer man asymptoten for\nf(x)=4x+1+e^-x x>0\n\nVil meget gerne have hjælp -
Dan Turéll - Senecio
ForumindlægHejsa.\nJeg skal skrive en opgave om Dan Turéll-digtet "Scenecio". Digtet kan findes på http://herlov.dk/senecio.htm. Problemet er bare at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad det egentlig handler om! Der skal bl.a. perspektiveres til den tid, hvor digtet er skrevet (1965). Ville b... -
Keplers 3. lov
ForumindlægHej, jeg vil bare høre, hvad kan Keplers 3. lov anvendes til? Hvorfor er det vigtigt at vide R^3/T^2=konstant. R og T ved man godt hvad er. Men når man snakker om konstant, hvad er konstant så? Desuden er konstanten den samme, hvis det også er i et andet solsystem, eller hvis det er en planet og... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
Metode religion/his. ?
ForumindlægNogle der vil hjælpe en forvirret person som mig ;) Metode? Men hvad er metode, nu er jeg kommet i tvivl. Jeg har haft religion/his. for lang tid siden og jeg var ikke til de der eksamensprojekts kursus, så nu er jeg helt blank. Jeg har læst det her: Hvad betyder det her, er de forskellige fag no... -
Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg har et spørgsmål jeg ikke kan komme videre fra. "Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?" I min bog, står der ikke noget og har ikke fundet noget på nettet. Er der en en der måske kan forklare det? Det ville være en kæmpe hj... -
Acceleration på baggrund af gnidning
ForumindlægHvorfor skulle man egentlig udlede accelerationen på baggrund af gnidning? hvad skal man bruge det til? -
Dansk ordsprog
ForumindlægJeg vil gerne slutte min SSO om Fluernes Herre af med citatet: "Der står en kvinde bag alt" eller "Bag enhver succesrig mand står en kvinde", men hvad pokker hedder disse citater på engelsk? -
Uddannelse en sikker vej til beskæftigelse!?
ForumindlægJeg er i den heldige situation at jeg skal skrive en opgave om 'uddannelse er en sikker vej til beskæftigelse', altså om man er mere sikker på at have arbejde jo mere man uddanner sig - og om der er forskel på inden for hvilke områder.\nEr der nogen der kan komme med forslag til opbygning... -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
Janteloven
ForumindlægHej!\n\nVille bare lige hører hvilken betydning du mener janteloven har for det danske samfund/danskernes sind??\n\n -
Luft der opstiger?
ForumindlægHej kloge geo. hoveder. \nKan I lige fortælle mig, hvorfor luften afkøles jo højere man kommer op? \nDernæst, hvorfor bliver luften kun afkølet ½ grad pr. 100 meter efter den har nået dugpubktet?\n\nDet ville være rart, hvis i gad at svare på de to spørgsmål.\n\nPå forhånd tak -
Planeter - hydrostatisk ligevægt
ForumindlægHvad vil det sige at en planets tyngdekræft skal være kraftig nok til at det er i hydrostatisk ligevægt? -
Essay om Toiletter
ForumindlægI dansk skal jeg skirve et essay ud fra overskrifte "Glæden ved..." Jeg har valgt at skrive om: "Glæden ved toiletter" \nMen ville derfor bare spørger om nogen har nogen gode ideer til hvad mit essay kun indeholde? \nJeg har selv ideer om hvad indholdet i mit essay skulle hand... -
Newtons tredje lov - forståelse
ForumindlægJa, jeg har nu sat mig for, at jeg gerne vil forstå newtons tredje lov. ,, Til enhver aktion er der altid en modsat og lige så stor reaktion." Men, hvordan kan fx en luftballon så lette .. Altså hvis opdriften er lig med tyngdekraften? Håber på lidt forklaring - det ville hjælpe rigtig meget... -
Hans og grethe
ForumindlægHej ! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig... Jeg skal sætte aktantmodellen ind i Hans og Grethe. Jeg synes dog det er svært at angive hvem "giveren/afsenderen" er...? Kan I hjælpe mig ? På forhånd tak
