Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16421 til 16440 af 41162
-
Bob marley i SSO
ForumindlægHejJeg har tænkt mig at skrive om bob marley i min større skriflig opgave under faget Engelsk... er der nogen der har skrevet om Bob marley.. er der nogen der ikke kan anbefale at skrive om ham! er det dumt! måske svær at score en god karakter når man skriver om personer! -
Et essay??
ForumindlægHej alle, jeg skal lavet et essay, men ved ikke hvordan man laver et, hvad det skal indeholde osv?? er der nogen som lige vil fortælle mig, hvordan man gør, stikord er okay :) jeg har til den 10 januar, så alle kan bare svar' vil nemlig prøve at lave den i god tid :) -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
kvinder
Forumindlæger der nogle der ved hvor man kan finde statisk eller et dokument fx. brev i 1800-tallet om kvinder? please help me! -
Universet
ForumindlægJeg har det lidt svært ved at, sætte kommaer. er der please nogle der kan hjælpe. (det imorgen den skal afleveres) -
En god bog
ForumindlægHay Er der nogen af jer som lige eller tidligere har læst en rigtig god bog, helst med en god forfatter, vil jeg meget gerne høre fra jer.Jeg læser selv Herman Bang og Hans scherfig, så deres bøger skal det ikke være...Kom med en god tip..../Hilo -
Engelsk rettelse
ForumindlægNogle der vil tjekke min engelsk oversættelse igennem. Ved godt jeg ikk er super til engelsk, derfor er jeg her og derfor spørger jeg jer pænt om noget hjælp. På forhånd mange tak1.Hvem er den dame? Det er John kone.2.Det står på side 70 hvem der har dræbt Pamela.3. Jeg gav ham ikke beskeden, jeg... -
Hvordan skriver man en god Summary (og hvad er det helt præsict?)..?
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive en summary her i ferien, da jeg manlger at aflevere den xD. Men jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal starte og hvad der skal med, og alt sådan noget der... på forhånd tak for hjælpen. -
Gode bøger
ForumindlægHeyTænkte lige om der ikke var nogle der lige kunne hjælpe mig ved at nævne nogle gode bøger og evt. skrive kort hvad den/de handler om.Skal bruge en god bog i danskPå forhånd tak for hjælpen :) -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej allesammen! Jeg står lidt i vildrede om, hvilket studium jeg vil ind på. Da jeg var mindre, ville jeg gerne være journalist, og efter jeg kom på gymnasiet, var drømmen at læse statskundskab. Men jeg er kørt træt i begge fag - og står derfor her i 3.Gs eksamensperiode og behøver lidt vejlednin... -
SU
ForumindlægHey..havde lige et spørgsmål omkring SU.HVis man er igang med en 5-årig uddannelse, og fylder 25 i sit andet år af studiet, kan man så stadig få SU resten af studie-tiden, eller ophører retten til SU lige meget hvad, eller får man en anden slags for støtte? -
Det HASTER please!!!
ForumindlægHej skal lave en tekstanalyse af den som blinker er bange for døden. og skal besvare disse spørgsmål!! Beskriv peritekstens denotative, konnotative, og tekstlige niveau. 2. Dernæst finder du ved at google på nettet eksempler på epitekster om værket. Vælg en eller to epitekster og skriv en kort... -
Psykologi imod din klasselærer
ForumindlægKan man ikke bruge nogen psykologiske metoder, til at ens lærer får et godt indtryk af en selv, og kan skaffe sig nogen bedre karakter. Var bare nysgerrig, ikke andet :) -
Søgeord
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvordan man sletter søgeord i fx google? Hvis nu man har søgt på "chokolade", så hvis man klikker i boksen igen vil søgeordet kunne ses. Mvh Akademic -
hjælp til oversættelse - haster.
Forumindlæger gået død i denne opgave efter jeg har brugt google translate til få sætninger har jeg skrevet resten selv og det gået helt galt med det tyske efter en start som google kom op med. kan hverken komme frem eller tilbage nu. nogle der gider prøve at oversætte til tysk så jeg kan sammenligne de to?... -
Alle fag skal være bestået?
ForumindlægHej. Jeg går nu i 2.g, og har samfundsvidenskabelige linje. Jeg havde fysik og kemi i 1.g, men dumpede kemi (00) Jeg vil rigtig gerne læse jura - advokat, men der står at adgangskravene er at alle fag er bestået. Vil det så sige at mit C-niveau fag, gør jeg ikke kan komme ind på mit drømmestudie? -
Dks tilblivelse og danernes første togter
ForumindlægHjææææææælp... Er til historie eksamen 24-timers, og har virkelig brug for hjælp.... Hvilke problemstillinger kan man diskutere under dette emne?? Al hjælp værdsættes -
Hjælp til højere karaktere
ForumindlægHej Håber der er nogle der kender nogle udenlandske skype venner son kan hjælpe mig til at forbedre mit engelsk. Jeg har virkelig brug for at der er en der kan hjælpe mig med at rette mine opgaver og forklare hvad jeg gøre forkert i engelsk. Jeg får for det meste 02 i engelsk skrifltig og vi... -
??.:Stilperioder:.??
ForumindlægHej alle sammen. Det jeg leder efter er en oversigt over litterære stilperioder. Lige fra oplysningstiden, eller måske tidligere, indtil i dag. Jeg arbejder specielt med en tekst fra 1914 og kan ikke placere den. Det er et uddrag af den irske forfatter James Joyces Dubliners, og generelt møder ...
