Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 16241 til 16260 af 46442
-
Kilde kritik?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til at skrive i da/hi opgave. Og jeg er ikke helt sikker på, hvad kilde kritik inden for historie delen går ud på. Jeg ved, at hvis man har en tekst (kilde), så skal man lave kilde kritikken. Men hvilke spørgsmål er det lige helt ... -
stx eller htx?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak -
vedr. SRP - samfundsfag & matematik
Forumindlæghej alle sammen :-) nu nærmer SRP tiden sig jo, hastigt og alle skal vælge emne! men er der nogle som engang har skrevet SRP i matematik og samfundsfag, som har en god idé til nogle emner man kunne vælge? eller evt. dansk og historie? (skulle vist være ret let) Håber virkelig på lidt hjælp! -
En tanke.
ForumindlægI 2.g vil jeg kun få 2 eksamener, fordi jeg vælger 5 højniveausfag. Jeg har tænkt mig at afslutte tysk på b-niveau. Ville jeg på nogen måde kunne få lov til at få en ekstra eksamen? Her tænker jeg på at skrive skriftlig tysk med tredje g'erne. Jeg vil stadig blot afslutte tysk mundtlig på b-n... -
Gennemsnit
ForumindlægOkay. Jeg er så heldig at få 12 både skriftligt og mundtligt i et fag i årskarakterer. De tæller begge 0,75 Skal op til eksamen i det fag, hvor karakteren tæller 1,5 I tilfælde af, at jeg får -3 .. Er jeg så stadig bestået? Og vil det fx have indflydelse på, at jeg har -3 i eksamens karakter og 1... -
Tag et fag om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag et fag om, som man har bestået, for da jeg tog en fuld HF, fik jeg 00 i mundtlig og 4 i skriftlig i faget dansk A. og der var jeg ret skuffet over min mundtlig eksamen, da jeg gik ned midt i eksamen og kunne ikke rigtige sige noget, og derfor fik et fortjen... -
Ny reform - Årskarakter --> Eksamenskarakter
ForumindlægMit gymnasium har (fejlagtigt?) skrevet på hjemmesiden, at årskarakterer overføres til eksamenskarakter på den ny gymnasiereform, såfremt man ikke er indstillet til eksamen i det respektive fag. Er dette rigtigt? Såvidt jeg ved, skal årskarakteren ikke overføres til kolonnen med eksamenskarakter. -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man godt til selve old. eksiminationen medbringe sin hjemmelavede/computerlavede notater med? Jeg kører den gamle reform. PS. hvor lang tid varer en old eksamen? Håber på respons På forhånd tak! -
Snyd
ForumindlægHej hvis man har set på nettet hvordan man fx løser en opgave vil det blive betragtet som snyd hvis man bruger den samme fremgangsmåde hvor man indsætter bare andre tal? Til eksamen fx jeg bruger den samme fremgangsmåde fra nettet til at løse fx en ligningsystem vil det blive betragtet som snyd? -
Samf som selvstudie. tager man hensyn?
ForumindlægHej Jeg skal i næste uge op til samfundsfag C niveau. Tager man højde for at man er selvstuderende til eksamen? Ved censor godt at man er selvstuderende? Jeg har virkelig læst meget. Alt pensum er læst. Men jeg er stadig nervøs :/ Nogen med erfaring? -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm ( 9 kl. afgangs eksame) jeg har endnu ikke valgt en film, og ville derfor både spørge om i kendte nogle kortfilm? Og om nogle af jer havde en analyse model af en eller flere kortfilm? Jeg er klar over at der findes flere af disse spørgsmål på studieportalen, men ... -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
Quintus Tullius Ciceros råd om Valgkamp
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder her og skal redegører og analyserer teksten: Knud Helles, Romerriget, 1996, s. 48-50... Altså om Quintus Tullius Ciceros råd til Marcus Tullius Ciceros råd om Valgkamp.. De er bud: 1, 2, 3, 4, 5, 17, 18, 29, 30, 34, 52 og 53.. Redegørelsen syns jeg er nem nok,... -
Tendens??
ForumindlægSidder her med to kilder til romerriget: 1. Plutarch om Cato 2. Appian om slaveoprøret - og jeg kan ikke helt finde ud af om det jeg har skrevet er rigtigt. Til den første har jeg skrevet noget med at Plutarch beskriver cato med gode egenskaber og som en god borger da han ofre sig for sit land o... -
Periodeinddeling
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en old prøve om et par dage, og jeg sad lige og genopfriskede nogle perioder. Jeg er dog kommet ud i det problem at jeg ikke helt kan huske hvorfor perioderne skifter når de gør, og håber nogle kan hjælpe mig: Arkaisk tid - ca. 750 - 480 fvt. (slutter her pga. krig mell... -
hjælp til AT
ForumindlægJeg er kommet igang med AT og har valgt oldtidskundskab og biologi af de fag vi kunne vælge imellem, men mangler lidt hjælp til at formulere mine underspørgsmål måske lidt kreativt feedback. Så jeg holder mig på det rette spor. Emne: Biologi og Oldtidskundskab Hvad skete der da Vesuv udbrød ov... -
Kan umuligt nå det hele!
ForumindlægJeg skal selv holde et oplæg på ca. 10 min til eskamen, hvoraf 50% af denne skal bestå af metoder. Dvs. jeg har 5 min til at fortælle om mit emne, fag, fakulteter, indledning, problemformulering, konklusion og underspørgsmål! Det kan jeg virkelig ikke nå.. Hvad ska man gøre?? Jeg skal bruge mere ... -
rettelse af oversættelse....!!!
Forumindlæghejsa, har lige skrevet en oversættelse, ville være enormt glad hvis nogen ville kigge den igennem for grove fejl:)All history books are about men and men’s decisions, however the half world have always been women.How did they live, what did they do, which thoughts did they have, what did they th... -
Spørgsmål til Filosofi (Ba) og HF-enkeltfag med henblik på adgangskravene
ForumindlægJeg er muligvis i en værre kattepine pt. angående adgangskravene for Filosofi Bachelor. Det ligger sådan at jeg er færdig på HTX til sommer, og skal derefter bruge et år på at arbejde (og læse fag op), hvorefter jeg forventer at fortsætte på Århus Universitet med at læse filosofi. Og jeg har eft... -
Hjællpppp.. dumper stx
ForumindlægHey alle Oh nej, jeg er i dilemma. Har nu et snit på 5,0 og har en eksam tilb.... Er der nogen der vide om jeg kan risikrer at dumpe stx?? Jeg sidder netop og overvejer at droppe den sidste eksam og starte 3.g om.. mvh Mino
