Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16641 til 16660 af 23609
-
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s... -
Projektopgave.. Emne???
ForumindlægGod aften derude. :) Jeg står og skal lave projektopgave ( 20-30 mins. fremlæggelse) her om en uge, men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg har derfor oprettet denne tråd, og håber på, at kunne få lidt inspiration. Overemnet lyder, "Når grænser flyttes" (og så kan man jo selv... -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
Omdannelse af Fe, SO2 og CO2. nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHvor meget Fe , SO2 og CO2 dannes der ved omdannelsen af 500 kg FeS2 til Fe? Hjælp hurtigst muligt tak (: -
Matematik C niveau HF?
ForumindlægHej... Jeg er måske ikke så skarp i matematik eller rettere det er jeg ikk ;o( ..... Jeg har set at der ligger vejlende eksamensopgaver med løste opgaver på niveau A og B men ikke C? hmmm... Jeg har forsøgt at lave nogle af denm jeg har i hæftet HF c-niveau og kunne godt tænke mig hvis der var an... -
Hjælp til uddannelsesvalg
ForumindlægHej alle sammen!!!! Jeg har brug for jeres mening til min uddannelsesvalg. Jeg går i 10. klasse nu, og til næste år vil jeg meget gerne på gymnasiet. Da jeg er bagud med 2 år, så har jeg overvejet at tage hf, fordi det er kort, men min vejleder og mange andre siger, at det bliver svært og meget h... -
Efter ungdomsuddannelsen
ForumindlægHej alle medstuderende Jeg er af den opfattelse, at langt de fleste her, er igang med en ungdomsuddannelse.. Såeh, hvad vil I læse når I er færdig, eller besæftige jer med?? Kunne også være interessant at vide hvad folk laver, altså dem der er færdig med en ungomsuddannelse.. -
Svær opgave:Tillykke med kørekortet!
ForumindlægHej alle. Jeg håber i ville hjælpe mig med denne opgave, da jeg synes den er svær. I gamle dage - forigtighed betaler sig, alt laves jo om nu om dage - sagde man, at en bil, som kører med 60 km/h, skal kunne stoppes på højst 32 meter. dertil kommer, at det tager tid, fra man opdager en forhindr... -
eksponentiel funktionsudtryk - HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg er igang med mat. aflevering, men kan ikke finde ud af denne. håber nogle vil hjælpe, da jeg er lidt itvivl. År 1975, 1980, 1985, 1990, 1995, 2000, 2003 BNP pr. indbygger 135, 173, 269, 364, 603, 856, 1067 a) bestemmelse af et funktionsudtryk for modellen. er det: f(x)=6,04159*10^-64... -
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
Sinusbølge?!
ForumindlægHvad er en sinusbølge?? Er der noget som kendetegner en sinusbølge? -
Om lysdioder m.m.
ForumindlægHvis lysdioden skal bruges i forbindelse med en 5 V forsyning, må der indsættes en modstand for at begrænse strømmen. Vi ønsker at strømmen skal være 20 mA. - Hvad skal spændingsforskellen over modstanden så være? - Beregn den nødvendige resistans R. Håber nogen kan hjælpe -
Student? nye reform???
ForumindlægHeeej alle! Hvor meget skal der til for at man ikke bliver student? Altså ikke får huen? kunne godt tænke mig at vide det, især her omkring den nye gymnasiereform..? nogle siger det nemmere at dumpe med den nye reform, andre siger det meget sværere at dumpe? Nogen der ved noget?? TAK. -
Er det dårligt
ForumindlægEr et snit på 7,0 dårligt? Hvad kan jeg blive? -
AT: Mdt. fremlæggelse
ForumindlægSkal man nævne perspektiveringen til andre AT-forløb i sin frmelæggelse? Jeg har nemlig allerede skrevet et afsnit om det i min synopsis, og jeg tvivler på at der er meget mere jeg kan sige om perspektiveringen... -
stx eller htx
Forumindlæghej jeg skal snart starte på gym. men har et lille problem. på STX hvilken fag skal man op i? og vil det betale sig at tage HTX når man alligevel skal læse til medicin efter? jeg mener hvor mange fag skal op der? er de begge lige svære, da man ikke får lige så mange fag i HTX som i STX.... -
Hjælp!! Sortehavet miljø
ForumindlægSkal skrive en opgave om sortehavet, som 3 fag skal komme ind over: Kemi, Biologi og Kemi... Måske der var nogen der havde lavet sådan en opgave?? skal skrive lidt om klimaet i vandet osv... håber meget i kan hjælpe!! -
godt ordsprog
ForumindlægHej! Er der nogen der ligger inde med et godt ordsprog, udtryk eller citat af en art? -
AT - Historie/Idræt - Kampkunst
ForumindlægHej, Mig og en kammerat har så valgt at arbejde om "Kampkunst", med fokus på kampsportens rolle i samfund før i tiden og så i nutiden. Er der nogle der eventuelt kunne rette/tage et kig på vores problemformulering? 1. Hvilken rolle spillede kampsport i det gamle asiatiske samfund? Og... -
Hvad er entropi helt præcist?
Forumindlæghej... Jeg prøver at forstå hvad entropi er... I bogene r det defineret som S = Q/T, dvs. varme over temperatur. Der står også at entropien i universet stiger. Betyder det så at temperaturen bliver varmere i universet, hvis Q stiger i formelen stiger S også, eller hvordan skal jeg forstå det?
