Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16401 til 16420 af 32822
-
Parenteser med bogstaver.
ForumindlægHej. Nogen som kan forklarer mig hvordan denne løses? (s+3t)*(2t-s) -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
fagsprog højsprog?
ForumindlægHej alle. Hvad er fagsprog og højsprog? Skal bruge det til en fremlæggelse, og kan slet ikke huske noget. Håber i kan hjælpe :// -
Grafer
ForumindlægHej. Er der ikke nogle der kan forklare, hvad grafer er? Jeg forstår det ikke, og skal forstå det inden efterårsferien er slut, hvor jeg skal have lavet en opgave om det, og fremlægge det for min klasse. Syntes ikke, at nogle af de ting der kommer når jeg søger på Google, hjælper særlig meget.. ... -
Linære sammenhænge
ForumindlægJeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r... -
X og Y?
Forumindlæger der en der kan hjælpe? vi har en retvinklet trekant, hvor siderne hedder; x, y, og 1. Omkredsen er 10. jeg ved godt at omkredsen finder man ved at plusse alle tre sider med hinanden. vi skal finde x, og x>y. HJÆLP! -
Hjælp med blæk
ForumindlægHeeej med jer. vil I hjælpe mig med denne opgave På hven lejer familien en cykler til alle. Lejen for en cykel er 60 svensk kr. om dagen. Kursen for svensk kroner er 88,52 . Hvad bliver familien's udgift i dansk kroner til leje af cyklerne ? -
Opgave hjælp!
Forumindlægkig i dokumentet og se om du kan hjælpe mig:) -
matC opgave!!
Forumindlægi el-afgift betales hvert kvartal en fast afgift på 140 kr plus et beløb på 0,70 kr pr kWh 1) lad x betegne forbruget i kWh og y den samlede pris. opstil en ligning, der angiver y udtrykt ved x. 2) en familie fik en el-regning på 660,10 kr. hvor mange kWh havde man brugt? -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
anvendelse af andengradsligning??
ForumindlægDet ville virkelig være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe. Er kørt helt fast med denne opgave: Foran et haveskur skal der anlægges et bed met et areal på 40 kvm. Til bedet står der 18 m hegn til rådighed, som skal indhegne bedet. Hvilke mål skal bedet have? (bemærk : bedet ligger altså op imod s... -
lommeregner
Forumindlægnogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet.. -
hældningskoefficient
ForumindlægHjælp mig jeg er lost... En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-3x+4 Bestem en hældningskoefficient for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) -
Algebra hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt algebra og er stødt på flg begreber jeg ikke helt forstår. Har prøvet mig frem men kunne ikke finde ngt. Følgende begreber: Centralisator Normalisatoralgebra hjælp Stabilisator Kernen Håber der er nogen der kan komme med en forklaring og eventuelt et eksempel Tak ... -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
Sandsynlighed- og Binomialfordeling
ForumindlægHar brug for hjælp :-) -
diskriminantformlen.....????
ForumindlægHej.. jeg har glemt hvad og hvordan diskriminantformlen ser ud og hvordan den bruges... nogle der kan hjælpe der?? -
OST RUMFANG
ForumindlægHej Har brug for hjælp til ost rumfang Se venligst vedhæftede fil Hvilken formel skal bruges? Hvordan skal tallene sættes ind? -
Lineær fuktion
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med at besvare dette spørgsmål? Og evt. en forklaring? Om en lineær funktion f(x)=ax+b oplyses, at grafen går gennem punktet P(-2,7) og har hældingskoefficienten -0,5. Og jeg skal nu bestemme tallet b? På forhånd mange tak. :) -
hvad er enkeltobservationer?
Forumindlæghvad er enkeltobservationer?
