Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16621 til 16640 af 23766
-
halveringskonstant.
ForumindlægHejJeg skal finde halveringskonstanten for en funktion, og jeg er bekendt med den formel der hedder (ln(0,5))/(ln(a)).Men hvordan finder man halveringskonstanten når funktionen er skrevet således op?y=1496*e^(-0,012x) -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
Elastisk stød/kollision
ForumindlægHvad er et elastisk stød/kollision, og er der forskel på dem? -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
bølger
Forumindlæggår i tiende kl. kan risikere at komme op i bølger hvortil jeg har tænkt mig at vælge fem mulige forsøg ud, vil gerne vælge dem ud, hvor jeg samtidig kan fortælle en masse, og som selvfølgelig er vigtigt for emnet.her er de forsøg jeg kan vælge:en bølges udbredelsebølger gennem bølgerbølgers inte... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
Ny eksamens regl!
ForumindlægHvad synes i, om den nye regl om, at der kun er 3 mundtlige eksminer og, at der kun er censore istedet for lærer, altså til eksamen? -
Mat A HTX - skriftelig eksamen
ForumindlægAndre end mig som føler mig helt og aldeles taget bagfra? Hvis nogen er stærke til det er de velkommen til at ligge ud! Mangler inspiration! -
Spørgsmål til mundtlig mat A!
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til mundtlig matematik 3-årigt A.. dvs. på mandag! Men kan ikke rigtig sætte mig ind i hvilke spørgsmål der vil kunne blive stillet..? Specielt mht. differetialregning, vektorer og sandsynlighedsregning? Hvis der er nogen der har været op i eksamen i mundtlig matematik må ... -
kræfters påvirkning af klods på skråplan
ForumindlægJeg har læst https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=13833&h=komposanterog sidder selv med nogenlunde det samme problem, men jeg forstår det ikke helt...En klods ligger på et skråplanDer er fire kræfter: - normalkræften der virker vinkelret, på skråplanet, opad - tyngedekraften, der v... -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Kernekraftreaktor forsøg?!
ForumindlægJeg skal op til fysikeksamen, og har fået at vide at jeg skal have mindst et let forsøg parat til alle emner. Jeg mangler et forsøg der viser noget relavant om kernekraftreaktorer! Er der nogle der kan sådan et? Det haster vanvittig meget! På forhånd tak -
Kraftbegrebet
ForumindlægHejsa :DVille bare spørge hvordan du/I ville redegøre for kraftbegrebet ? -
Omeksamen?
ForumindlægJeg dumpede til min eksamen i går i geografi og talte med kontoret om jeg ikke måtte tage til omeksamen til næste år og det kunne godt lykkes, men den karakter jeg har fået i 2.g(dumpekarakteren) kommer den til at stå der i 3.g, hvis jeg ønsker omeksamen? -
PH værdier
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke huske hvilke farver man fik når det var base syre osv.. Nogen der kunne hjælåpe ? ;) -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
Tænkepauser
ForumindlægTror I, at det trækker meget ned, hvis man skal have en del tid til at tænke, når de spørger om noget. Fx ti til femten sekunder hver gang?Jeg er så uheldig, at jeg tænker billedligt i sprogfag, hvis man kan sige det på den måde. Jeg skal se sætningen, skrevet før jeg kan formulere en sætning. De... -
lineære/ulineære
ForumindlægHej Hvordan kan man på følgende ligninger afgøre om de er lineære eller ej? :/ -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få...
