Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16261 til 16280 af 32822
-
matematikprogrammer etc?
ForumindlægHej Alle,Jeg er lige begyndt på Mat A-niveau og leder efter et godt computerprogram, der giver træning og øvelse i at regne opgaver - så jeg er forberedt til fingerspidserne til Xamn.Er der nogen kender et sådant program eller har andre forslag til hvordan man bedst kan forberede sig til eksamen?... -
Supplering karakter
ForumindlægHej, Den karakter man får, efter at have suppleret et fag, har det NOGEN som helst indflydelse på sit gennemsnit fra gymnasiet eller andet? Er det så ikke ligegyldigt, hvilken karakter man får, så længe, at man består? -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
Hvad er en funktion???
ForumindlægHej alle. Jeg har frygteligt brug for lidt hjælp, da jeg snart skal have matematikprøve, og absolut intet forstår af funktioner! Jeg har virkelig forsøgt, men det trænger ikke rigtig ind i knolden på mig ;) Har naturligvis allerede tjekket nettet for forståelsens skyld, men intet har det hjulpet!... -
Ja ja ja.. .Nu er jeg her igen... Suk.
ForumindlægJa... Det er mig igen... Undskyld... Undskyld undskyld undskyld.. Men nu jeg alligevel er her spørger jeg altså.. Jeg har denne ligning vidst nok 2.grads.. x(x-3)(4-2x)=0... Nogen der vil hjælpe og kan forklare hvordan de gør? -
partikler
ForumindlægPartiklens acceleration a til tiden t er givet ved a=(dv)/(dt)a)partiklens acceleration til tiden t=4 jeg har så aflæst på figuren at v er 5skaljeg bare ikke dividere 5/4=1,25???b)partiklens hastighed, når dens acceleration er o,5...den kan jeg ikke finde ud af...er t så bare det samme..skal jeg... -
matematiske beviser, sikre??
Forumindlæghej er de matematiske beviser vi lærer i 1.g som fx direkte bevis , induktionsbeviset osv. 100% sikre?? eller kan der være undtagelser??mange tak :) -
Hjælp til Mat og fysik på Uni-niveaue
ForumindlægHej alle.. jeg læser til ingeniør og har det svært ved at forstå den fysik del som vi laver.. derfor søger jeg nogle der kan hjælpe mig til lektier 1-2 gange om ugen.. jeg betaler penge .. hvis du er studerene der kan hjælpe eller en der har forstand på sådan noget kan du kontakte mig her.. tak... -
Eksponentiel funktion
Forumindlæghej, søger lidt hjælp til denne opgave, da det ikke lykkedes mig at finde frem til resultatet y=b*ax x1=-25 x2=-10 y1=280 y2=49 Bestem en forskrift for denne funktion. Ifølge Excel er forskriften: y=15,711e^-0,115x -
ET simpelt stykke, men alligevel! :-S
ForumindlægEn vinkel med toppunktet i centrum af i en cirkel (en såkaldt centervinkel) er 0,8 rad. Hvor lang en bue spænder vinklen over, hvis radios i cirklen er 7 cm? Mit bud: (pi/180)·x=0,8⇔x=(180·0,8)/pi=45,84 grader som følge af r=7cm medfølger dette 45,84·7=320,86 grader? :S -
Maple
ForumindlægHvordan kan jeg få maple til at vise hele udregningen, og ikke kun svaret? -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Rumfang af cylinder
ForumindlægHej. Hvordan finder man rumfanget af en cylinder, når man kun kender højden? Højden er 10dm. -
Integration og bestemmelse af arealet under en graf
ForumindlægIndenfor emnet "integration" hvordan er det muligt at finde arealet under grafer? -
Gennemsnit opgave, hjælp!
ForumindlægOpgaven lyder: Jørn H.s kost sammensættes ud fra, hvor meget han bevæger sig. Ved hjælp af en skridttæller finder man ud af, at han har løbet ca. 11.000 skridt i en hjemmekamp. Man regner med at - 10% af skridtene er 30 cm lange - 20% af skridtene er 120 cm lange - 70% af skridtene er 70 ... -
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Engelsk stx B 1. delprøve
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle af jer har et link til engelsk B's 1. delprøver. Det er lige meget hvilke år det er, bare for at øve mig op til eksamnerne. Det haster faktisk en smule! -
Liste
ForumindlægHey jeg skal skrive en liste over nogle definitioner osv. Jeg kunne godt tænkte mig at denne liste blev delt op således at jeg kan have nogle definitioner på højre og venstre side af papiperet. Yderlige havde jeg tænkt mig at give forskellige kategorier af definitioner en lille overskrift. Hvorda... -
FSA:FARVE HJÆLP PLZZZ
Forumindlæghej \ner det nogen som kan huske hvad farve fsa retskrivning havde i år 2000,2002 og 2003 plzzzz hjælp.. Jeg har været på uvm.dk, men der er de ike med farver...Prøv at se på jeres,hvis i stadig har den............hjælp enden mandag\n\nHåber nogen kan hjælpe...\n -
Undervisning og eksamner på engelsk
ForumindlægJeg skal til sommer påbegynde mit sidefag, og overvejer meget at vælge erhvervsøkonomi. På 3 og 4 semester vil jeg skulle have fag på kandiaten i økonomi, og i disse to fag vil undervisningen og eksamenerne være på engelsk. Jeg er ikke ret god til engelsk, men forstår nogenlunde at læse engelsk ....
