Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16541 til 16560 af 48964
  • Minus karakter til uddannelse

    Forumindlæg
    Hej! Hvis jeg får et gennemsnit på 6,0 eller 7,0 ligger det en del under det man skal have for medicin-uddannelsen. Kan man stadig blive optaget?
  • Nå at lave alle lektier på stx..

    Forumindlæg
    Hej har i råd til hvordan man når at lave så mange lektier som muligt? og hvor mange lektier lave i? tak på forhånd
  • MAT A - HTX

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lidt usikker på detaljerne indenfor mundtlig eksamen i matematik A på HTX. Er der nogen der kunne være venlige og forklarer, hvordan eksamen forgår? Tak for hjælpen!
  • Forberedt

    Forumindlæg
    Kan man nå et punkt hvor man er FOR forberedt til eksamen? Når man skal til eksamen, er det så en god ide at læse meget stof udover det man har lært i timen? osv.
  • sekundær litteratur

    Forumindlæg
    Hej.Jeg vil bare lige høre, omman skal have sek. litt. i alle fag ?
  • FORTÆLLEFORHOLD

    Forumindlæg
    HejEr der nogen der har en god oversuelig oversigt over fortælleforhold? Skal til skriftlig dansk i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogen oversigt, og jeg har prøvet, men kan ikke selv lave en, fortælleforhold er min store svaghed:)Hjælp takLouise
  • Dagligvarebutik gennem tiden

    Forumindlæg
    Er der nogel der kan hjlæpe jeg skal finde ud af hvordan dagligvarebutiker er udviklet gennem tiden
  • Artikel analyse. Help!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej. Hvad er en artikels vinkel? Claudia :-)
  • Old -disponering

    Forumindlæg
    JEg skal op i old og tænkte lidt på at vi ikke rigtig har gennemgået særlig meget hvordan man skal disponere sin mundtlige fremlæggelse - altså den del der drejer sig om en tekst. Hvordan starter man om handlingen fx? Og hvad er godt at have med.Såvidt jeg husker er det vist vigtigt at starte med...
  • B niveau eksaemn

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal tage Mat B og jeg ved ikke hvor svært det er.. Jeg har fået af vide af en ven det er rigtig svært, han bekræfter hermed jeg ikke har en chance for at klare det... Jeg har adskillige gange sagt at jeg kan og jeg vil gerne lære det.. Jeg har endda lånt en Mat B bog for at finde ud af...
  • Årskarakter klage!

    Forumindlæg
    Jeg har netop fået årskarakterer (3.g - gymnasium) og er meget utilfreds med en enkelt, som jeg synes er helt urimelig! Kan jeg klage over en årskarakter, og hvordan gør jeg? - og, hvis ja, hvad sker der efterfølgende?
  • Kontinuitet o.l. i den nye reform

    Forumindlæg
    I morgen skal jeg op i mdt. matA, men jeg er kommet i tvivl om en ting: Er det pensum at kunne redegøre for kontinuitet og grænseværdier? Vores lærer har formuleret et eksamensspørgsmål hvor det godt kan forstås som man skal inddrage kontinuitet osv.
  • Karakterer...

    Forumindlæg
    Jeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f...
  • Hjælp til lektier

    Forumindlæg
    Har et spørgsmål her som jeg gerne vil have lidt hjælp til: I en potensfunktion, hvordan man bestemmer den procentvise tilvækst i y, når man får at vide, hvor mange procent x er vokset.?
  • Volumberegning

    Forumindlæg
    Hej derude Er der nogen af jer, der kender beviset for volumberegning af et omdrejningslegeme omkring x-aksen? Eller evt. nogen hjemmesider, hvor beviset bliver gennemgået? Det ville være en kæmpe hjælp for mig, da jeg skal til eksamen i det d. 13. december :(
  • Supplering

    Forumindlæg
    Hej Når man supplerer kommer man først op i en mundtlig eksamen eller skriftlig? :-) Skal rejse d.11/8 og vil gerne supplere fysik B, men er bange for de mundtlige eksamener er efter de skriftlige. Og hvordan er det med kun mundtlige eksamener? Kan man regne med man kommer op før, da der ikke ...
  • Ekstemporaltekster b-niveau

    Forumindlæg
    Hej...dagen kom og jeg fik at vide hvad jeg skulle op i til eksamen som så blev TYSK... uheldigvis men nu når det er sket spørger nogen om nogle ekstemporaltekster de kunne lægge ud som man kunne øve sig på dem??Håber jeg får noget hjælp... :S
  • Noter SØges!

    Forumindlæg
    Hey..Jeg søger følgende noter til mi eksam om 3 dage:- Nightshift - Wild cat fallingJeg tager meget gerne imod alt..! på forhånd tak..NB: Har prøvet at søge selv, men fandt intet
  • Studievejleder bedes svare - eksamensbevis

    Forumindlæg
    Kære studievejledere Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren?
  • Matematik hhx maj 2005

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der har lavet dette opgavesæt? Jeg vil helst gerne have så mange løsninger som muligt, men især til opgave 2 og 5 og 7b. Her er et linkt til opgaven: http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/mathhxmaj05.pdf