Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 16241 til 16260 af 44202
-
Hjælp - 2 spg!
Forumindlæg1) "Det er vildt, at velhavende mennesker som Mærsk McKinley-Møller skal kunne hæve folkepension. Afskaf folkepensionen for ældre med en årlig indkomst over 200.000 kr." 2) "Vi lever længere og længere og arbejder kortere og kortere. Det giver os et dobbelt problem, når vi samtidi... -
Hvad skal jeg komme ind på?
ForumindlægHey, skal til mundtlig matematik her i overmorgen og er ved at lave dispositioner til hvert emne man kan risikere at komme op i. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan/hvad jeg skal sige til dette spørgsmål: 4. FUNKTIONER OG VÆKSTMODELLER Gør rede for lineær og eksponentiel vækst samt potensv... -
Dm(f)=R
ForumindlægHey.. Jeg har en ligning der hedder x^4-2x^3+X^2, og ved godt at Dm(f) er R, men hvordan forklarer man det? -
hjælp
Forumindlæghjælp med opgaverne. Jeg forstår ikke hvad man skal :/ -
Definitionsmængde - hvad er det?
ForumindlægKunne nogen fortælle mig hvordan definitionsmængder skrives? Jeg har helt glemt det. -
HJÆÆLP - integraler!
ForumindlægJeg har fået stillet en række opgaver, hvor den første lyder Bestem følgende integraler (uden hjælpemidler) integralet x*(x^2+1)^5 dx Hvordan gør jeg? -
Spørgsmål
ForumindlægEr der nogen der ved hvad perioden for en harmonisk svingning? Og der står i opgave at jeg skal beskrive energi, men hvordan? jeg ved at der er to forskellige kin. og pot. energi... -
tilbagevendende udsagnsord. HASTER MEGET
ForumindlægIndsæt den rigtige form af udsagnsordet. 1. A que hora levantar tu (levantarse) 2. Aurelia en el cuarto de bano (arreglarse) 3. Yo a las siete (despertasrse) 4. El Senor Nielsen y las chicas holandesas (divertirse) 5. Los espanoles tarde (acostarse) 6. Nosotros por la m... -
STX eksamensbevis
ForumindlægHej med jer :-) Jeg er snart student og kunne godt tænke mig at se, hvordan et eksamensbevis ser ud.. Er der en en venlig venlig sjæl, der har lyst til at tage et billede af sit eksamensbevis og sende mig det? :-) Er man ikke tryg ved det kan man jo altid redigere og få navnet væk :-) Håber meg... -
Døde træer.
ForumindlægHvorfor er skovfolk ikke glade for at lade døde træer ståede?. Hvornår er et træ dødt?. -
halveringstid.. haster..
ForumindlægHar været inde og se på andres indlæg om at aflæse halveringstid på en funktion .. men fatter bare ik svarene de får.. så .. hvis der nogen der ville uddybe det bedre.. helt nøjagtigt hvordan .. fatter ik hat af fysik .. så håber på at få en go forklaring.. :) -
Primopløsning
ForumindlægHej alle. Er der nogen der ved hvad en primopløsning er og hvad det vil sige at finde en primopløsning for 2 tal? Tak på forhånd -
hvad skal anmeldelser helst indeholde, eller hvordan ser de ud?
ForumindlægHej xD Jeg skal skrive en anmeldelse, om en film. Hvad for nogen vigtige ting skal jeg have ingået i min opgave, som kan trække op i karakterne... Og kunne godt tænke mig at se nogen anmeldelser, kunne ikke få fat i nogen via google :(.... Mange tak... xb -
Logaritme funktion (tangent)
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til at få hul på en opgave: f(x) = ln(ax+2) Det vides at f har en tangent i x=1 med en hældningskoefficient på 1/2. Find a. Min første tanke var at starte med at differentiere funktionen, men jeg løber ind i problemer når der er en ukendt parameter a med. Desuden... -
Udregne fart
ForumindlægNogen der lige hurtigt kan hjælpe mig, er helt kold lige nu :P.. Hvordan udregner man farten på et objekt, hvis man har, 1. den tilbagelagte afstand, 2. tiden hvorpå det er gjort.. TFH ;D -
Hjælp argumenter for og imod massemedier
ForumindlægHej er der nogle, som kan komme med forslag til argumenter for/imod nedenstående 2 udsagn. "Massemedierne fører til fordummelse og tjener kun magthavernes interesser" Argumenter for Argumenter imod "Den moderne massekommunikation gør det umuligt for diktaturregimer at hol... -
Eisensteins irreducibilitetskriterium
ForumindlægHvad kan dette kriterium bruges til og hvordan beviser man det? Hvor p(x) er et polynomium med helttallige koefficienter , hvor et primtal p går op i koefficienterne -
energitransport og vandløb
Forumindlægenergitarnsport 1. planter har ikke brug for energi, da de ikke bevæger sig.. - det kan da ikke passe vel? planter har hele tiden brug for energi til at lave fotosyntese.... 2. er alle dyr enten rovdyr eller planteædere?? vandløb 1. hvilke typer planter kan vokse i et vandløb? 2. jeg skal næ... -
moment ligevægt ?
Forumindlæghey jeg har kigget i både bøgerne og på nettet, men jeg kan ikke finde noget om moment ligevægt,. så ville hører om derer nogen der ved hvad moment ligevægt er :)? på forhånd tak :) -
Potentiel og kinetisk energi
ForumindlægKan man ikke godt sige, at potentiel og kinetisk energi er omvendt proportionelle? Vil lige være helt sikker, så jeg ikke siger noget forkert til eksamen i morgen:)
