Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16701 til 16720 af 24857
-
Htx eksamen
ForumindlægHej går på Htx 3 årgang nu, og skal til eksamen her til maj. Er begyndt lidt at tænke over hvilke fag jeg skal op i. Ved at jeg skal op i 11 eksamner i alt på 3 år. Har hørt at man skal havde et vist antal skrftlige og mundltlige eksamner. Er der nogen der ved noget om det? -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
Fri elektrons pot. energi
ForumindlægI TEORIEN -
Differentialregning - Væksthastighed
ForumindlægHej! Jeg står og skal til matematik eksamen i morgen, men jeg er ikke helt klar: derfor har jeg brug for jeres hjælp! I en opgave står der: Differentialregning. Gør rede for begrebet væksthastighed <-- Den er jeg ikke helt glad for. Jeg har kigget i bøger og notater, men jeg har ikke fundet d... -
Definition på elektronvolt? Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg har brug for uddybning af denne sætning: Én elektronvolt er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på én volt. Kan specielt den sidste del med potentialforskel uddybes? på forhånd tak (: -
Stjerne - størrelsesklasser
ForumindlægHvor mange måder findes der og finde afstande til stjerner på, ud fra dens størrelsesklasse? -
Mangler forsøg og noter til Magnetisme
ForumindlægHej. Er der nogen som der har nogle noter til Eletromagnetisme? Mangler også nogle forsøg til Eletromagnetisme og bare Magnetisme? Skal snart til eksamen så det ville bare være super hvis nogle søde mennesker vil hjælpe:D Tak på forhånd :b -
Retningslinjerne ved karakterer
ForumindlægHej, Jeg skal lige høre om ens afsluttende årskarakter bortfalder, (eksempelvis ens pågældende fags karakter på c-niveau), hvis man skal have det pågældende fag på b-niveau næste år? På forhånd tak. Louis-Philippe. -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
At håndtere en tyranisk lærer ???
Forumindlægheiijeg skal op i old på tirsdag.. burde ikke være SÅÅÅ nervøs, fordi jeg har fået et dejligt 10 tal i årskareakter... og jeg syntes faktisk at det er ganske spændende...MEN men men... min lærer går amok(har jeg ladet mig høre) Hun afbryder eksaminaterne og går vist lige i flæsket på dem hvis hun... -
halveringskonstant.
ForumindlægHejJeg skal finde halveringskonstanten for en funktion, og jeg er bekendt med den formel der hedder (ln(0,5))/(ln(a)).Men hvordan finder man halveringskonstanten når funktionen er skrevet således op?y=1496*e^(-0,012x) -
Elastisk stød/kollision
ForumindlægHvad er et elastisk stød/kollision, og er der forskel på dem? -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
bølger
Forumindlæggår i tiende kl. kan risikere at komme op i bølger hvortil jeg har tænkt mig at vælge fem mulige forsøg ud, vil gerne vælge dem ud, hvor jeg samtidig kan fortælle en masse, og som selvfølgelig er vigtigt for emnet.her er de forsøg jeg kan vælge:en bølges udbredelsebølger gennem bølgerbølgers inte... -
rapport
Forumindlægheyer her nogen som har lidt noter til et par rapporter?omkring optisk gitter, boyle-mariottes lov, og indledende el-målinger??jeg mangler nemlig disse rapporter..håber nogen vil hjælpe? -
difentialregning
ForumindlægJeg sidder lige og forbereder mig til mat mundtlig eksam på b-niveau - håber en kan hjælpe mig med dette spørgsmål: gør rede for sammenhængen mellem differentialkvotiente og væksthastighed? Jeg er helt blank -
Spørgsmål til mundtlig mat A!
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til mundtlig matematik 3-årigt A.. dvs. på mandag! Men kan ikke rigtig sætte mig ind i hvilke spørgsmål der vil kunne blive stillet..? Specielt mht. differetialregning, vektorer og sandsynlighedsregning? Hvis der er nogen der har været op i eksamen i mundtlig matematik må ... -
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
Standardmodellen (haster)
ForumindlægEr der nogen af jer, som ligger inde med en god, kortfattet redegørelse om standardmodellen? -
kræfters påvirkning af klods på skråplan
ForumindlægJeg har læst https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=13833&h=komposanterog sidder selv med nogenlunde det samme problem, men jeg forstår det ikke helt...En klods ligger på et skråplanDer er fire kræfter: - normalkræften der virker vinkelret, på skråplanet, opad - tyngedekraften, der v...
