Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16301 til 16320 af 27855
-
Hvad skal jeg studere?
ForumindlægHej alle, Jeg har besluttet at tage på Aalborg uni i 2008, men jeg er i tvivl om, hvad jeg skal studere (indenfor kemi)! Jeg vil meget gerne udvikle nye produkter eller analyse metoder, men jeg er ikke så interesseret i miljøkemi eller hvordan f.eks. krystaller er opbygget - så jeg aner ikke, o... -
to cifret karakter!
ForumindlægHey, er der nogle som har nogle gode råd og fif (osv.) til hvad jeg skal/kunne osv. til min prøve i mdt. matematik, da mit mål er en to cifret karakter. Det ville ellers være dejligt (: Håber jeg kan få hjælP! På forhånd tak! -
den nye regering
Forumindlæger lige lidt nysgerrig her: hvordan er den nye regering sammensat og hvad kommer det muligvis til at betyde for dansk politik med en ny regering? -
Cuba-krisen
ForumindlægHej allesammen, jeg har protjektuge, og jeg er nød til at lave en problemfomulering. Har i eventuel et bud på, hvordan en problemfomulering kunne se ud. + et underemne til problemfomuleing. Tak på forhånd ;=) -
usa-hegemoni, international politik.
ForumindlægUdfra disse to artikler, kan USA opretholde sin hegemonistatus i tiden fremover?. Skal skrive en større diskution om det, vil gerne se om der er områder jeg muligvis har overset, og få et par andre øjne til at se det. Derfor ønsker jeg måske lidt mere uddybende svar, en bare ja og nej. artikkel ... -
Hvorfor de radikale?
ForumindlægHej alle sammen. (: Så er der jo udskrevet valg, og jeg må ærlig talt indrømme, at det er mega spændende mht. hvad der vil ske osv.! Men her på det seneste har min fokus været meget på Magrethe Vestager, og jeg synes, det er ret fascinerende, den måde hun går frem på etc. med alle de tab indtil v... -
Filosofi eller Psykologi?
ForumindlægHej Hol. Jeg står her og skal til at vælge inden d. 21/11, hvilket valgfag jeg skal have. Mit valg bliver imellem psykologi og filosofi, men er simpelthen på bar bund, hvilket et, jeg skal vælge. Jeg har været inde og høre om begge fag, men synes, at de begge lyder utroligt spændende. Derfor v... -
Gymaniselære
ForumindlægKære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi... -
Udregning af gns.
ForumindlægGood afternoon Jeg har to spørgsmål vedrørende udregning af gennemsnittet under den nye ordning. Sådan set er jeg HTX'er (i tilfælde hvor der skal tages klausuler for dette), men mon ikke der næsten gælder det samme for alle gymnasiale uddannelser. 1) Fordeles vægten i et fag ligeligt melle... -
EU jeg fatter det ikke
ForumindlægHejsa .. Kæmper for at forstå alt omkring EU. Synes det er meget svært og hvor er der dog bare mange fremmede ord... Er der nogen som kan hjælpe mig med noter der er til at forstå !!! -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
Styreformer?!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kender en oversigt over de forskellige styreformer, eller kan hjælpe mig med at få fat i det? Er nærmest desperat!! - Josefine -
hvilken studieretning!! Hvad ville i gøre??
Forumindlæghej. jeg står og skal vælge studieretning og er virkelig i tvivl. begge de linjer, som jeg ville have, blev ikke oprettet, og jeg var derfor nødt til at vælge: 1. idrætslinjen, hvor jeg er nu og hvor jeg hader klassen, hvor jeg ikke kan få psykologi (hvilket jeg meget gerne vil have) og hvor ... -
Hvad betyder unipolær?
ForumindlægNår der i en tekst står: interesser i et unipolært internationalt system. - hvad skal unipolært så betyde?? - hvad betyder det generelt? -
Teori, model?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en teori og en model? -
Almen studieforberedelse -eksamen
ForumindlægJeg har et spørgsmål ang. AT-eksamen. På EMU hjemmeside står der, at eksamen skal indeholde følgende: "Talepapiret kan fx indeholde: En indledning, hvor du præsenterer dit emne og din problemformulering En kortfattet præsentation af de problemstillinger, som du vil fokusere i din fremlæg... -
Hvad betyder statslig kontrol og styring???
ForumindlægOverskriften siger sig selv :) Det er lande som: indien, Kina Brasilien som har den slags.. Hvad med Danmark? hvad har vi så? -
motion idag?
ForumindlægIdag dyrker kvinder motion pga. sundheds-og socialemæssige grunde, men jeg troede da ellers at det for at opnå det kvindelige kropsideal som vi har idag med flad mave osv...? Er I enige? -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
Eksamen Hhx 3 timer - synopsis
ForumindlægEr der nogen der ved helt præcis hvordan den synopsis skal stilles op som man skal lave til den eksamen hvor man har 3 timers forberedelse? Jeg antager at det bare er en helt almindelig synopsis ligesom i andre fag, men er min antagelse korrekt? Er helt på bar bund med hensyn til hvordan sådan e...
