Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16261 til 16280 af 27490
-
Bio/kemi (N og O)
ForumindlægMærkeligt spørgsmål: Vores atmosfære består af virkelig meget nitrogen. Hvorfor bruger vi så ikke nitrogen til respiration i stedet for oxygen? -
fagligt sammenspil mellem tysk og historie/samfundsfag, problemer med valg af sag
ForumindlægHej med jer, Jeg går i øjeblikket og grupler over et godt emne i sammenspil mellem tysk og historie/samfundsfag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt det i følgende emne er klogest at vælge historie eller samfundsfag, og om det overhovedet ville kunnet lade sig gøre. Det kunne være rart med no... -
Metode i Idræt
ForumindlægHejsa.. Jeg har valgt at skrive i fagene Idæt og biologi.. Metoden i biologi er jeg ret sikker på, men det er metoden i idræt som jeg er usikker på.. Da idræt jo kan indgå i mange fakulteter har jeg valgt at skrive i faget med humanistisk tilgang. Da jeg skriver om dykning skal jeg i biologi komm... -
SSO, Romerriget
ForumindlægEr der nogle der har nogle ideer til hvad man kunne skrive om Romerriget? -
2. årsopgave
ForumindlægHeisa..Jeg skal have valgt emne til 2. årsopgave inden i morgen.. Vi må skrive om alt inden 1914. Jeg har valgt at jeg godt kunne tænke mig noget om det gamle grækenland. Men der er så mange muligheder inde for det emne. Nogen der har idéer til et godt emne, med fyld.. eller bare et godt og spænd... -
To hurtige andengrads ligninger
ForumindlægHej.\n\nEr der en som kan løse disse andengrads ligninger med beregninger ?\n\nde kan ses her:\n\nhttp://www.korfits.net/mat/ -
Religion og Kildekriik??
ForumindlægHej... sidder lidt i saksen med hensyn til Metode i religion? Som metode i religion kan man så bruge kildekritik, hvis ja er det så den samme som i Historie? På forhånd Tak -
Skole Hjem samarbejde haster
ForumindlægHej Alle.. Kan I hjælpe? • Hvordan skaber læreren en god relation til klassens forældre? • Hvordan håndterer læreren den vanskelige samtale? Er der nogen der har nogle teoretikere og ved hvad de står for mht emnet skole hjem samarbejde? På forhånd tak Rasmus -
Hvordan er det med indvandrere og identitet?
ForumindlægJeg vil spørge jer hvilke teorier jeg kan bruge, når jeg stiller dette diskussionsspørgsmål: Hvordan danner indvandrere deres identitet? Nogle forslag :D -
Evighedsmaskine i praksis?
ForumindlægHey =)Jeg har fundet dette forsøg på nettet:Det er blevet foreslået at man kan lave en evighedsmaskine ved brug af et hårrør i vand.Princippet skulle være:Når man placerer et hårrør i et kar med vand, stiger vandet op i røret. Vi kan fx antage at overfladen står i en højde på 10 cm. Man laver nu ... -
Helium
Forumindlæghmm.. Jeg har fået en opgave for, som lyder..Når man trækker vejret i en atmosfære hovedsageligt bestående af helium taler man med en høj pivende steme, som Anders And..Hvorfor påvirker helium stemmen?Ja, jeg har kigget hele min bog igennem men kan ikke finde et svar.. Har kun mine egne teorier..... -
grader??
Forumindlæghej hvordan beregner man fra decimaltal til grader? fx 0,7668 -
Debatoplæg???!
ForumindlægJeg skal holde et debatoplæg i samfundsfag på fredag og kan simpelthen ikke finde noget spændende som man kan diskuterer om - udover mohhamedtegningerne, som er blevet diskuteret til døde!Nogen der har nogle forslag til noget man kan holde en debat om??På forhånd tak. -
AT - diskussion - identitetsdannelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har skrevet AT om kultursammenstød i Danmark med underemnet - identitetsdannelse. Min problemformulering lyder således : Hvordan kan vi ud fra gruppesociologi forklare de muslimske unges valg af identitet? 1. Hvilke dilemmaer opstår hos de unge muslimer, når primær og sekundæ... -
Kromosomer
Forumindlæghttp://www.forskning.no/Bilder/1045051689.21/1045051689.21_content.jpgNår man ser kromosomer på denne måde, men ved at selve DNA-molekylet kaldes Kromosom, Altså det pakkede og oprullede DNA (Dobbelthelix) -Kan nogen forklare mig hvorfor kromosomer tegnes som det gør, fx i eksemplet foroven?Gener... -
Patterdyr - Lunger?
ForumindlægNår man skriver at et dyr er et pattedyr, er det så el selvfølge at dyret har lunger?Kort ok kontankt spørgsmål :P -
Konj.-sætninger?
ForumindlægEr der nogen, som venligst vil forklare mig, hvordan man bruger konjunktiv - evt. med nogle sætninger som eksempel? Jeg har kigget på nogle gamle tråde, men jeg forstår dem ikke helt.Mvh.Tissi -
råd
Forumindlæghej har brug for råd, det er sådan jeg er kom til at såre en veninde, men stadig skrev hun og ringede men jeg ignorrede hende. hvad synes i jeg skal gør lad hende være en stykke tid eller svar hende nu. -
Eksamensopgave fra 2005: Genbrug af aluminiumsdåser
ForumindlægAngående opgave 2 i sættet fra 2005:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdfJeg øver til terminsprøven i kemi og jeg er lidt i tvivl om d) i ovenstående opgave.Jeg vil sige at aluminiumoxidlaget dannes ved at aluminium oxideres af O2:4Al(s)+3O2(g) --> 2Al2O... -
Ester syntese
ForumindlægVi har et eksperiment omkring ester-syntese og vores lærer siger at man ikke kan beregne K-værdien, som der ellers var formålet, men istedet skal vi:Hvordan kan man give en række årsager til at syntesereaktionens K-værdi ikke kan bestemmes på baggrund af det faktiske udbytte. har virkelig ingen a...
