Søgning på: religion noter etik. Resultater: 16641 til 16660 af 19479
-
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
Nogle der har lavet 1. Delprøve i engelsk maj 2009
ForumindlægWhen they lose both jobs and homes are their possibilities ruined. The most interesting about the text is not what it says but how it is written. He keep mention that he knows the important people in town. I always thought that it must be an extremely interesting job to be an architect. This will... -
Skoven, et par spørsgmål som haster lidt
ForumindlægHej med jer alle, Jeg sidder netop nu og læser op til eksamen, og håbede på lidt hjælp fra de kloge hoveder her på siden :o) 1) Redegør for hvordan en plante i de to nedenstående tilfælde får dækket sit vand- og lysbehov: a) når planten er et dansk bøgetræ eller en anemone b) når planten er en... -
Del prøve 1 engelsk B maj 2010 (stx)
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp med denne her opgave: Beskriv på dansk stilistiske forskelle mellem de to tekster nedefor. Bestem hvilken genre hver tekst tilhører. Din beskrivelse skal underbygges med eksempler. Text 1: Oh, My God! Not only in church and nightly by their besides do you... -
Eksamen
ForumindlægHejsa Om præcis en uge, skal jeg op eksamen i faget salg og service, da det er det eneste fag jeg mangler for at komme ind på kontor uddannelsen. Jeg har fået stukket bogen "Salg og Service, Nivaeau E, D og C" i hånden (forlag Trojka, skrevet af Thomas Trojel, Carsten Christiansen og K... -
Hjælp,hjælp, hjæææælp!!!
ForumindlægHey folkens! Jeg håber i alle for læst op til jeres eksamner, og at de indtil videre er gået godt!! Jeg skal op til biologi på mellem -niveau og er en smule nervøs, idet jeg ikke rigtig ved hvorn man skal tage så stor en mundfuld! Har hørt eksamen skulle være rimlig svært, og at score et 9 - ta... -
Vinden
ForumindlægHej, forneden står en tekst om ``vinden`` som jeg har skrevet, ved hjælp af bøger og egne noter. men er lidt usikker på om det jeg har fundet frem til er rigitgt.. så det ville være dejligt hvis nogen af jer havde tid til at læse det igennem og give kritik tilbage, hurtigst muligt. Tak på forhånd... -
The Amish
ForumindlægWhat makes the life of an Amish teenager different from yours ? - The Amish teenagers doesn't use elektricity, this means that they don't have computers, mobil, tv, radio, all this kind of stuff I have. - They don't wear fancy and modern clothes - The girls, don't use make-up at ... -
Ligebenet trekant
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne have hjælp til følgende opgave: "Kan man lave en ligebenet trekant, hvor de to ens sider har længde 3 cm og arealet af trekanten er 3 cm2? Hvis man kan, hvordan ser den så ud? Kan man lave flere forskellige?" Jeg startede med at tegne den, og del... -
forurenings bedømmelse af sø
Forumindlæghej alle :D Jeg har fået en rapport for i biologi, hvor jeg skal forureningsbedømme en sø. Vi fangede nogle vanddyr som vi har noteret ned, samt vi målte ph-værdien til 6, og ud fra det skal vi så kunne skrive en rapport om emnet. Jeg har nok i bund og grund bre lidt svært ved at se udfra dyrene ... -
adverbier i engelsk
ForumindlægHej. jeg skal lave en lille grammatikøvelse til imorgen, som handler om adverbier. Jeg har prøvet, at oversætte følgende sætninger, men er usikker på om det er rigtigt. Det vil være dejligt, hvis nogen kunne tjekke om det er korrekt. 1. Sjældent har menneskeheden(mankind) stået over for s... -
sprøgsmål ang. Jura :)
ForumindlægJeg er i gang med, at holde styr på mine noter angående erhvervsret. Men desværre har jeg fået lavet noget kludder i mine papirer. – og byttet rundt på mine besvarelser af forskellige opgaver. Så jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på. En virksomheds indkøbere skal på en me... -
HP pavillion dv5000 til salg
ForumindlægHejsa Jeg har en HP pavillion dv5000 til salg: 1,6 GH 80GB 128 mb delt grafik AMD sempron 3300+ 15,4 " widescreen Indbygget windows vista Microsoft office 2007 Permanent virusscanner, der blot behøves at opdateres via nettet (det er ikke grisoft, men symantec antivirus) Naturligvi... -
Hjæælp nogen der vil rette min stil?
ForumindlægHeej nogen der gider at rette min stil ? er nemlig ret dårlig til engelsk :) : Walter Elias Disney Walter Elias Disney also named Walt Disney was born on 5th December 1901 in Chicago. He studied at Kansas City and Chicago Art Institute. Charlie Chaplin Walt Disney was very impressed. Since he ... -
Jura, Familie- arveretseksamen.. Hjælp!
ForumindlægHej! Det forholder sig sådan, at jeg for nyligt var til familie-arveretseksamen på AU - Og jeg tror mildest talt, at jeg dumper! Kan se, at selve opgaven er løst nogenlunde korrekt (forhåbentligt), og jeg har også skrevet hvad der er et passiv/aktiv i teksten osv. Men det er gået helt galt i sk... -
binomialfordeling
ForumindlægEt år blev der dræbt 2 kvindelige og 8 mandlige førere af personbiler i alderen 18-19 år som følge af spiritusulykker. a) I grupper på to personer kastes der 10 mønter. Hver gruppe foretager et kast og noterer antallet af krone. Hber gruppe udfører fx 20 sådanne kast. Til sidst samles gruppernes... -
Hjælp til fotolkning af kort tekst!
ForumindlægHvad handler følgende tekst egentlig om? Kan slet ikke gennemskue det! Altså hvad er temaet? All righ: "i don´t mind variations", she said, "but this feels wrong". I said, "It feels all right to me." She said. "To you, wrong is right". I said, "Yes,... -
molarmassen??
Forumindlæghej jeg har fået nogle opgaver i kemi, som jeg simpelhen ikke kan finde ud af kan i hjælpe mig!!!! Opgave 1 Afstem reaktionsskemaerne: a H2 + Br2 HBr b SOCl2 + H2O SO2 + HCl c Na ... -
Kan man basere et tidligere svar på en senere givet opgave?
ForumindlægJeg har vedhæftet til spørgsmålet et billede fra en klasseopgave givet under en af lektionerne. I delopgave b har jeg baseret mit svar på figur 1, som kan ses er i et to dimensionelt miljø og derfor har jeg givet to koordinater for svaret (x, y). Jeg er nu blevet fortalt at fordi denne grundflad... -
Hvorfor mister man motivationen? :-(
ForumindlægJa som det fremgår af overskriften er jeg ikke ligefrem i godt humør! :-( Jeg synes at det gik rigtig godt i timerne nu her på mit sidste år i gym, men af en elelr andne grund fik jeg absolut INTÈT sagt i dag, hvilket har gjort at sidder med en ubehaglig fornemmelse i maven og er irrittere...
