Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16361 til 16380 af 48240
-
kernekort og radioaktiv stråling
ForumindlægHej.. jeg skal snart op til fysik og kemi eksamen, men inden vil jeg gerne have styr på nogle få ting. Jeg vil gerne finde et kernekort hvor jeg kan se hvilken slags stråling de forskellige radioaktive atomer udsender. Vi har haft om alfa-, beta- og gamma-stråling, men nu begynder jeg at høre ... -
batteri
ForumindlægHej alle sammen:) jeg skal til eksamen i kemi og jeg er stødt på et forsøg hvor man tilsyneladende skulle lave et batteri men jeg forstår ikke hvordan det skulle virke. her kommer det:) to forskellige metaller i to forskellige saltopløsninger de to opløsninger er forbundet med et filtrerpapi... -
Hjælp til forsøg (Jordens salte)
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i morgen, og er igang med at lave mine dispositioner. Jeg er i gang med at finde nogle forsøg til emnet jordens salte. Hvis I har de der prisma bøger er det derfra vi har emnet. Jeg ved ikke hvilket forsøg jeg kan lave, har i nogle forslag? Det skal helst ikke være fo... -
Ioner
ForumindlægHver natrimion har 6 chlorioner som nærmeste naboer. Hvordan kan man vide det? Skal man til kemi C eksamen vide hvordan gittermodellen for ioner ser ud? Jeg forstår ikke sulfationen. Lyder lidt mærkeligt, men hvordan kan to negative atomer gå sammen? Skal en ionforbindelse ikke bestå af en posi... -
HJÆLP !! Dispositioner + forsøg
ForumindlægHJÆLP!! Jeg skal til fysik/kemi eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Syrer - Baser - Ioner - Salte - Det periodiske system - Metaller - Kemiske reaktioner - Måling af pH-værdi Håber meget I kan hj... -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
DET HASTE. hjælp til fremstilling af salt.
Forumindlæghej alle jeg skal til fsa eksamen i fysik/kemi i morgen(mandag) og jeg ville spørge om der er nogen af jer der ved hvordan man fremstiller et salt med nogle af disse materialer: saltsyre (HCl), svovlsyre (H2SO4), natriumhydroxd (NaOH), Kalkvand Ca(OH)2, ammoniak (NH3), zink (Zn), magnesium (M... -
tværfaglig nf opgave
ForumindlægHej Jeg har virkelig meget brug for hjælp med at skrive en disposition til NF-eksamen (naturvidenskabelige fag) i kemi, biologi og geografi, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte eller hvordan jeg skal stille det op så min disposition passer til alle 3 fag. Please hjælp p.s. skal aflev... -
Mulighed for at trække c-fag alle 3 år???
ForumindlægHello people Nu er det sådan at jeg har været oppe til eksamen i musik C i 1.G og i kemi C i 2.G. Jeg ved jeg skal op i 2 mundtlige eksamener hvor AT er den ene af dem - men er det en mulighed at jeg så kan trække 1 C-fag mere? Eller skal jeg så op i 1 A-fag? -
Polært og upolært molekyle
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til kemi eksamen, og spørgsmålene jeg sidder fast ved, er: Hvorfor findes der polære og upolære molekyler? og Hvad kan molekylernes polaritet fortælle os om deres blandbarhed? Er der nogle der vil forklare mig hvad jeg kan svare under de 2 spørgsmål? :-) -
Sammensatte ioner
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive eksamens dispositioner i kemi og er gået i stå ved sammensatte-ioner Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende? Hvordan dannes sammensatte ioner? Har læst mig frem til at det vidst nok er noget med redox og syre/base reaktioner, men jeg forstår det ikke ... -
Hvorfor er propanal lettere opløseligt i vand end butanal?
ForumindlægHej jeg er ved at forbedre mig Kemi B eksammen, og jeg har følgende svar jeg ikke er sikker på "Hvorfor er propanal lettere opløseligt i vand end butanal?" - Men er det ikke fordi et hydrofilt stof kun kan medbringe 3 carbon atomer med i vandfasen? -
Iionforbindelser i coboltforbindelse
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse op til eksamen i skriftlig kemi imorgen, og jeg laver opgaver som forberedelse. Er der en venlig sjæl som vil hjælpe med spørgsmålet(vedhæftet), umiddelbart ser det ud som en nem opgave, men er meget i tvivl. Jeg er i hvert fald kommet frem til Co+ og Co++. På forh... -
Hjælp med bindinger
ForumindlægHej kære venner Jeg har bruge for jeres hjælp i øjeblikket skal snart til kemi eksamen på C Og jeg har ikke rigtig styre på det følgende bindinger: -Kemisk binding -ionbinding -elektronparbinding -hydrogenbindinger -polære og upolær bindinger og molekyler og eletronegativitet Håber virkelig at... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!! Metoder og AT
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på mandag og har valgt Kemi A og Samfundsfag C som fag, og Heroin som emne. Er der en, der kunne tænke sig at læse min synopsis samt talepapir og kommentere dem og tjekke om jeg har de rigtige metoder? Hvis ja, gider i så ikke skrive jeres mail, så sender jeg dem der ti... -
Navngivning af kemiske forbindelser?
ForumindlægEr nogen der ligger inde med nogle noter om navngivning af forskellige kemiske forbindelser? Jeg skal til eksamen i morgen og navngivning er nemlig et emne jeg ikke har helt styr på. Da det er meget dårlig beskrevet i de kemi bøger jeg har fået udleveret, ville det være fedt, hvis nogen havde no... -
Halveringstiden??
ForumindlægHej allesammen :P<3 Jeg har virkelig problemer med fysik/kemi...forstår nærmest nada, men halveringstiden..det fatter jeg intet af, intet. Jeg vil virkelig gerne vide hvad det er for noget, hvordan man finder det og hvad finder man det ud fra(har om radioaktive strålinger "alfa, beta og ... -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej Alle, Jeg er i gang med at forberede mig til kemi-eksamen (b-niveau) og har problemer med at afstemme denne redoxreaktion; R-CH2OH + CrO7^2- --> R-COOH + Cr^3+ Det er Beckmanns blanding Cr2O7^2- i svovlsyre. Det er for resten i forbindelse med forsøget "Identifikation af en alkohol... -
spørgsmål til kemiske forbindelser og acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg er startet i 1.g og jeg synes at kemi er lidt svært. Vi har fået et ark for alle de ting vi skal kunne til en eksamen der kommer slutningen af grundforløbet. Der står bl.a. at vi skal vide noget om kovalente bindinger i molekyler, vide noget om udbytteprocessen om acetylsalicylsyre og ... -
"Jordens Skatte" forsøg - Hjælp?
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og har sådan set styr på det hele.. undtagen det kapitel der hedder "Jordens Skatte" i bogen Ny Prisma 9. Jeg mangler forsøgs arkene... Så ville høre om der var en derude, som har forsøgs arkene, og ville være en engel at kontakte mig, for ...
