Matematik
Kan man basere et tidligere svar på en senere givet opgave?
Jeg har vedhæftet til spørgsmålet et billede fra en klasseopgave givet under en af lektionerne.
I delopgave b har jeg baseret mit svar på figur 1, som kan ses er i et to dimensionelt miljø og derfor har jeg givet to koordinater for svaret (x, y). Jeg er nu blevet fortalt at fordi denne grundflade er baseret på pyramiden i figur 2, skal svaret være i tre dimensioner (x, y, z) for ellers trækker det ned.
Jeg kan ikke se logikken i at man skal basere et svar på information man teknisk set først er klar over i en senere opgave.
Er det rigtigt eller forkert at kunne få trukket ned på vurderingen i opgaven fordi jeg ikke har svaret på delopgave b med tre koordinater?
Note: Dette er første gang jeg stiller et spørgsmål her, jeg har læst kravene men er dog stadig usikker om dette er det rette sted at stille sådant et spørgsmål.
Svar #2
16. januar 2017 af peter lind
I princippet kan du godt. Du kan bare henvise til et se senere bevis, når du laver det. Du skal her godt nok passe på med at du ikke i det andet bevis bruger noget fra det første bevis.
Skriv et svar til: Kan man basere et tidligere svar på en senere givet opgave?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.