Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16361 til 16380 af 119569
-
Gode råd?
ForumindlægEr der nogen, som har nogle gode råd til mundtlig matematik? På forhånd tak! -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
det haster
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med denne opgave i matematik, da jeg simpelthen ingen noter har til sådan slags opgaver.. -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Svært matematik spørgsmål, forstår ikke svaret er der nogen der kan hjælpe mig?
ForumindlægI en kasse ligger der tres sedler nummereret fra 1 til 60. I en anden kasse ligger der også tres sedler nummereret fra 1 til 60. Tres personer trækker hver en tilfældig seddel fra hver kasse og ganger deres to tal sammen. Hvis 6 går op i resultatet, får personen en sodavand. Hvor mange sodavand e... -
Matematik Haster Hjælp f(x)=x^2 - 5x + 6 :S
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig :S En funktion f er bestemt ved f(x) = x2 - 5x + 6 , x∈R Bestem til f den stamfunktion F, hvis graf indeholder punktet (3,4). Grafen for denne stamfunktion har to tangenter med hældningskoefficienten 2. Beregn koordinaterne til disse to tangenters røringsp... -
Angiv navne på de tre processer1-3 som er skitseret med pile for neden. b) hvilken af de 18 elementer tilhører hvilken processer. Transkription, translation..
ForumindlægAngiv navne på de tre processer1-3 som er skitseret med pile for neden. b) hvilken af de 18 elementer tilhører hvilken processer. Nogen der kan kigge på det jeg har lavet om det er rigtigt? -
SRP: Hjælp til ''Hypatia & Græsk matematik''
ForumindlægHej Jeg er igang med min SRP lige nu, den omhandler Hypatia & græsk matematik (Matematik A & Historie A). Jeg mangler nogle historiske kilder, der omhandler Egypten i 400 e.kr. og jeg har brug for hjælp til hvilke historie og samfundsmæssige forhold der var dengang og kvindelige matemat... -
Bevise h(x)=a*f(x)+b*g(x) - jeg er på bar bund.
ForumindlægHej Studienet. Jeg er i gang med en rapport om differentialregning, og har dertil fået et punkt der lyder således: - Bevis sætningen for differentiationen af h(x)=a∗f(x)+b∗g(x) Allerede her er jeg helt blank, dog fik jeg underviser til at føre mig på rette vej, og han har h... -
på figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,34 bestem tallene a og b
Forumindlægpå figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion f(X)=b*a^x. Grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,24) ______________________________________________________________________ Bestem tallene a og b -
24-timers mdt. eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart op i en 24-timers mundtlig fysik B (STX) eksamen. Er der nogen der kan forklare hvordan det foregår, eller evt. sende et link til hjælp? Kan simpelthen ikke finde ud af det. På Forhånd Tak :) -
En bils acceleration m.m , Vejen til Fysik B, Opgave 134, Side 203, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 134. En bil kører 90 km/t og bremser hårdt. Bilen kører herefter 30 m, inden den holder stille. a) Hvor stor er accelerationen under opbremsningen ? ------------------------------------------------------------------------------ (se evt den vedhæftede fil som viser opgaveteksten side 20... -
Kan jeg komme ind på matematik-økonomi selvom jeg har fået 4 i eksamen, men får 12 i både mundtlig og skriftlig årskarakter?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet kan komme ind på matematik-økonomi studiet med et 4-tal i mat A eksamen. Jeg får 12 i mundtlig og skriftlig årskarakterer, så er det noget der også bliver tjekket i min ansøgning, eller vil de kun kigge på 4-tallet? Jeg har et snit på 9,8 og adgangskvotiente... -
Dumpet eksamensbevis
ForumindlægNår en studentereksamen har et gennemsnit under 2,0 efter den sidste eksamen, tæller den som ikke bestået, men hvad sker det med studentereksamen? Bliver den 'lukket', altså at man aldrig kan blive student igen, eller tæller karakterne med hvis man vælger at tage en STX om, altså at de væ... -
Forberedelse til min højst sandsynlig dommedag hos matematik eksamen
ForumindlægJeg ved godt det kommer til at gå i fisk til eskamen med matematik, og derfor kunne det være godt, hvis jeg opsøgte en højskole man kan tilbringe sit næste semester, eller måske bare ens sommerferie på. Nogen gode forslag til højskoler med høj fokus på 18+ elever, som er åndssvage til matematik? -
Paper el. Essay
ForumindlægHej ;D Jeg tænkte på om nogle af jer ville give en hånd, og så måske fortælle, hvilke "konstante" spørgsmål der bliver stillet inde for en "paper" i engelsk skriftlig fremstilling. Altså eksempelvis: redegørelse osv. osv. ER det egentlig ikke bare: 1. redegørelse 2. "com... -
skriftlig engelsk
ForumindlægI første delen uden hjælpemidler! hvis man har fundet fejlen og retten den rigtig, men har ikke skrevet hvad fejlen er , får man så ingen point?:) - tak på forhånd -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af venlig og pædagogisk gymnasielærer.
ForumindlægLektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af venlig og pædagogisk gymnasielærer. Jeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Skriv til [email protected] eller ring til 61734623. -
Eksamen
ForumindlægHvor mange point skal man opnå i matematik skriftlig eksamen for at få enten 8 eller 9? -
Ellipse - Vis at E er en ellipse med centrum i C(4,2) og halvakserne A=3 og B=6.
ForumindlægHvordan gør man uden hjælpemidler?
