Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16681 til 16700 af 27490
-
Konkurrenceevne!!!
ForumindlægHvordan defineres en VIRKSOMHEDS (VØ/Afs), og ikke et lands(IØ), konkurrenceevne? Nogen der har en relevant kilde? -
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, med hensyn til mit engelsk!!!
ForumindlægVi har fået en tekst ved navnet The Sniper, måske kender i bogen Blue Cat, som i nok alle har haft. spøgelsmålet lyder sådan . "One man's terriost is another man's freedom fighter". Discuss this statement, DVS diskutere udtalelsen.. Jamen jeg har bare ikke en idé hvad det er jeg... -
Blue Velvet!
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med en analyse af denne film? Jeg har selv fundet mange af de væsentlige symboler, men ville være virkelig taknemmelig hvis I evt. ville komme med nogle ideer til analyse af filmen ... da den ærlig talt er en smule anderledes ... :) -
HABE
ForumindlægHvad betyder ''habe'' på latin? Er det at have? -
Vaccination
ForumindlægHej;) Jeg var i gang med at skrive om behandlingen af pest, da jeg blev i tvivl om noget: Går immunterapi og vaccination ud på det samme? Og hvis ikke.. hvad er forskellen?? Håber nogen ligger inde med svar.. -
vandrette tangenter
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave der lyder: skitser i hånden for en funktion, der har vandrette tangenter for x=-2, x=1 og x=5. Opgaven kan løses på mange måder. Hjæææælp! -
tolkning af citat :)
ForumindlægHvad betyder citatet "Troen på livet, som aldrig får en ende, har noget i sig som minder om fortvivlese." ..med udgangspunkt i romanen "Løgnhalsen fra Umbrien"? I behøver ikke at have læst romanen, men i tilfælde af at der er nogen der har gjort det ville jeg være taknemmeli... -
Thomas Ziehe, Weber, Habermas - Senmodernitet
ForumindlægHej medstuderende. Jeg står i den kedelige situation, af at jeg mangler én teoretiker at skrive om i min studieretningsopgave, som omhandler senmodernitet. Jeg har allerede skrevet om Giddens og Beck, men vil gerne have implementeret endnu en samfundsteoretiker, der beskæftiger sig med senmoder... -
Problemer
ForumindlægHej... Jeg er ikke så gode til dansk, hvad skal jeg gøre. Jeg forstå heller ikke når man skal bøje sætninger i f.eks. dansk, engelsk, spansk. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan blive bedre til i disse fag... Tak på forhånd... -
humor
ForumindlægHvad er humor, er der nogle bestemte ting som man VED definere humor? Jeg skal skrive om humoren i klods hans, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre .. Tak. -
Genotype
ForumindlægSpørgsmål: Faren har blodtype A, og moren har blodtype AB. Barnet har blodtype B. Hvad er barnets genotype? -
er det i eller på???
Forumindlæghej alle sammen jeg er ved at skrive min stil og har fundet overskriften til den, men jeg ved ik lige hvor rigitg det er at sige: druk i gymnasiet eller druk på gymnaiset.. er det på eller i.... hjælllp mig, det haster -
kvinden
Forumindlæger der nogle der ved hvad kvindens rolle var i sovjetunionen?? jeg kan ikke finde nogle kilder på nettet plz har virkelig bug for hjælp -
SSO digtanalyse
ForumindlægHej jeg har skrevet herinde før.. jeg skal analysere "liljen og dugdråben" af staffeldt... og har læst de 2 opgaver der ligger herinde, men jeg syntes de er utrolig tynde i det. Jeg er kørt lidt fast og vil gerne havde et godt greb i den... er i nogle der evt har analysteret den på klas... -
Hjælp til en bedre forståelse af Newtons 3. lov
ForumindlægHalløj! Jeg kan ikke helt forstå Newtons 3. lov, - der er nogle ting, som jeg bare ikke kan få til at give mening. Loven lyder således: "To genstand påvirker hinanden med lige store og modsatrettede kræfter" Dette betyder at kræfterne ikke ophæver hinanden, selvom de er lige store... -
Hjælp til samfundsfagssynopsis
ForumindlægHej Vi er i gang med at lave en synopsis i skolen, og ville høre om nogen kunne hjælpe med det diskuterende spørgsmål Det lyder sådan: Diskuterende: Hvordan kan man undgå de udfordringer der opstår i dansk økonomi? Altså fx sådan noget med at hæve pensionen, men ved ikke lige hvad der ellers... -
Velfærdsstatens undfangelse – hvordan og hvorfor
Forumindlæg1. Hvilke personer/aktørgrupper trækkes frem som afgørende for udviklingen af velfærdsstaten. 2. Hvad er hovedårsagerne til etableringen af velfærdsstaten? -
Biologi - sanser
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp med disse spørgsmål? giv et bud, især på nr. 3! 1. Formuler en hypotese, der forklarer, hvordan det går til, at man, selv om to nåle berører huden, kun føler en. 2. Stimulerer kulde og varme de samme punkter af huden? 3. Er der nogen sammenhæng mellem håndens og... -
mitose og meiose, forskelle og ligheder ?
Forumindlægen der kan forklare mig lighederne og ulighederne mellem meiose og mitose ? det er vigtigt... -
KONTROLAFGIFT !!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghey gutter kan det virkelig passe at de ifølge grundloven kun er den udøvende magt der har ret til at få CPR oplyst, dvs det ikke gælder DSB's s-togsrevisorer. Og i så fald må de i følge grundloven heller ikke tilbage holde en da det kun er politiet og domstolene der må dette medmindre de...
