Resultater: 16441 til 16460 af 436512
-
Tangent i et punkt
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Det jeg har gjort ved opgave b: f'(1) = 8*1 + 1/1 = 9 f(1) = 4*1^2 + ln(1) = 4 y = 9*(x-1)+4 y = 9x-9+4 y = 9x-5 Jeg er usikker på mit resultat. -
Tryk
ForumindlægHej allesammen. Kan i hjælpe med følgende opgave: En kvinde går på stilethæle på et gulv. Hvor et stort tryk udøver kvinden på underlaget, hvis hun et øjeblik kun hviler på én stilethæl? Det oplyses, at hælens areal er 1 cm^2 og at kvinden vejer 55 kg. -
virus
ForumindlægHey Hvilket antivirus-program er det bedste? Skal installere et, men har slet ikke forstand på sådan noget? på forhånd tak ;) -
har sværet ved opgave 10 :(
Forumindlægberegn angive den aktuelle koncentrationer i opløsning? -
Tysk aflevering
ForumindlægEr der nogen som skarpe til tysk (evt. tyskere) som lige vil rette min tysk aflevering igennem? Den er på ca. 300 ord uden citater, og det er min sidste stil, så jeg vi gerne have en god karakter. Det burde ikke tage mere end 10-15 min? Det er mest bestemt/ubestemt kende ord samt præpositioner so... -
kigge oversættelse
ForumindlægHej folkens, Vil en af jer fransk kyndige ikke være søde og kigge min stil igennem og tjekke den for gramma fejl og sådan noget? :) Radio Jeunesse s’occupe des problème des jeunes. Tous les soirs beaucoup de jeunes téléphonent à Marius pour lui demander conseil. Une fille parl... -
Bioteknologi 21. august 2013
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en besvarelse af denne eksamensopgave? Jeg sidder desværre med nogle problemer i fem af underspørgsmålene. På forhånd tak! -
Forskrift for stamfunktion gennem punkt
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem forskrifen for samfunktionen F for f(x) = x^2 - 2x + 4, hvis graf går gennem punktet P = (3,1) Mit svar: F(x) = 1/3x^3 - x^2 + 4x + c. 1 = 1/3 * 3^3 - 3^2 + 4*3 + c c = -5 Så stamfunktionen er F(x) = 1/3x^3 - x^2 + 4x - 5? -
Religionspsykologi - Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori?
ForumindlægHej SP Jeg kunne godt bruge nogle tanker omkring følgende spørgsmål, hvis nogle kender noget til det: Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori? Jeg har selv undersøgt det, men kunne godt bruge at høre andres mening/svar på ovenstående diskussions spørgsmål. ... -
kvadratisk interpolation
ForumindlægHvordan bruges denne? Hvis vi fx siger jeg har punkterne (1,2), (2,0), (3,6) og skal finde værdien for x = 2.5.. og 1.5? Jeg har bare brug for et eksempel til at forstå metoden. -
valenselektron og -orbital?
ForumindlægJeg er lost. Hvad er valenselektroner? - Noget med s-orbital? Jeg har forstået det sådan at valenselektroner i anden periode mest er den yderste skal, men ved de andre er jeg simpelthen blank. hjælp. -
H2O's bindingsstreger
ForumindlægHey folkens.. Skal lige have lavet en kemi rapport, og er lettere lost mht. H2O's strukturformel... er det sådan her?: H-O-H ? tak på forhånd ;) -
Hjælp- Haster
ForumindlægHejsa, jeg har en opgave jeg er gået stå i, håber nogle kan hjælpe mig! Det handler om eksponentielle funktioner, og opgaven lyder såles: Forklar hvad dette fortæller om eksponentielle funktioner: (brug gerne figurer) For funktionen y=b*a^* gælder at når X vokser med deltaX så ganges y med a delt... -
Gennemgang af aflevering
ForumindlægHej alle jer dejlige mennesker herinde :) Har aflevering for til på onsdag, og vil høre om en af jer herinde har tid til at kigge den igennem? Hvis I har lyst kan jeg lige sende den til jer over mail. Hilsen Jeanette -
beregn pH
ForumindlægDer fremstilles en opløsning af bariumhydroxid ved at opløse 5,10g Ba(OH)2*8H2O(s) i vand i en 250mL målekolbe, hvorefter der fyldes op med vand til mærket. a) Beregn de aktuelle koncentrationer af Ba+ og OH- i opløsningen. Molarmassen af Ba(OH)2*8H2O, som er 137,33+2*(16+1,008)+8*(1,008+1... -
Statistik over landsgennemsnit fra UVM?
ForumindlægKender nogen en statistik fra UVM fra sommeren 2008 med den første gymnasieårgang, der var med på den nye reform, eller ved nogen hvornår en sådan kommer? På Undervisningsministeriets hjemmeside, oplyses der om et gennemsnit på landsplan for HFelever, i 2008, men de udgør jo ikke størsteparten, s... -
Hummel Fashion
Forumindlægjeg er igang med en afsluttende afsætnings opgave, hvor jeg skal eksporte Hummel Fashion til Tyskland. Er der nogle der kan hjælpe med en swot-analyse eller en værdikæde??? eller bare generelle ting o m tøjmarkedet i tyskland....på forhånd tak -
Hjælp til problemformulering !!
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt her om nogle uger og jeg skal komme med nogle bud til en problemformulering her snart og jeg er helt faldt for idéer. Mit emne er atomvåben og jeg skriver i Fysik A og Historie A. Er der måske nogle der skulle side inde med en idé eller ... -
Matematik A Noter. Haster :|
ForumindlægEr i gang med at gøre mine noter klar til i morgen. I morgen skal jeg til terminsprøve i Matematik A, 3. år. - men opdager så at jeg måske har sovet lidt i nogle af timerne :D .. Mangler lidt forskelligt - er der nogen der ved hvor jeg kan finde noter? Tak tak.! -
Ludvig holdberg
ForumindlægSidder lige med en opgave, og skal fortælle om en lille smule om ludvig holdberg. Mine notater er væk. Hvem er det lige han var?På forhånd tak ..
