Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 16661 til 16680 af 19198
-
Danskopgave..!
ForumindlægHey, det er første gang jeg er på sitet her, og tænkte på om nogen af jer kunne hjælpe mig...?Jeg er ved at skrive en opgave i dansk om "Klokken" fra HC Andersen... Er der nogle af jer der har arbejdet med den før..? I så fald kunne jeg godt bruge lidt hjælp med analyse og fortolkning..... -
kan det trække ned...???
ForumindlægHejsa.. Var til tysk skriftlig i dag, mener kommet til at skrive forkert opgave nr på. Har godt nok skrevet den rigtige titel, menhar skrevet det forkerte bogstav.Sådan her:3c. Alexanders Verhältnis zu seinen Eltern.Titlen er rigtig nok, men der skulle ahve stået 3 a i stedet for.Tror I at det ka... -
Dornröschen - skrevet af Jens Sparschuh
ForumindlægHejsa alle..Jeg sidder med den her tekst til i morgen, men jeg har mega svært ved at forstå den.. Jeg synes, at den er ret svær : ( Den hedder Dornröschen og den er skrevet af Jens Sparschuh.. Jeg ved ikke om der er nogen der har læst den og måske kan give et resume af den? Teksten er også at fin... -
HTX 3 g - Antal eksamener? hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er virkelig forvirret angående mine eksamener her på tredje år. Jeg har følgene fag: Dansk A Mat A Teknik A Fysik A Engelsk A Tysk C Og tidligere har jeg været til mundtlig prøve i: Samfundsfag (1 år) Teknologi Biologi Teknologihistorie Når jeg tæller sammen giver det 4 mundlige, ... -
hvordan oversætter man....?
Forumindlæghvordan oversætter man følgende sætninger til dansk.har glemt min ordbog i skolen, så er der evt. nogen der kan hjælpe mig med at oversætte?tysk:1. Und wie er auftaucht´ vom Schlunde.2. Da war er müde und alt.3. Sein Schifflein das lag im Grunde.4. So still war's rings in die Runde.5. Und übe... -
Hans / Hendes
ForumindlægHey guys! Jeg har lidt problemer med nogle tyske sætninger. Håber i kan hjælpe. *Hans* Hände im Schlaf zittern. Hvordan siger man "hans" i den ovenstående sætning? En evt. forklaring ville hjælpe. Dafür baut er eine Bretterwand um *sin* Garten. Hvordan siger man "sin" i oven... -
Analysetegn i WORD?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, om man kan sætte analysetegn i WORD? Jeg har tysk på A-niveau, og jeg skriver altid på computer. Hvilket er træls, da vores lærer kræver, at vi sætter analysetegn. Jeg plejer at lave oversættelserne/opgaverne på computeren, og derefter printe dem ud og så sætte an... -
Oversættelse af 2 sætninger
ForumindlægHej, jeg sidder fast med to sætninger jeg skal ha' oversat fra dansk til tysk: 1. Måske er han blevet et bedre menneske - Vielleicht ist er ein besserer Mensch geworden 2. Vi er dem, vi er – og vi kan ikke ændre os - Wir sind wer wir sind – und wir können uns nicht v... -
Vil du rette min SSO?
ForumindlægHejsa, Jeg søger en venlig sjæl der for et symbolk beløb vil rette min SSO i morgen eller senest mandag, da den skal afleveres tirsdag formiddag. Jeg skriver om Tysklands udvikling gennem 1918-1933 med fokus på den økonomiske, politiske og sociale del. Endvidere har jeg en tekst der skal anal... -
Hjælp..
