Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16621 til 16640 af 111527
-
Hvad sker der???
ForumindlægHej med jer!Jeg skal op i eksamen i samfundsfag her imorgen, jeg går i 2.g og det er self mellemniveau??Men af gode grunde har jeg ikke haft mulighed for at læse det hele igennem og jeg ville høre, tror i at det er muligt ved hjælp af de 126 siders fantastiske noter at score over 6 uden at ha læs... -
TYSK EKSAMEN!!
ForumindlægHej jeg har været oppe i dag og trække en tekst, som er af Doris Dörrie. Det er et uddrag fra en bog vil jeg tro, som hedder Ich laufe niemandem mehr nach. Så vil jeg hører om der er nogen der har noter til teksten eller lignende?? på forhånd tak! kan kontaktes på email - [email protected] -
Omformning af en sætning
ForumindlægJeg har fået sætningen: Not all of us are granted with everything. Og jeg skal omskrive den med mine egne ord, men jeg har det lidt svært med denne sætning. Jeg tænkte lidt på: We cannot have everything that we want. Men det lyder ikke så godt, er der nogle, som har nogle bud, som kan hjælpe mi... -
FSA fysik.
ForumindlægHalløj (; Nogen der var oppe i fysik i dag? Hvis ja, Hvordan gik det og hvad trak i? -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg er u gang med at lære om funktioner. Jeg har et spørgsmål der ser sådan her ud: Grafen for en eksponentiel voksende funktion, f går gennem ounkterne (2,4) og (5,32) Find forskriften. Mit spørgsmål er så, er der nogle der kan forklare mig, hvordan man finder a ved eks. funkt... -
at holde sit studenterbevis åben??
Forumindlæghej jeg vil rigtig gerne læse medcin, da det er min storre drøm, men desværre har jeg ikke snitet til det. men jeg har hørt at man kan holde sit eksamensbevis åben. er der nogen der gider at forklare mig vad det går ud på. er helt blank på forhånd tak :) -
Fraser
ForumindlægHvordan ser man fraser i noden? Jeg sidder f.eks. og skal analysere et instrumentalt jazz nummer, og jeg kan ikke se mig ud af hvad en frase er. Jeg har læst mig frem til at et tema er et længere stykke som går igen "en musikalsk sætning". Og at et motiv er en mindre genkendelig m... -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Funktioner
Forumindlæghej :) ville blive meget glad, hvis der var en der kunne hjælpe mig med mine 2 matematik opgaver. :D Opg 1. Udviklingen i verdensrekordeni diskokast kan i perioden 1985-2006 beskrives ved funktionen: L(x) = 0,18x+69, hvor L er kasterekorden i meter, og x er antellet af år efter 1975. Be... -
Stoffers absorption af lys
Forumindlæg"Find eksempler på molekyler der absorberer lys og giv en forklaring på hvad det kan være der absorberer lyset. (Hjælp. Bindinger, stofgrupper osv.)" Hverken min Kemi B bog eller internet søgning har givet mig noget hjælp indtil videre. Er der nogen der kan hjælpe her? -
Naturvidenskabelige metode.
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive synopsis til min AT eksamen. Jeg skriver i fagene idræt B og kemi A. I min analyse skal jeg beskrive hvordan steroider er fremstillet, og jeg har fundet en artikel om syntese af testosteron. Men hvordan presser man den naturvidenskabelige metoder ind over en artike... -
Hvordan beregner man forsæbningstal for et fedtstof????
ForumindlægHej.Skal til eksamen i kemi B-niveauMit problem er at jeg lavede en rapport om forsæbnigstal hvor jeg ganske vist udregnede forsæbningstallet rigtigt (med stor hjælp fra studi.dk og google) men jeg forstår stadig ikke rigtigt fremgangsmåden i udregningen. Er der nogen der vil være venlig at forek... -
ligevægtens naturlige placering?
ForumindlægJeg sidder og øver til mundtlig kemi b-niveau. Under spørgsmålet ""kemisk ligevægt og Le Chateliers princip" skal jeg bl.a. omtale: - ligevægtens naturlige placering sammenholdt med størrelsen af ligevægtskonstanten. Hvad menes der med dette? Jeg forstår ikke formuleringen.. -
ph uden pks
Forumindlægjeg kan ikke finde ud af en opgave der hedder, at jeg skal finde pH i en divalent base, uden jeg har fået pKs-værdien. 0,0015 M calciumhydroxid. Er der nogen der bare kan hinte til hvordan svaret findes. Jeg kan ik finde svaret i Kemi 2000 B-niveau, hvor der iøvrigt er få eksempler. -
2 opgaver, hjælp
ForumindlægHeej allesammen, Jeg sidder med en kemi afl, og kan ikke finde ud af disse to opgaver: 1) To salicylmolekyler kan reagere indbyrdes og danne en diester. a) Opskriv et reaktionsskema eller tegn strukturformel for diesteren. b) Er diesteren en syre, base eller ingen af delene? c) Hvordan er opl... -
Biologi bøger
Forumindlægtil beskrivelse af immunforsvaret og kulhydratsnedbrydelsen har jeg hhv. bøgerne fysiologibgen bodil bidstrup og det levendes kemi Thorkild Nielsen jeg må indrømme, jeg synes det er svært at skrevet i bøgerne er der nogle der kender andre bøger der beskæftiger sig med emnerne på b nivea? -
Redoxtitrering definition?
ForumindlægHejsa :) jeg er ved at læse op til eksamen i kemi B og der står at jeg bl.a. skal redegøre for redoxtitrering. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der forventes at jeg skal sige? jeg kan ikke finde definition i mine bøger. Håber i vil hjælpe kh en studerende -
Sammenhængen mellem hydroxyforbindelser og øvelse med cis- og transbutendisyre
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til kemi b eksamen, og er gået lidt død ved titlen "Hydroxyforbindelser - øvelse: Cis- og transbutendisyre" Er der nogen, der har en idé om, hvordan man koder disse to ting sammen til en eksamen? Ved godt hvad hydroxyforbindelser og cis- og transisomeri ... -
Gør rede for aldehyder og ketoner
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen snart på b-niveau og er ved at lave mine dispositioner. I et af eksamenspørgsmålene skal jeg gøre rede for aldehyder og ketoner, sam deres kemiske egenskaber. Jeg har forklaret hvordan er aldehyd og et keton ser ud, men kan ikke helt finde ud af hvad de kemiske eg... -
C-vitamins evne som syre og reduktionsmiddel
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til eksamen imorgen i kemi B, og et af temaerne er c-vitamin, hvor jeg skal gøre rede for c-vitamins evne som syre og reduktionsmiddel. men jeg kan ikke finde noget på nettet eller i mine bøger eller herinde??.. Jeg håber virkelig nogen herinde kan hjælpe mig..
