Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16601 til 16620 af 92586
-
Hjælp til et par opgaver
ForumindlægHej alle Hvordan regner man disse ting ud? √64 + 2 Mit bud på dette er kvadratroden af 64, derefter plusse 2 = Altså bliver det 10 ??? x2 (2 tal i anden)+2 = 3x2 (2 tal i anden)-16 ????? -
Spørgsmål vedr. karaktere
ForumindlægHej alle Jeg afsluttede mat b i år og mine karaktere var således Mundtlig årskarakter: 10 Skriftlig årskarakter: 10 Skriftlig eksamen: 7 Tæller min skriftlige årskarakter så med, når jeg skal regne mit gennemsnit ud, eller er det kun den mundtlige årskarakter og den skriftlige eksame... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i 1. hf nu, og vil gerne søge ind på medicin efter supplering efter 2. hf. Når (hvis..:b) jeg søger optagelse på medicin, er det så kun mit eksamensgennemsnit fra 2. hf jeg søger med? Og når jeg supplerer med matematik A og fysik og kemi B, skal de fag "kun" være bestået? Eller... -
Signifikansniveau på 5 % - Hvorfor?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive SRO-opgaven, og har trukket samfundsfag og matematik. Jeg skal gøre rede for chi i anden. Jeg har bare et lille spørgsmål; Hvorfor er det, at man oftest vælger et signifikansniveau på 5 %? Én, der kunne give mig et konkret svar? Det ville være rigtig dejligt. ... -
1.g mobning (terror)
ForumindlægAllo!Vi har brug for gode råd og ideér til en effektiv og nederværdiende mobning af de nye 1 hf´ere og 1.g´ere!? hieraki længe leve! -
Eksamen
Forumindlæghalløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS -
Drømme-job
ForumindlægHej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D -
HHX
ForumindlægHvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D? -
Hjælp til eksamen...
ForumindlægHejsa folkens Så er det blevet min tur til 9. klassens afslutningsprøver, og det er sådan så jeg skal til Mundtlig historie her på Tirsdag(01.06.2010), så jeg tænkte om jeg kunne få nået hjælp! Jeg har absolut ingen problemer angående selve historien, information eller lig. Jeg har brug for Tip... -
opgave hjælp-eksamen i morgen
ForumindlægHej.Har virkelig brug for hjælp til en opgave, så håber at der sidder nogen oppe endnu og læser til eksamen, som kan hjælpe mig.Skriver lige hele opgaven ind her.Radioaktiv kilde...funktion, A(t)=A0*e^-kt+Bhvor A0 altså eren konstant, det er meningen at nul skal stå med sænket skrift.Det oplyses ... -
til allan sim
ForumindlægHej allan sim, jeg var til stx i dag i skr. matematik b for sproglige. desværre gik det ikke helt godt, tror jeg, og jeg vil derfor høre om du kunne tænke dig at skimme min opgave igennem (jeg kan sende dig min word-fil) og vurdere hvilken karakter, du tror, den ligger til. det ville betyde enor... -
Logik
ForumindlægHej Jeg skal ved resolution give et direkte og indirekte bevis for det logiske argument. Jeg omskrevet præmisserne til konjuktiv form, som var en af opgaverne, men er gået i stå ved det direkte og indrekte bevis. -
Resistans
ForumindlægEn højspændingsledning af kobber har længden 30km, tværsnitarealet er 6,0cm^2 og temperaturen 0 grader.Jeg skal nu beregne ledningens resistans.R=resitivitet*(L/A)Kobbers resitivitet er 0,016*10^-6 ohm*mR= 0,016*10^-6*(30*10^3m/6*10^-2 m2)Kan nogle fortælle mig om dette er rigtigt?Jeg syntes neml... -
isoler m
Forumindlæg10=1.4*10,5*0,1288^m er der nogen der kan hjælpe mig med at isoler m? -
Foto Historie
ForumindlægFik fik en fristil for, hvor jeg ikke havde nogen ide om hvad jeg skulle skrive om men så spurgte jeg min lærere der spurgte hvad jeg var intereseret i, der sagde jeg Kamera og at jeg godt kunne lide at tage billeder.. så jeg vlte enmet fotohistorie... -
Gymnasium
ForumindlægHej.. jeg har et spørgsmål Min snit er på 5.5 og vil rigtig rigtig gerne på gymnasiet.. Mine lærer siger jeg ikk er egnet, fordi min snit er lav.. Er der ikk muligt, at gøre noget ?? Kan man snakke med gymnasiets rektor eller noget.. kan det hjælpe `?? -
Droppe ud af HHX
ForumindlægHvis jeg allerede nu bliver optaget på HF, som jeg skal starte på til efter sommerferien, og jeg lige i øjeblikket er igang med 1. års HHX. Kan jeg så i virkeligheden droppe ud, og arbejde op indtil sommerferien, men stadig komme ind i HF efter sommerferien, selvmom jeg droppede ud af HHX efter... -
Reaktionsskema
ForumindlægHvad er reaktionen når to salte blandes sammen - altså, hvordan vil reaktionsskemaet se ud? Jern(III)chlorid + bariumhydroxid og Zinksulfat + Kobber(I)chlorid Hvordan finder man ud af det?? -
Willkommen und Abschied
ForumindlægHejer der nogen der har skrevet noget om Goethe digtet willkommen und Abschied? -
Eksmen
ForumindlægHej jeg skal op i old i morgen og er faktisk lidt i tvivl om hvad man skal.....Er det bare at gennemgå teksten man får, i dybden og så perspektivere til noget generelt eller hvad....