ForumindlægHej jeg har følgende problemformulering Medudgangspunkt i en kort redegørelse for situationen i Tyskland op til murens fald i 1989 ønskes en undersøgelse af integrationen mellem de to tidligere Tyskland. Giv en analyse og fortolkning af selvvalgt materiale og af litterære passager af Ingo... -
installation af ordbog
ForumindlægHej...Jeg har sat en tysk cd-ordbog ind i computeren. Der popper et eller andet op om at jeg skal angive hvilket "katalog" jeg vil installere den i. Når jeg så bare trykker på "fortsæt" siger den "subscript out of range" ved ikke helt hvordan jeg skal forstå det. Hvo... -
Grammatik
ForumindlægJeg har en sætning som lyder Klaus hat beschlossen, dass er nach Soul gefahren will, um seine Eltern zu finden. jeg ved der er noget galt med Gefahren wil men ved ikke hvordan jeg skal takle den? Et andet spørgsmål hvordan jeg oversætter følgende sætning til tysk: ? Han har tilmeldt sig... -
Oversættelse af ét ord og én sætning
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål til en tyskaflevering! Jeg skal bruge ordet "reaktionsdannelse" (forsvarsmekanismen) på tysk, men kan ikke finde det i nogen ordbøger, så jeg vil høre om der er nogen der ved hvad det hedder?? Desuden skal jeg oversætte sætningen: "Ofte er det unge me... -
Problemer med forståelse af tekst...
ForumindlægHej....Jeg skal have læst en hel historie på TYSK til imorgen som jeg ikke fatter en hak af...Derfor vil jeg høre omder er nogle af jer der havde læst en historie fra bogen Ansichten ved navn:Um 11 Uhr bist du aus der Disco zurück...jeg har nemlig nogle konkrete spørgsmål som jeg netop også skal ... -
Meget svær tekst, hjlp! :-(
ForumindlægJeg sidder med Teskten Die Statsi-Ballade af Wolf Biermann og har 3 tilhørende spørgsmål som jeg skal have besvret, men at fortolke en sangtekst, især når sprogbruget er så kompliceret volder mig problemer og nej, jeg har som regel ingen problemer med tysk, men lige denne tekst! :S Er jo heller i... -
Optagelse på Gym
ForumindlægHej derude.. Mine karakterer fra 8. da jeg ikke har fået karakterer i 9. endnu. Dansk - læsning/retskrivning/skr.fremstilling/mundtlig. 4,7,4,4. Matematik - færdighed/problem/mundligt. 02,4,02 Engelsk - skriftlig/mundlig. 4,4. Tysk - skriftlig/mundlig. 4,7. Fysik/kemi - praktisk/mund. 7. J... -
Formuleringsproblem i tyskoversættelse
ForumindlægHej!Har et mindre fomuleringsproblem i en tyskoversættelse. Jeg skal skrive at: "Dengang da jeg var 8 år gammel, spurgte mine forældre om jeg ville have en lillesøster eller en lillebror og om jeg ville med ud at flyve." Især den sidste del bliver kludret, så jeg tror det bliver uforstå... -
6 linjer oversættelse
ForumindlægDen tyske forfatter Peter Härtling har skrevet bøger for børn og unge, bl.a. romanen Krücke. Handlingen begynder i 1945: Krigen er forbi. Utallige mennesker har mistet deres hjem og familie. Thomas, en 13-årig dreng, søger sin mor. Sidst så han hende på en banegård. Pludselig var hun forsvunde... -
1 sætning
ForumindlægGodaften.\n\nJeg har blot lige en kort sætning, som jeg har siddet og kludret lidt med. Den skal helst være så ordret som muligt.\n\nDansk:\nNu har det været weekend og i morgen skal vi have tysk.\n\nTysk:\nJetzt ist es Wochenende gewesen und Morgen werden wir in Deutsch unterrichtet.\n\nPå forhå... -
adl.dk ??
Forumindlægnogen som kan fortælle mig hvorfor teksterne på adl.dk ikke er på dansk ?? jeg skal bruge nogle gode tekster fra reformationen, men dem jeg kigger på, er ikke på dansk. jeg tror det er en blanding af dansk, svensk, tysk, latin og garenteret noget andet ! fx: 5. Naar du est from oc icke missbruger...
